Är det möjligt att koppla samman 2 nätagg??

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att koppla samman 2 nätagg??

Jag har en fråga om det är fullt möjligt att koppla samman två nätagg eller köra alla fans på ett nätagg och resten av systemet på ett annat agg för jag har nemligen någr gamla agg ligger och skräpar till ingen nytta. om det går visa gjärna hur eller beraätta hur.

Visa signatur

Hajk

Permalänk

japp

När jag spåra ur sist i mitt byggande och hade 7 diskar och en massa fläktar i min gamla amd2400+ så körde jag diskarna på ett separat nätagg och resten på det i lådan. Jag hade det utanför och tjuvkopplat med en strömknapp som jag slog på innan jag slog på den "vanliga". Tjuvkopplat på så vis att det inte behövde ett moderkort för att starta. Det är säkert seriösare att köra fläktarna på det separata agget med dom drar väl inget nämnvärt?, eller? Och den säkert hade kunnat fått pris som veckans fulaste

Och det fungerade, Medeltempen i rummet blev ett par grader högre av den skapelsen kan tilläggas.

Visa signatur

Varför göra det enkelt?

Permalänk
Medlem

Finns bakplan för o köra dubbla psu:s. Men ja det går o köra flera nätagg, en polare använde 4:a pc nätagg för o driva en bilstereo i sin lägenhet.

Sen så snackade jag med en tekniker på elfa om detta, han kanske var partisk. Men generelt sa han att det inte var en så bra ide o köra så, då det e switchade agg så de kan ta ut varan om man har otur. Men beror ju lite på hur man kopplar oså.

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk

köp det gammla stacker med plats för 2 agg så får du med en kabel å koppla ihop 2 st med

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk

http://www.burningissues.net/how_to/power/psu.htm

Mycket bra info om hur du kopplar ihop 2st nätagg. I och med att du gör en skarv/förlängning av 2st 20pins ATX-förlängningar så slipper du ju även klippa sönder kablarna på dina nätagg.
Denna ide går ut på att du kör moderkort och allt därtill med ett "masteragg" och om du så vill diskar, fläktar och cd med ett "slaveagg".
Från slaveagget är endast "PSON"kabeln och en jordkabel kopplat till moderkortet så att aggen går igång samtidigt.

Hur som helst så funkar det skitbra för mig.

Visa signatur

- AMD Opteron 144 CAB2E 0542EPMW w. Zalman CNPS7000B Cu - 2 x 512Mb TwinMos PC3200 CL2.5 - Sapphire Radeon X800GTO2 @ XT PE - 2 x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 samt 1x80Gb Maxtor DiamondMax 10 -

Permalänk
Medlem

Vart hittade du ATX-förlängsningssladden?

Visa signatur

Athlon 64 +3000 - ASUS K8N-E - 2x512mb Corsair 3200C2 - Leadtek 6800LE@395/895,16/6,1.4v.

Permalänk
Avstängd

Och vart finns bakplan till olika chassin att köpa tro? Har sökt lite men inte hittat.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kabeldelare för atx
http://www.ateck.com/viewItem.asp?idProduct=453056250

Ansträng er och respektera det svenska språket.
Innan ni skickar iväg ett inlägg, klicka på förhandsgranska, och kolla stavning samt ihopskrivning.

Visa signatur

"American components, russians components, all made in Taiwan"

Permalänk
Medlem

Det finns en kabel som gör så att när ena agget startas så startas den andra också. Man ska bara kortsluta 2 kablar i den där atx-sladden.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag kör orginal nätagg till moderkort,cpu mm sen har jag en extra till mina fläktar funkar skit bra, bra om man vill överclocka då prossesorn vill ha mer kräm

Visa signatur

är inte så haj på datorer

Permalänk

ATX-förlängningar kan man hitta på kjell.com.

Visa signatur

- AMD Opteron 144 CAB2E 0542EPMW w. Zalman CNPS7000B Cu - 2 x 512Mb TwinMos PC3200 CL2.5 - Sapphire Radeon X800GTO2 @ XT PE - 2 x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 samt 1x80Gb Maxtor DiamondMax 10 -