Permalänk
Medlem

Vilken dvi-d kabel ska man välja

denna
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51699

eller denna
http://www.webhallen.com/prod.php?id=53266

ska ha den till min lcd tv 23 tums till data skärm för att spela spel ,surfa ,kolla på film

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem

Fel forumsdel till att börja med.

Båda två fungerar skillnaden är att den dyrare är bättre eftersom den är guldpläterad. Mindre motstånd=bättre singnal

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Testpilot

Signalen är ändå digital och alltså inte så känslig för störningar så ta den billigaste.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
*Flyttad*

om man nu har skapat en tråd på fel ställe varför skriver man bara *Flyttad* och sen inget mer
man kan väll också skriva vart tråden ska ligga så att man vet det till nästa gång eller ska man börja leta nu bland alla forum?

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fireball
om man nu har skapat en tråd på fel ställe varför skriver man bara *Flyttad* och sen inget mer
man kan väll också skriva vart tråden ska ligga så att man vet det till nästa gång eller ska man börja leta nu bland alla forum?

Du ser ju där uppe i vilken tråd du är nu!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimma
Du ser ju där uppe i vilken tråd du är nu!?

aha där mm man lär sig något nytt varje dag

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreagone
Fel forumsdel till att börja med.

Båda två fungerar skillnaden är att den dyrare är bättre eftersom den är guldpläterad. Mindre motstånd=bättre singnal

Guld har iofs högre resistivitet än koppar, alltså högre motstånd. Däremot blir signalen renare, men jag tror inte att man märker någon skillnad i de här prisklasserna iaf.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWEjo
Guld har iofs högre resistivitet än koppar, alltså högre motstånd. Däremot blir signalen renare, men jag tror inte att man märker någon skillnad i de här prisklasserna iaf.

Placebo har större effekt än man anar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreagone
Fel forumsdel till att börja med.

Båda två fungerar skillnaden är att den dyrare är bättre eftersom den är guldpläterad. Mindre motstånd=bättre singnal

Det må så vara att det ser bättre ut och det är ungefär där allmänkunskapen slutar, och om man någonsin har hört uttrycket "ingenting är starkare än den svagaste länken" kan man tänka sig att det även gäller för sladdar och dess kontaktdon.

Att guld skulle ge mindre motstånd är en skröna, som lätt går att motbevisa med gymnasiefysik.
Ledningsförmåga, konduktans mäts i Siemens (SI-enhet S/m) och är samma sak som inversen av resistansen (motstånd) av ämnet. Vidare så finns det flera metaller som har högre konduktans än guld (446,4 mS/cm), däribland koppar (595,8 mS/cm) som kabeln oftast är gjord av, och silver (630,5 mS/cm) vars konduktans är den högsta av alla metaller.

EDIT: Dvs, välj den billigare sladden.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Eftesom den dyrare kabel var slut på webb hallen så tog jag denna ifrån netonnet istället

Vet ni något omdenna kabel då
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=69409

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fireball
Eftesom den dyrare kabel var slut på webb hallen så tog jag denna ifrån netonnet istället

Vet ni något omdenna kabel då
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=69409

Förutom att du har betalat ett överpris, beräknat på ditt behov, så finns det väl inte så mkt mer att säga än att det kommer fungera fint.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm