The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Hm har en liten fråga. Sitter med följande system nu: AMD Athlon XP 2500+ , 512 DDR , Radeon 9600 och kör Oblivion i 640x480 med allt på Low...flyter väl helt okej men kan dock bli lite hackigt när man kommer till nya ställen och sånt. Kommer det göra någon skillnad om jag skaffar en 512-sticka till eller är det waste of money?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Hm har en liten fråga. Sitter med följande system nu: AMD Athlon XP 2500+ , 512 DDR , Radeon 9600 och kör Oblivion i 640x480 med allt på Low...flyter väl helt okej men kan dock bli lite hackigt när man kommer till nya ställen och sånt. Kommer det göra någon skillnad om jag skaffar en 512-sticka till eller är det waste of money?

Det är nog tämligen att kasta slantarna i sjön. Tycker du ska satsa på en hel uppgradering.

Jag hade laggt Oblivion på hyllan om jag var du, och spelat när jag har dator som klarar av det med hyffsade grafik inställningar ( läs höga ). Att spela OB i 640x480 med allt på Low är ju liksom lessamt. Jag hade inte orkat det.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Jag kör med en athlon 2500, 9600pro och 2Gb minne....samma inställningar som du och det hackar fortfarande....tror tyvärr att det inte gör så mycket....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Det är nog tämligen att kasta slantarna i sjön. Tycker du ska satsa på en hel uppgradering.

Jag hade laggt Oblivion på hyllan om jag var du, och spelat när jag har dator som klarar av det med hyffsade grafik inställningar ( läs höga ). Att spela OB i 640x480 med allt på Low är ju liksom lessamt. Jag hade inte orkat det.

Mjo tänkte införskaffa en uppgradering nästa månad Men äsch det funkar som sagt att lira

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

Jag kör med en 2500+ och 9600pro, 1GB ram. Kör i 800x600 och med helt Ok inställningar, pendlar mellan 15 och 40FPS. Helt klart spelbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jodå man kan lvla upp två olika skills (eller fler) för att få +5 på ett attribute.

Ex: lvla upp Blade och Blunt med vardera 5 i skillen, så får man +5 på Str.

Så länge det adderar ihop till 10 så får man +5.

Hehe, en till fråga här:
Är man lite av en multiklass man straffad iom att man kanske använder en del Int-skills, en del Endurance-skills, en del Willpower, och en del Strength tills man går upp en level, och så får +2 på de fyra..detta innebär alltså att man har möjlighet att få lite bonus på fler attribut, men att man på det hela taget kommer gå upp i allt mycket långsammare än en som fokuserar på skills som går på säg 2 attribut - i och med att man liksom inte får 'sprida poängen' över fler attribut eller så, utan bara dela ut färre?

Vilket skulle innebära (om attributen inte är lätta att maxa, alltså) att man skulle få kasta mycket magier en lvl, sen svärda nästa, magier nästa, svärda nästa.....?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Ja alltså jag fattar överhuvudtaget inte att folk kan sitta och spela denna skit.
Ok att nya unga konsolgamers gillar det, det förstår jag, men gamla trogna Morrowindspelare måste ju känna den försvunna spel och utforskarglädjen....spänningen.
Jag hatade verkligen den levlande omvärlden i Fable, och tänkte att "fan vad skönt att få slippa det här sedan i Oblivion". Oj så fel man kunde ha

Det är så många saker som är så totalt skrattretande värdelöst, jag fattar ärligt talat inte hur dom har tänkt.....eller jo, dom har tänkt som så att spelet i första hand är ett konsolspel, det är vad dom har gjort

Nej fy fan, ge mig Morrowind med fixad grafik och lite mindre stelbent AI, det skulle vara fan så mycket bättre.

Jag är beredd att hålla med på det stora hela. Om man levlar upp I Oblivion så blir spelet svårare. Det låter helt sjukt, men spelet blir alltså svårare, ju mer man levlar. Mycket skumt. Det skall vara belönande att levla upp sin karaktär, man vill kunna ge de där jäkla monstren på käften och skratta åt dom. Om man väljer sina skills fel nu, och väljer att levla upp sin karaktär utan att fullfölja mainquesten direkt, så blir spelet helt sinnesjukt svårt. Det är allt annat än roligt, och jag känner bara frustration. Systemet från Morrowind hade passat så fruktansvärt mycket bättre här.

Jag hoppa att Bethesda fixar och patchar spelet, för just nu känns det inte kul. Oblivion har mycket att erbjuda, och är på många plan bättre än Morrowind, men jag föredrar faktiskt att bli oövervinnerlig i Morrowind vid Level 25, istället för den här skiten i Oblivion där det inte längre känns givande att levla, för jag kan ju lika gärna köra igenom spelet på Level 1. Jag fattar inte hur utvecklarna har tänkt. Kände de att även småbarn som inte förstår hur man levlar också ska ha en chans att bli högsta hönset i Arenan? Eller tänkte de helt tvärt om mot Morrowind, och tänkte "Nu gör vi spelet svårare och svårare hela tiden, så kan ingen jävel komma och säga att de äger monstrena vid Level 25". I vilket fall som helst så har de misslyckats, vilket alla klagomål tydligt vittnar om.

Det finns en intressant tråd @ http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=300018 som beskriver problemet.

Oblivion stinker dessutom av buggar, och detsamma gällde Morrowind när det kom. Med Morrowind gjorde man dock ett bra jobb med att lösa problemen, och jag hoppas verkligen att det blir likadant här. T.ex. så verkar den här AI:n allt annat än tillförlitlig. Ibland blir man nervös över att viktiga NPC's stryker med i onödan, t.ex. som det scenario jag bevittnade igår: En NPC stal från en annan NPC, vilket resulterade i att en vakt ingrep och tillsammans jagade vakten och offret den flyende tjuven långt som fan. Jag sprang efter, och tillslut hamnade vi i ett banditläger, och det mynnade ut i ett masslagsmål, och endast vakten gick levande ur striden. Hm. Jag har ingen aning om de två NPC'erna som strök med på något sätt var viktiga för spelet.

Oblivion utan det uppfuckade levelsystemet är världens bästa spel. Oblivion med det uppfuckade levelsystemet är inget annat än ett misshandlat Morrowind, tyvärr.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Hm har en liten fråga. Sitter med följande system nu: AMD Athlon XP 2500+ , 512 DDR , Radeon 9600 och kör Oblivion i 640x480 med allt på Low...flyter väl helt okej men kan dock bli lite hackigt när man kommer till nya ställen och sånt. Kommer det göra någon skillnad om jag skaffar en 512-sticka till eller är det waste of money?

512 skulle hjälpa men du har fortfarande ett uselt grafikkort + en medioker cpu. En 512-sticka + 6600GT e.l. skulle göra underverk även om din processor begränsar något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Du måste in i Oblivion porten utanför. Där ska följa vägen åt vänster, över nån kort bro, forsätta tills du kommer upp mot ett stort torn.

Där ska du sedan gå in och därefter ska du gå in på ett ställe i mitten så du kommer till det andra tornet. Väl inne i det andra tornet ska du gå längst upp o fixa nyckeln.

Sen ska du tillbaka till andra tornet igen, längst upp ska du låsa upp en dörr så du kommer till ett ställe där du ska ta bort en sak. Du måste alltså stänga porten till Oblivion för att Martin ska följa med dig

Tack så mycket, visste att det var något i den stilen. Han vakten sa något om att kolla var dom andra gatearna var. Men jag lyssnade inte så noga.

En bra grej om ni vill levela era skills. Gå till staden längst ner på kartan. Snacka med en rik kärring som har en staff of scamps. Det kommer hela tiden nya scamps som man kan döda och få levels. Skitbra.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk tycker det är för svårt. Jag har knappt börjat på mainquesten men har redan maxxat Endurance och Strength. Det mesta dör på 3-4 powerattacks

däremot har jag fastnat på mainquesten..

Efter att ha eskorterat martin till blades-borgen, samlat böcker, dödat en kult i någon avlägsen grotta......ska man döda några spioner utanför blades-borgen.

Spåren leder vidare till ett hus som ligger i staden som ligger strax söder om borgen.
Jag fixade en nyckel till huset av en vakt, men väl inne i huset hittar jag ingenting.

Jag kom tillbaka efter några dagar till huset och hittade en spion därinne. Men tydligen var det inte rätt spion. Spionen jag ska hitta heter JAERL lr nåt..

Någon som vet vad man ska göra här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Det uppfuckade levelsystemet borde någon ta och se över. Det känns konstigt när man kan döda ett monster vid level 1, men vid level 15 så åker man på storstryk av samma best. Ehh?

Monstren har alltid (?) samma level som du själv?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
Fattar inte att folk tycker det är för svårt. Jag har knappt börjat på mainquesten men har redan maxxat Endurance och Strength. Det mesta dör på 3-4 powerattacks

däremot har jag fastnat på mainquesten..

Efter att ha eskorterat martin till blades-borgen, samlat böcker, dödat en kult i någon avlägsen grotta......ska man döda några spioner utanför blades-borgen.

Spåren leder vidare till ett hus som ligger i staden som ligger strax söder om borgen.
Jag fixade en nyckel till huset av en vakt, men väl inne i huset hittar jag ingenting.

Jag kom tillbaka efter några dagar till huset och hittade en spion därinne. Men tydligen var det inte rätt spion. Spionen jag ska hitta heter JAERL lr nåt..

Någon som vet vad man ska göra här?

Titta under mattan i Jearl:s hus!

--

Fråga - jag blev Grand Champion igår. Detta var väldigt enkelt, ni som har lyckats med detta, var det lika superenkelt för er som för mig? Eller beror det på level? (var lvl 3 och 4 när jag vann).

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Hehe, jag reagerade likadant

Btw, är det nån idé att gå med i thieves guild med en orc warrior?

Man kan gå med i vilka guilds man vill oavsett klass...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag är orc warrior och det går utmärkt att tjuva. Särskilt roligt om du får upp din sneak, då kan man smyga runt i heavy armor
Jag gillar min nya mages staff, tog en med 60pt shock. Folk flyger iväg när man träffar dom, och även jobbiga flame atronarchs dör rätt fort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Oblivion utan det uppfuckade levelsystemet är världens bästa spel. Oblivion med det uppfuckade levelsystemet är inget annat än ett misshandlat Morrowind, tyvärr.

Tur att det finns moddar till PC då.
http://www.tessource.net/files/
Dock så vet jag inte riktigt ännu om någon mod där fixar det ni talar om. Men det borde väl komma.

Visa signatur
Permalänk

Jag har inte märkt av det med levelsystemet. Vissa fiender är lätta (vargar, imps, osv) och andra är svåra (dremora t ex). Annars tycker jag det verkar rätt smidigt om monstrena blir jobbigare, då kan man köra quests man missat även om man är hög level senare i spelet utan att det blir löjligt lätt.

Permalänk
Medlem

Whoho, blev äntligen av med vampyrismen, fick dock bara 500 i belöning av den där vampyren som ville bota sin fru... MEN här upptäckte jag en liten expoit, om man klickar på "reward" som samtalsämne igen får man ytterligare 500, och sen kan upprepa detta i all evighet, alltså gansk mycket pengar

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Jag är beredd att hålla med på det stora hela. Om man levlar upp I Oblivion så blir spelet svårare. Det låter helt sjukt, men spelet blir alltså svårare, ju mer man levlar. Mycket skumt. Det skall vara belönande att levla upp sin karaktär, man vill kunna ge de där jäkla monstren på käften och skratta åt dom. Om man väljer sina skills fel nu, och väljer att levla upp sin karaktär utan att fullfölja mainquesten direkt, så blir spelet helt sinnesjukt svårt. Det är allt annat än roligt, och jag känner bara frustration. Systemet från Morrowind hade passat så fruktansvärt mycket bättre här.

Jag hoppa att Bethesda fixar och patchar spelet, för just nu känns det inte kul. Oblivion har mycket att erbjuda, och är på många plan bättre än Morrowind, men jag föredrar faktiskt att bli oövervinnerlig i Morrowind vid Level 25, istället för den här skiten i Oblivion där det inte längre känns givande att levla, för jag kan ju lika gärna köra igenom spelet på Level 1. Jag fattar inte hur utvecklarna har tänkt. Kände de att även småbarn som inte förstår hur man levlar också ska ha en chans att bli högsta hönset i Arenan? Eller tänkte de helt tvärt om mot Morrowind, och tänkte "Nu gör vi spelet svårare och svårare hela tiden, så kan ingen jävel komma och säga att de äger monstrena vid Level 25". I vilket fall som helst så har de misslyckats, vilket alla klagomål tydligt vittnar om.

Det finns en intressant tråd @ http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=300018 som beskriver problemet.

Oblivion stinker dessutom av buggar, och detsamma gällde Morrowind när det kom. Med Morrowind gjorde man dock ett bra jobb med att lösa problemen, och jag hoppas verkligen att det blir likadant här. T.ex. så verkar den här AI:n allt annat än tillförlitlig. Ibland blir man nervös över att viktiga NPC's stryker med i onödan, t.ex. som det scenario jag bevittnade igår: En NPC stal från en annan NPC, vilket resulterade i att en vakt ingrep och tillsammans jagade vakten och offret den flyende tjuven långt som fan. Jag sprang efter, och tillslut hamnade vi i ett banditläger, och det mynnade ut i ett masslagsmål, och endast vakten gick levande ur striden. Hm. Jag har ingen aning om de två NPC'erna som strök med på något sätt var viktiga för spelet.

Oblivion utan det uppfuckade levelsystemet är världens bästa spel. Oblivion med det uppfuckade levelsystemet är inget annat än ett misshandlat Morrowind, tyvärr.

Här är en till intressant tråd som tar upp problemet, och en del andra problem med.
Jag skapade den själv som min första tråd på forumet. Tycker jag fick till en bra beskrivning av spelets alla shortcomings. Trevlig tråd utan flames, med konstruktiv kritik från bägge sidor. Trodde itne sånt existerade på det där forumet....småungarna kanske sover nu jag vet inte

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=303640...

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Fråga - jag blev Grand Champion igår. Detta var väldigt enkelt, ni som har lyckats med detta, var det lika superenkelt för er som för mig? Eller beror det på level? (var lvl 3 och 4 när jag vann).

Ja, jag klarade det på level 1. Med ett riktigt levelsystem så hade det blivit mer belönande att bli GC i Arenan, men nu fixar vem som helst det.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Vart är det man kan köra Arena?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Hehe, en till fråga här:
Är man lite av en multiklass man straffad iom att man kanske använder en del Int-skills, en del Endurance-skills, en del Willpower, och en del Strength tills man går upp en level, och så får +2 på de fyra..detta innebär alltså att man har möjlighet att få lite bonus på fler attribut, men att man på det hela taget kommer gå upp i allt mycket långsammare än en som fokuserar på skills som går på säg 2 attribut - i och med att man liksom inte får 'sprida poängen' över fler attribut eller så, utan bara dela ut färre?

Vilket skulle innebära (om attributen inte är lätta att maxa, alltså) att man skulle få kasta mycket magier en lvl, sen svärda nästa, magier nästa, svärda nästa.....?

Det man behöver göra är att se till att lvla upp skills så man får +5 på det attribute man vill ha, och det funkar även bra med minor skills för det.
Det ända major skills gör är att man lvlar sin karaktär när major skills går upp samt att man fick mer bonus på major skills vid karaktärsskapandet.

Det finns mer eller mindre olämpliga skills att ha som major, tex: Athletics, Acrobatics...
Hade det på min första karaktär, visst man lvlade hur snabbt som helst utan problem men problemet var att mina combat skills inte hann med i samma takt.
Tillslut blev mobsen lite väl sega att ha ner. >.<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med ob, är det ingen mer som är det? Javisst buggar. Men det kommer väll patch. Det är ju som ett morrowind fast med ansiktslyft. Gillar att AI sover och äter och har sig. Bra skådisar. Bra ljud. Bra musik. Hack and slash.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jag har inte märkt av det med levelsystemet. Vissa fiender är lätta (vargar, imps, osv) och andra är svåra (dremora t ex). Annars tycker jag det verkar rätt smidigt om monstrena blir jobbigare, då kan man köra quests man missat även om man är hög level senare i spelet utan att det blir löjligt lätt.

Som jag skrivit här: http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=303640...
Man kan ju i Morrowind om man tycker det blir för lätt passa på att träna upp sina dåliga skills.
Kanske skaffa en pilbåge om man aldrig använt det förut, och när man passerar skogar med råttor och maskar och andra svaga djur öva sig på dom istället för att ta sitt enchantade longsword och döda dom med ett slag.
Det finns alltid utmaningar i Morrowind, och när dom till slut eventuellt tar slut ja då har man spelat så jävla länge att det kanske är dags att sluta iallafall.
Hellre ett spel som tar slut men som är realistiskt och spännande på vägen, än ett spel som känns helt fel för att det är designat att alltid ge en likadan utmaning i varje fight, bara för att det teoretiskt ska gå att spela i all evighet.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk

Man kan stöta på många obehagliga överaskningar om man inte väljer rätt skills etc. Jag hade valt att göra en lite "sneakigare" typ när jag började lira spelet, och försökte koncentrera mig på magi. Jag äntrade Kvatch och kände genast att mina fireballs inte var tillräckligt starka för att ta hand om monstren, så jag gav upp, levlade upp min karaktär och skaffade mig en bättre fireball-spell i tron att jag nu kunde spöa monstrena i Kvatch nästa gång. Full av självförtoende tog jag upp kampen med odjuren igen, eftersom jag kände att min karaktär var starkare den här gången, men nu åkte jag på spö ÄNNU snabbare! Kul. Underhållande. Verkligen.

Så fungerar levelsystemet, i ett nötskal. Just den här erfarenheten dödade hela spelet för mig.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Fan jävla Bethesda !!!
Hoppas att dom förlorar licensen till Fallout 3, för det här är katastrof.

Ljuga är dom allt bra på men att göra ett väl fungerande spel har dom svårare för.
Spelet får för sig att krascha till skrivbordet lite då och då, inte så kul när man är mitt i en quest.
Inte min dators fel, alla mina andra spel funkar felfritt och massvis med andra folk har samma problem.

Jag trodde att Bethesda skulle göra ett helft buggfritt spel, därför vart det försenat i 3-4 månader.
Jag vill inte veta hur det såg ut innan Jul 2005.

Leveling systemet är värdelöst, nu menar jag att resten av världen går upp i level med sig själv, vilket känns så jäkla meningslöst.

Oblivion världen sög ju stenhårt även den, fattar inte vad det var som var så hemligt så att dom skulle hålla det hemligt tills releasen.
Dom har ju bara snott allting ifrån Diablo 2.

Permalänk
Medlem

Men bra quests

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Som jag skrivit här: http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=303640...
Man kan ju i Morrowind om man tycker det blir för lätt passa på att träna upp sina dåliga skills.
Kanske skaffa en pilbåge om man aldrig använt det förut, och när man passerar skogar med råttor och maskar och andra svaga djur öva sig på dom istället för att ta sitt enchantade longsword och döda dom med ett slag.
Det finns alltid utmaningar i Morrowind, och när dom till slut eventuellt tar slut ja då har man spelat så jävla länge att det kanske är dags att sluta iallafall.
Hellre ett spel som tar slut men som är realistiskt och spännande på vägen, än ett spel som känns helt fel för att det är designat att alltid ge en likadan utmaning i varje fight, bara för att det teoretiskt ska gå att spela i all evighet.

Vi vet att du inte gillar Oblivion, lägg ner nu. Jag är rätt säker på att dom gjort så här för att folk gillar det, dom är inte så dumma att lägga in något som dom flesta skulle ogilla. Personligen tycker jag det är skitbra, jag ogillar att dö när jag spelar och vill klara saker första gången jag provar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det man behöver göra är att se till att lvla upp skills så man får +5 på det attribute man vill ha, och det funkar även bra med minor skills för det.
Det ända major skills gör är att man lvlar sin karaktär när major skills går upp samt att man fick mer bonus på major skills vid karaktärsskapandet.

Samt att de är lättare att öka, som jag fattar det (eller var det kanske bara beroende på vilken specialisering man hade..), men bra råd att man kan använda minor skills med för att fixa attribut-modifierarna som man vill ha dom.

Nästan så man får sluta slåss och göra nåt annat, med minor skills, en del under var level, eftersom om man slåss med magi (willpower och int-magier), använder blade (strength), och springer mest hela tiden.,.eheh, då går man upp lvl hur man än gör, och får helt visst +2 på ca 4 attribut

Men ja, även bra poäng att skippa sådant man använder jämt och går på speed, som athletics, som major, jo, heh. Speed är ju trevligt, men kanske inte så combat-orienterat. (Förutom light armour, då).

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Vi vet att du inte gillar Oblivion, lägg ner nu. Jag är rätt säker på att dom gjort så här för att folk gillar det, dom är inte så dumma att lägga in något som dom flesta skulle ogilla. Personligen tycker jag det är skitbra, jag ogillar att dö när jag spelar och vill klara saker första gången jag provar.

Mjo, men det är lagom många som hatar det och tycker spelet blir helt ospelbart.
Det bästa vore ju att få välja, precis som det är i många bilspel, mellan arcade och simulation.
Konsollnissarna kan då välja arcade och ha hela kartan avtäckt från början och fasttravel och alla fiender levlar med en, medans gamla Morrowindfansen och pc-gamers kan välja simulation och få en mer realistisk och hårdare upplevelse.

Klart att du är nöjd, du fick ju spelet som DU ville, och vill inte höra nån kritik. Tänk om det varit tvärtom. Nog hade du sett till att klaga och gnälla lite för att försöka påverka.

EDIT: Och förresten, tycker du det här låter som ett bra och realistiskt spelsystem???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Man kan stöta på många obehagliga överaskningar om man inte väljer rätt skills etc. Jag hade valt att göra en lite "sneakigare" typ när jag började lira spelet, och försökte koncentrera mig på magi. Jag äntrade Kvatch och kände genast att mina fireballs inte var tillräckligt starka för att ta hand om monstren, så jag gav upp, levlade upp min karaktär och skaffade mig en bättre fireball-spell i tron att jag nu kunde spöa monstrena i Kvatch nästa gång. Full av självförtoende tog jag upp kampen med odjuren igen, eftersom jag kände att min karaktär var starkare den här gången, men nu åkte jag på spö ÄNNU snabbare! Kul. Underhållande. Verkligen.

Så fungerar levelsystemet, i ett nötskal. Just den här erfarenheten dödade hela spelet för mig.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Samt att de är lättare att öka, som jag fattar det (eller var det kanske bara beroende på vilken specialisering man hade..), men bra råd att man kan använda minor skills med för att fixa attribut-modifierarna som man vill ha dom.

Nästan så man får sluta slåss och göra nåt annat, med minor skills, en del under var level, eftersom om man slåss med magi (willpower och int-magier), använder blade (strength), och springer mest hela tiden.,.eheh, då går man upp lvl hur man än gör, och får helt visst +2 på ca 4 attribut

Men ja, även bra poäng att skippa sådant man använder jämt och går på speed, som athletics, som major, jo, heh. Speed är ju trevligt, men kanske inte så combat-orienterat. (Förutom light armour, då).

Man kan fortsätta att öka skillsen när lvl-up symbolen lyser, så man får 3 st attribute med +5.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"