Permalänk
Medlem

Triple Fan Radiator + Tsunami?

Får man plats med en trefläktsradiator typ black ice triple eller så i "taket" på ett Thermaltake Tsunami-chassi? Om man sågar och sådär? Sitter fläktarna ovanför eller under radiatorn vid en sådan konfiguration? Har någon bilder på en sån mod?

Visa signatur

K#^Ab
Mr_Krut: Seriöst, vi försöker få jämnställdhet i världen också kommer Asus och förstör allt med en pluttig rosa laptop

Permalänk

De mesta får plats upp i toppen igentligen, men på ett Thermaltake Tsunami chasie får du nog ta och placera radiatorn liggandes ovanför. Ser absolut inget annat alternativ i ditt fall.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Hmmm... då lär den vara ivägen för den lilla praktiska luckan med USBport och sådant som finns på toppen av tsunamit. Grejen är att jag varken har chassi eller vattenkylning än, utan jag planerar för ett stort och meckigt köp! Jag vill ha en trippelradiator och ett högeffektivt vattenkylningssystem så att jag kan kyla ett peltier på processorn. Vad skulle man använda sig av för chassi (miditower) som bäst lämpar sig för vattenkylning med trippelradiator?

Visa signatur

K#^Ab
Mr_Krut: Seriöst, vi försöker få jämnställdhet i världen också kommer Asus och förstör allt med en pluttig rosa laptop

Permalänk

Aha! Du har den inte ännu, de va de ja utgick ifrån. Ja själv har också tänkt köpa en trippelradiator och bygga ut min vattenkylning lite, ny reservoir på detta också. Val av chassie för vattenkylning är helt klart viktigt, du måste juh räkna på hur mycket som ska få plats. Vill du kanske ha radiatorn innanför toppen ja då måste de finnas plats för nätagget osv, eller så kanske nätagget placeras nere på botten. Tänk även på att 120 fläktarna bör anpassas till radiatorn. Får man fråga, vad är de för processor som ska peltierkylas ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det ser ut att bli en AMD 64 Fx-60 X2. Jag har sparat ihop en stor hög med kosing och tänkte bygga mig något att klocka på, och peltier verkar roligast eftersom jag är inne på el och sådant.

Men, vet du då något chassi som lämpar sig för en trippelradiator? Har man den på toppen med distanser kanske i princip alla chassin går lika bra, utom tsunamin då?

Visa signatur

K#^Ab

Permalänk

Ett chassie för trippelradiator. Ja skulle tro att detta chiftec chassie skulle kunna funka ihop med en trippelradiator http://komplett.se/k/ki.asp?sku=312868.
Ett annat chassie skulle vara ett cm stacker, där du kan välja om du vill placera nätagget uppe eller nere. Jo precis tsunamin verkar en anning trångt för just vattenkylning, klart de går om man sågar upp rejält å fixar till en massa egen fabrikering. Men de blir bara för mycket då.

Ja planerar själv för 2st till radiatorer som ska in i chassiet. En trippel i toppen , min nuvarande dual bakom 5.25 racket (svårt att beskriva) och till sist eventuellt en single längst ner i fronten. Utöver detta kommer de att vara 2 separata ledningar (2 pumpar) för att skilja alltihop.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bakom 5.25-racket... ska fläktarna blåsa in den varma luften bakåt in i datorn då? Vad har du för chassi?

Jag funderade tidigare på p180... den har ju gott om plats på/i taket?

(Tack för hjälpen och tålamodet förresten, jag inser min noob-het på vattenkylningsfronten...)

Visa signatur

K#^Ab

Permalänk

Ja har ett Antec plusview 1000AMG (http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=98)
Sprejat i svart.

Njaee om vi säger så här ja kommer pressa in luften från högersidan av lådan.
Jo förstår att de kan vara lite tuft att förstå allting när man inte är så insatt i allting. Men ja gillar att disskutera frågor som rör placering och moddning av bland annat vattenkylning i chassielådor.
Du hittar lite bilder på mitt gamla system (samma låda) på "Burkbilder" nere i min sign.

Visa signatur