Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk

ingen prestandaskillnad om grafikfönstret är stängt
men den grafiska hör man folk klaga på grafikbuggar ibland (i samband med andra grafik-apps igång)
av självklara anledningar har inte konsolen det problemet, dessutom går konsolen att instalera som service så man slipper se den.
skall man köra flera instanser f@h samtidigt så måste man köra minst en konsol eftersom man inte kan byta machine-ID i grafikklienten

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
ingen prestandaskillnad om grafikfönstret är stängt
men den grafiska hör man folk klaga på grafikbuggar ibland (i samband med andra grafik-apps igång)
av självklara anledningar har inte konsolen det problemet, dessutom går konsolen att instalera som service så man slipper se den.
skall man köra flera instanser f@h samtidigt så måste man köra minst en konsol eftersom man inte kan byta machine-ID i grafikklienten

Buggar finns det
Jag kan t.ex. inte köra Knights of the old republic 2 när f@h grafiska klient är igång, då får KOTOR 2 Spatt.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Sviker tyvärr sweclockers här! Stolt medlem i swoc!

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att instalera den som service??

Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk

Nu har jag firrat det här, kommer nog köra det konstant, då jag inte gör något nämnvärt som kräver att jag har en massa prollekraft. Det känns riktigt jävla bra att försöka bidra till en bättre värld. Jag har funderat lite innan på SETI, men det känns rätt ohedervärt i jämförelse med att försöka få svar på frågor som har med sjukdomar att göra.

Visa signatur

"90% av att vara smart är att veta sina begränsningar. De återstående 10 procenten är att veta att man måste gå utanför dessa begränsningar."
Hjälp till att öka kunskapen.
FirefoxMyths

Permalänk
Medlem

Varför finns inte detta till FBSD när SETI@Home finns?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Kan man ställa in så att programmet inte tar 100 % CPU?

Visa signatur

Mac mini | M2 | 24 GB LPDDR5 | 512 GB SSD | macOS 15.2 Sequoia

Permalänk
Medlem

Har joinat nu. Kör bara på en dator än så länge... Gör det någon som helst nytta att köra på en 1.5GhZ laptop, eller är det för klent för att det ska räknas?

Edit: Måste datorn vara kopplad till internet hela tiden?
Edit2: Tre processorer igång nu, en Intel 1.5, en Intel 2.4 och en Amd 2.0 (3200+)

Visa signatur
Permalänk

Jag registreras ju inte till gruppen.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Jag registreras ju inte till gruppen.

Du måste göra klart en WU först.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasc89
Du måste göra klart en WU först.

Jaaha, och hur lång tid brukar en ta?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Det står det. På dator 1 så har jag 2 dagar kvar på dator 2 20 timmar och på dator 3.5 dagar kvar, och jag har nyss börjat.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasc89
Det står det. På dator 1 så har jag 2 dagar kvar på dator 2 20 timmar och på dator 3.5 dagar kvar, och jag har nyss börjat.

Okej, då är min klar imorgon.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Kan man ställa in så att den gör detta mellan vissa tider?

edit: tar det lång tid innan ens namn kommer upp? (alltså syns som en "medlem"?)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Ok, nu är jag med (igen).

Men jag tycker att det verkar gå lite väl segt. Det står att min WU ska bli klar den 23:e juli, alltså om 104 dagar. Tycker det låter som väldigt mycket tid för en WU.

EDIT: Nu börjar det visst gå lite snabbare, nu står det att den blir klar imorgon. Finfint.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Medlem

Många av er som kör med det grafiska eller? Jag tog consollen, tänkte att jag inte orkar se så mycket grafiskt.

Borde jag byta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen som helst roll om du använder den grafiska eller consoll klienten, jag använder den grafiska för att jag inte ska behöva ha igång en cmd application när jag kör det (vill inte installera som tjänst).

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom på en fråga ang. att ha den som tjänst.. kan man inte få fram den och se status?

Visa signatur

Permalänk

Är det någon mer än jag som har problem med att den bara tar upp 50% av processorkraften hela tiden? Den går aldrig över 50 för mig. Jag vill ju ge 100.

Just nu ligger det 50 i systemets vänteprocess och 50 i Folding-progget... Blir lite sur, för jag har ställt in det med -config-argumentet och till och med testat med 99. Jag kör low på prioritet, inte idle, heller.

Visa signatur

"90% av att vara smart är att veta sina begränsningar. De återstående 10 procenten är att veta att man måste gå utanför dessa begränsningar."
FirefoxMyths

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RikkiAnderzoni
Är det någon mer än jag som har problem med att den bara tar upp 50% av processorkraften hela tiden? Den går aldrig över 50 för mig. Jag vill ju ge 100.

Just nu ligger det 50 i systemets vänteprocess och 50 i Folding-progget... Blir lite sur, för jag har ställt in det med -config-argumentet och till och med testat med 99. Jag kör low på prioritet, inte idle, heller.

Har du en Pentium 4 med HT aktiverat eller en dualcoreprocessor?

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Som dr slitzer har sagt beror ditt "problem" med största sannolikhet på att f@h inte är gjort för att kunna använda 2 cpu:er, och dualcore, dual cpu och hyper treading blir system med flera cpu:er om än virtuella i HT fallet.

Om du har en HT ska du inte göra något, all cpu kraft används i princip redan men man kan få ca:10 % mer poäng genom att köra 2 st klienter.
Har du dual core eller 2 st fysiska cpu:er ska du köra 2st klienter för att kunna använda all datorkraft.

Tänk bara på att kör man med flera klienter på samma dator måste dessa ha olika machine id för annars fungerar det inte.

Visa signatur

Permalänk

Jag har en P4, 3.4 GHz... Har aldrig brytt mig om att ens kolla specsen på den speciellt noga, eftersom det alltid har varit menat att det skulle vara en burk att köra på tills jag fixade en egen igen.

Känns nästan lite pinsamt, men jag vet inte heller hur jag ska ta reda på om den är en dualcore. En enda fysisk processor vet jag ju att det är, i alla fall.
(Om det är någon slags indikator så har jag 2 processorer (exakt likadana) listade i enhetshanteraren under "Processorer")

Visa signatur

FirefoxMyths

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte tror att någon p4 levereras med HT avstängt som standard så skulle jag gissa på att det är en enkel cpu.

Altså är det inget fel att det bara visas 50% i aktivitetshanteraren.

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man har igång programmet på flera datorer, ska man ha samma användarnamn å teamnumber på alla då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det någon Universal Binary klient tillgänglig? Har googlat arlset av mig, antingen så är jag blind eller så har ingen orkat porta det än.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Hmm, har en färdig WU nu, men när jag kollar user statistics så står det att jag inte har gjort någon...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla att du har rätt lag nummer och sen uppdateras sidan bara med några timmars mellanrum.

Du kan också kolla i loggen att WUn verkligen skickats.

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, en till som är på tåget. Lite tråkigt att varje WU tar (för mig) ca 10 dagar om jag kör på 50% CPU tid. Hoppas man hjälper lite iaf :).

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk

Skulle gärna ställa upp (kanske ännu hellre på något astronomiprojekt) men tyvärr, min dator är högljudd och jag vill sova på nätterna

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HolyFather
Skulle gärna ställa upp (kanske ännu hellre på något astronomiprojekt)

Hur kan man ens tycka det? Inte för att vara kritisk vid fel tidpunkt, men hur kan man helt ärligt säga att man hellre lånar ut sin processorkraft till något annat än att potentiellt RÄDDA folk?

Det kanske är att gå lite för långt, men då vill jag ändå påstå att om så är fallet så är man en inte en resurs för mänskligheten och bör befria världen från ens existens.

Visa signatur

FirefoxMyths