Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Swat 4, fungerar inte med nyare Geforce?

Permalänk
Medlem

Swat 4, fungerar inte med nyare Geforce?

Jag och brorsan försöker köra SWAT 4 och min dator kan köra spelet perfekt men brodern får konstiga grafikbuggar. Efter introt så renderas allt i "wireframes" och när man ska joina en nätverks server så blir det bara svart.

Varför?
Han har 6600GT och det blir skit.
Jag har ett X850XT och det fungerar.

EDIT: Ooops. Skulle kanske postat detta i Grafikkorts avdelningen...

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk

Testat andra spel? Skulle rekomendera att kolla om drivrutinerna är uppdaterade.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk

Funkade utmärkt med mitt 6800GT

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Funkade utmärkt med mitt 6800GT

Men nu är det så att han har ett 6600GT

Jag har ett XFX 6600Gt , fungerade klockrent när jag spelade det.
Nyaste driv. fungerara andra spel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Men nu är det så att han har ett 6600GT

Jag har ett XFX 6600Gt , fungerade klockrent när jag spelade det.
Nyaste driv. fungerara andra spel?

Ville bara konstatera att det funkar på "nyare" Geforcekort som trådpostaren undrade. Har nytt kort nu och vem vet det kanske blir blackscreen med det. Måste installera SWAT4 och testa igen bara för det

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Fan vad nvidia suger. "The way its ment to be played" my ass.

Läste på ett forum att någon fick till det men hjälp av äldre(!) drivrutiner. Så han installerade ett år gamla drivisar nu, och då blev det bra.
Nästa gång blir det ATi för honom. Jag har alltid kört med ATi och en komps till mig och har ALDRIG haft problem i spel.
Däremot har nästan alla mina geforce-vänner fått ett eller annat problem med deras grafikkort eller drivrutiner till det.
Det är bara att konstatera, nvidia suger.

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Fan vad nvidia suger. "The way its ment to be played" my ass.

Läste på ett forum att någon fick till det men hjälp av äldre(!) drivrutiner. Så han installerade ett år gamla drivisar nu, och då blev det bra.
Nästa gång blir det ATi för honom. Jag har alltid kört med ATi och en komps till mig och har ALDRIG haft problem i spel.
Däremot har nästan alla mina geforce-vänner fått ett eller annat problem med deras grafikkort eller drivrutiner till det.
Det är bara att konstatera, nvidia suger.

Jag har haft gudomliga problem med ATi också, tro mig.
Min kompis 9600XT var riktigt kinkigt med drivrutiner för olika spel, till exempel.. oj, SWAT4!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Jag har haft gudomliga problem med ATi också, tro mig.
Min kompis 9600XT var riktigt kinkigt med drivrutiner för olika spel, till exempel.. oj, SWAT4!

nvidia "fanboy"?

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Citat:

nvidia "fanboy"?

Med ett X1800XT?
Menar bara att du kan inte göra ett åtlåtande över nVidiakort på det sättet på grund av ett enda problem.

Tror det ligger rätt jämt överlag när det gäller problem för ATi och nVidia-users.
Tex så hade ju ATi enorma problem att få BF2 att fungera bra för ett par drivrutiner sedan, senast med 6.2 tror jag folk hade problem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

nvidia "fanboy"?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

det kanske är ngt fel med hans grafikkort. Mitt swat 4 funkar utmärkt till x800 ice, och det står på paketet att den ska funka till alla grafikkort som är högre än geforce 3.

Visa signatur

// Pv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pewee
det kanske är ngt fel med hans grafikkort. Mitt swat 4 funkar utmärkt till x800 ice, och det står på paketet att den ska funka till alla grafikkort som är högre än geforce 3.

Sant, kanske borde posta annan hårdvara och vilket OS?

Permalänk
Medlem

jag har ett PNY 6600GT och Swat 4 har aldrig krånglat för mig mer än att det kanske inte flyter till fullo alla gånger, men det beror ju på att jag borde ha ett 7900GT istället