Det verkar vara fel på min dator, skulle behöve lite hjälp här

Permalänk
Medlem

Det verkar vara fel på min dator, skulle behöve lite hjälp här

Hejsan. Såhär ligger det till,

Nu under de senaste 3månaderna har jag testat på att spela WoW, men det verkar som att min dator inte tycker om det.
Det som händer är att jag kan spela i några timmar, sen så får datorn för sig att bara dö utan anledning. Eller dö kanske inte är rätt ordval för det som händer är att skärmen dör datorn låser sig och ingenting händer, jag får slå av strömmen och sedan starta den igen så funknar det i några timmar innan det händer igen.

Men det är inte alltid det är skärmen som dör och datorn låser sig, det kan hända att allting fryser till sig, sen blinkar skärmen till och efter det så ser allting ut som en ända stor gröt.
Iaf det här går ju att spela med, med tanke på att det inte händer så himla ofta, men nu igår så hände det ca 4ggr på 1h så nu måste jag göra nånting åt saken.
Det jag har försökt göra för att åtgärda det här är att jag bara har sökt igenom efter virus, gjort säkerhetskontroll när datorn startar. Jag vill helst undvika att formatera datorn, men om det inte finns någon annan lösning så får jag väl ta och göra det.

Är det någon som känner igen det här felet/felen? Som kanske kan hjälpa mig, skulle vara jätte schysst

Tack på förhand
/Daniel

Permalänk

Vad har du för nätaggregat + tempraturer i burken? Tanka Speed-Fan eller everst home edition och kolla det.

Visa signatur

AMD64 3700+ <Schyte Ninja>, eVGA 7600GT <CO version>, 1GB Crosair Value Select, 250 GB Western Digital Caviar, Abit AN8-SLI, 3023 3D Marks 06

Permalänk
Medlem

Där har du en bild från Speedfan.

När jag skruvar upp datorn och kollar på nätagget så står det såhär:

OUTPUT +12V / 13A MAX -12V / 0.5A
MAX POWER +5V / 25A MAX +5VSB / 2A
250W +3,3V / 20A MAX -5V / 0.3A

Permalänk
Medlem

Försök med denna guide till att börja med http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43193...

Om köpt märkesdator klaga där du fått den från. Om hemmabygge är det att börja att hitta vilken del som kan orsaka det grafik kort, moderkort etc. Enklaste är att ha en parallell dator ich byta prylar men om du inte har det blir det svårare.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som att det är mitt nätagg som håller på att ge upp, men ena felet jag får när det ser ut som en ända stor gröt måste ju ha med grafikkortet att göra.
Borde jag satsa på att skaffa ett nytt nätagg?

Permalänk
Medlem

På din beskrivning så verkar det som om datorn hänger sig vid tyngre belastning vilket skulle kunna tyda på att det är agget som inte håller måttet.

Har du tillgång till ett annat nätagg så försök att testa med det.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Mjo, men jag har inget annat nätagg så.. Men jag har haft mina aningar om nätagget vid tyngre belastningar, men nu idag.. nyss faktiskt. Så starta jag min dator och den gejord konstiga tysta pip ifrån sig. Sen låste den sig i windows!
Vet inte hur jag ska beskriva pipen, hm.. Ni vet när man startar en dator? Då brukar det pipa, ungefär sånna pip fast mycket lägre. Hel skummt.