Mindow media center tangentbord

Permalänk
Medlem

Mindow media center tangentbord

Halloj hackers!

Håller på med en HTPC och har köpt ett MCE tangentbord. Men det verkar inte som det följer med någon sladd eller sådant för att plugga in i själva datorn. Det verkar som om de flesta "färdiga" mediadatorer har en inbyggd IR mottagare, som funkar ihop med detta.

På mitt moderkort har jag en kontakt för IrDA (SIR) men naturligtvis inte någonting att sätta fast där.

Någon som kan hjälpa en trött pulare med ideer om motagare att använda/bygga?

Någon med samma problem, fast som löst det?

Tack på förhand!

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

USB-adapter, IrDA-kommunikation medger enkel, snabb och smidig trådlös överföring mellan din dator, skrivare, mobiltelefon eller annan utrustning med IrDA-överföring. USB-anslutning. Räckvidd 1 m. Lev. med 1 m. anslutningskabel. Kräver Windows 98SE, eller senare.

Inte tusan kan jag använda någonting som har en räckvidd på EN meter som fjärrkontroll, men tack för din medverkan.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Läste inte så ordentligt. Men jag försökte iaf..

Visa signatur

IBM R40

Permalänk

Har du redan en vanlig fjärrkontroll?
Om inte, kolla på iMon Inside

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 - Asus P5B Deluxe - 2GB Corsair Twinx 6400 - Gainward 7600GT

Permalänk
Medlem

Hej, jag har också köpt ett sånt tangentbord till min htpc i tron att det var ett "vanligt" trådlöst tangentbord. jag har provat lite snabbt med ett usb ir sensor. men det funkade inte iaf... Det står på kartongen att man måste ha någon uppdatering från windows och att det verkar bara funka till microsofts egna media centers, kan det vara så??

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa ett sådant tangentbord men ändrade mig till detta http://www.webhallen.com/prod.php?id=45916 mycket mindre plus att jag har en MCE fjärkontroll för dess speciella funktioner http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309575
Dessa två blev billigare och bättre tyckte jag.

Men som svar till frågan man får ingen IR-mottagare till MCE tangentbordet utan du måste köpa fjärrkontrollen som har IR-mottagare + då ditt tangentbord+ att endast MCE funkar till om man ska tro på vad som det står!? Mycket lustigt tycker jag med Detta står nog på kompletts hemsida när du välger bordet.