The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeoRinr
Är det möjligt att ta bort alla?
Eller kommer det nya hela tiden?

Det är möjligt, men det tar tid. Väldigt lång tid.

SPOILER

Dock så stängs alla gates när man är klar med main questet.

SPOILER

Permalänk
Medlem

Har ett "litet" men väldigt drygt fel med Oblivion. Vill gärna få hjälp med detta!

Nu är det så att varje gubbar och människor helt plötsligt får lila fläckar, förutom mig själv! Dessa fläckar kommer fram om man går tillräkligt nära, sen när man går därifrån så syns dessa fläckar genom väggen.

Kolla bilden så ser ni vad jag menar: http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/ScreenShot13-ptq.J...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoS|Bam
Har ett "litet" men väldigt drygt fel med Oblivion. Vill gärna få hjälp med detta!

Nu är det så att varje gubbar och människor helt plötsligt får lila fläckar, förutom mig själv! Dessa fläckar kommer fram om man går tillräkligt nära, sen när man går därifrån så syns dessa fläckar genom väggen.

Kolla bilden så ser ni vad jag menar: http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/ScreenShot13-ptq.J...

Det där är Detect Life. Kolla om du har någon Constant Effect på någon av dina saker som heter Detect Life.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem

jaha! Tack för hjälpen! Jag hittade några handskar som var värda en del, (700 Guld), som hade Detect Life, Constant Effect.

Men vad gör "Detect life" för nytta egentligen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan se fienderna genom väggar?

Permalänk
Medlem

Dom är bra att ha i grottor.

Permalänk
Medlem

Det är ju fan löjligt hur dåligt ens armor håller. Efter att ha dödat en Dreugh och en Ogre gick min armor från 60-någonting till 23. På två fiender. Jag sköldade mot nästan alla deras slag. Fan va dåligt.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Det är ju fan löjligt hur dåligt ens armor håller. Efter att ha dödat en Dreugh och en Ogre gick min armor från 60-någonting till 23. På två fiender. Jag sköldade mot nästan alla deras slag. Fan va dåligt.

Dålig skillevel kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Dålig skillevel kanske?

Knappast. Jag har 100 i Light Armor. Om man ska ändra durabilityn på en armor, ska Health-talet vara högt eller lågt i Construction Set?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Knappast. Jag har 100 i Light Armor. Om man ska ändra durabilityn på en armor, ska Health-talet vara högt eller lågt i Construction Set?

Du kan inte ha bra i block helt enkelt. Men jo, jag tycker equipmenten går sönder väldigt fort i Oblivion. Det är därför jag använder en mod.

Permalänk
Inaktiv

Asgarv

Jag var ute och sprang lite med min onda mage och snubblade över detta under en bro som vaktades av en Bandit (han ville ha tull men fick smaka istället). Vet inte om nån redan postat detta, men jag garvade rejält inatt.

Samma språk som på WoW forumet

Mvh / Z

Permalänk
Medlem

Haha Lite synd är det om honom ändå

Permalänk
Medlem

Re: Asgarv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeke82
Jag var ute och sprang lite med min onda mage och snubblade över detta under en bro som vaktades av en Bandit (han ville ha tull men fick smaka istället). Vet inte om nån redan postat detta, men jag garvade rejält inatt.

http://www.victorhaglund.se/projekt/arbetsmaterial/oblivion/1...

http://www.victorhaglund.se/projekt/arbetsmaterial/oblivion/2...

http://www.victorhaglund.se/projekt/arbetsmaterial/oblivion/3...

http://www.victorhaglund.se/projekt/arbetsmaterial/oblivion/4...

http://www.victorhaglund.se/projekt/arbetsmaterial/oblivion/5...

Samma språk som på WoW forumet

Mvh / Z

Tjusig karaktär

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Du kan inte ha bra i block helt enkelt. Men jo, jag tycker equipmenten går sönder väldigt fort i Oblivion. Det är därför jag använder en mod.

Var finns den modden? Jag har försökt lite själv med TES CS, men det blev typ ingen skillnad.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Det är ju fan löjligt hur dåligt ens armor håller. Efter att ha dödat en Dreugh och en Ogre gick min armor från 60-någonting till 23. På två fiender. Jag sköldade mot nästan alla deras slag. Fan va dåligt.

Låter ju helt otroligt, Jag gick igenom 2st Oblivion gates på raken innan jag behövde reparera min rustning... vi snackar typ 30-40 fiender, och då har jag bara ~50 på light armor!

SÅ fort som du beskriver har jag aldrig upplevt att ens vapen/rustning skulle kunna gå paj.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Låter ju helt otroligt, Jag gick igenom 2st Oblivion gates på raken innan jag behövde reparera min rustning... vi snackar typ 30-40 fiender, och då har jag bara ~50 på light armor!

SÅ fort som du beskriver har jag aldrig upplevt att ens vapen/rustning skulle kunna gå paj.

Weird. En Dreugh och en Ogre. De träffade mig med kanske totalt 12 slag eller nåt. Jag har Mithril Armor och 100 i Light Armor. I Block har jag runt 50 tror jag. Skumt.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Weird. En Dreugh och en Ogre. De träffade mig med kanske totalt 12 slag eller nåt. Jag har Mithril Armor och 100 i Light Armor. I Block har jag runt 50 tror jag. Skumt.

tror att det har att göra med hur gammal din armor är .. min Gladiator heavy raminent gick också sönder efter att jag dödat en 4 ogres

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Weird. En Dreugh och en Ogre. De träffade mig med kanske totalt 12 slag eller nåt. Jag har Mithril Armor och 100 i Light Armor. I Block har jag runt 50 tror jag. Skumt.

Tror att det är för att du har Mithril. Har du 100 i Light Armor borde du väl ha Glass? Glass har "mer liv" än Mithril och tål därför fler slag.

Permalänk

Jag har två frågor.

Den ena är: jag har blivit bannad från mages guild två gånger och tre gånger är max för att bli temporärt bannad. Nån som vet om man kan få bort dom gammla bannarna ???

Nästa fråga

Det står ju vid statsen på charen typp "stores invested in" nån som vet något om det ????

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
Tror att det är för att du har Mithril. Har du 100 i Light Armor borde du väl ha Glass? Glass har "mer liv" än Mithril och tål därför fler slag.

Visst, men Glass är så in i helevets ful. Man ser ut som en grön lysande mupp, vilket förstärks ytterligare av HDR.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PatrikBre

Nästa fråga

Det står ju vid statsen på charen typp "stores invested in" nån som vet något om det ????

När du blir expert i Mercantile så kan du "investera" 500 guld i en butik vilket gör att butiken får permanent 500 guld mer i kassan, vilket hjälper dig när du säljer saker till butiken.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Visst, men Glass är så in i helevets ful. Man ser ut som en grön lysande mupp, vilket förstärks ytterligare av HDR.

Kopiera mithril armorn i Construction Set och ändra statsen till glass armor statsen, kom ihåg att ha unika namn på grejerna. Spawna sedan armorn i spelet med player.additem <itemID> <antal>, ex: player.additem 00009311 1 för att spawna 1 strong potion of healing.
Dock så kan det bli svårt att få det rätta ID numret, jag tycker att det är enklare att kopiera en låda, lägga in alla custom grejer i den och sedan sätta ut den i världen via render window.

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Följande inlägg handlar om ett problem jag har med questen som jag får vid Sanguine shrine, har du inte gjort det och inte vill veta sluta läs här.

*******************************************************
Så, ett litet problem. Jag har tagit mig in på partajet, och så men hon som tydligen håller i tillställningen vägrar dyka upp! Countess Caro tror jag hon heter. Vad gör jag? Jag har väntat mig genom hela natten lång men människan verkar ju inte finnas över huvudtaget!

Edit: det ska alltså vara 5 personer i rummet, i mitt fall är det endast 4.

Permalänk
Medlem

Har kört en hel del mer nu helgen och måste säga att jag har omvärderat spelet lite. Visst, saknar fortfarande lite djup i dialogerna men måste säga att flera av side-questen har varit riktigt skoj och så är det ju ett äventrysmoment i oblivion som många andra rollspel saknar. Använder inte "fast travel" speciellt mycket och utforskar grottor och sånt jag kommer förbi. Kände mig lite som indiana jones när jag undvek fällor och sköt loss ädelstenar ut sina fästen med pilbågen i nån gammal alv-ruin

Visst blir det lite upprepning av utseendet på grottorna men tycker ändå de har lyckats mycket väl med designen och detaljerna. Och fighterna är helskoj tycker jag

Kan nog se mig köra det här spelet ett bra tag till trotts att jag var lite skeptisk i början

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Följande inlägg handlar om ett problem jag har med questen som jag får vid Sanguine shrine, har du inte gjort det och inte vill veta sluta läs här.

*******************************************************
Så, ett litet problem. Jag har tagit mig in på partajet, och så men hon som tydligen håller i tillställningen vägrar dyka upp! Countess Caro tror jag hon heter. Vad gör jag? Jag har väntat mig genom hela natten lång men människan verkar ju inte finnas över huvudtaget!

Edit: det ska alltså vara 5 personer i rummet, i mitt fall är det endast 4.

Hände mig också. Vänta minst ett dygn. Gå ut och in i slottet. Ev alternera. Sen borde hon vara där efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PatrikBre

Den ena är: jag har blivit bannad från mages guild två gånger och tre gånger är max för att bli temporärt bannad. Nån som vet om man kan få bort dom gammla bannarna ???

Kan du inte bara sköta dig?

Du blir ju alltid informerad av en liten ruta när du gjort nåt dumt... Så det är väl bara att quickloada ifall en sådan situation skulle uppstå?

Permalänk
Medlem

Re: Asgarv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeke82
Jag var ute och sprang lite med min onda mage och snubblade över detta under en bro som vaktades av en Bandit (han ville ha tull men fick smaka istället). Vet inte om nån redan postat detta, men jag garvade rejält inatt.

http://www.victorhaglund.se/projekt/arbetsmaterial/oblivion/1...
http://www.victorhaglund.se/projekt/arbetsmaterial/oblivion/2...
http://www.victorhaglund.se/projekt/arbetsmaterial/oblivion/3...
http://www.victorhaglund.se/projekt/arbetsmaterial/oblivion/4...
http://www.victorhaglund.se/projekt/arbetsmaterial/oblivion/5...

Samma språk som på WoW forumet

Mvh / Z

Hahaha helt suveränt!! Finns lite liknande i wow, nån orc som droppar ett "recept" där det står typ:

Kill man.
Cook man.
Eat man.

(disclaimer: jag gillar inte wow, men den droppen e fin!)

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med en sak Jag blev överlycklig när jag var ute och traskade och hittade ett gammalt pirat skepp vid namn "Mouth of the panther". Till min förvåning blev jag anfallen av en massa spöken. Efter många om och men så lyckas jag ta död på dom. Men fasen, det finns juh en låst dörr på det gammla skeppet som måste öppnas med en nyckel =/. Måste juh va där inne man hittar något smaskigt ;). Nån som vet vart man får tag på nyckeln? Hjälp uppskattas varmt /Micke

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Behöver lite hjälp med en sak Jag blev överlycklig när jag var ute och traskade och hittade ett gammalt pirat skepp vid namn "Mouth of the panther". Till min förvåning blev jag anfallen av en massa spöken. Efter många om och men så lyckas jag ta död på dom. Men fasen, det finns juh en låst dörr på det gammla skeppet som måste öppnas med en nyckel =/. Måste juh va där inne man hittar något smaskigt ;). Nån som vet vart man får tag på nyckeln? Hjälp uppskattas varmt /Micke

Om du går runt i Bravil (Bravil är väl staden som ligger till väst om skeppet) kan frågar man om ett spöke (förlorade nattvakten eller liknande). Om du sedan gör det uppdraget får du nyckeln.

Själv har jag problem med de fyra magierna man skall använda i Vahtacens (Mage's Guild). Jag lägger en eldmagi och sedan en frostmagi på jättepelaren, och dess väggar sänker sig. Men när jag skall lägga magier som ger och tar mana så höjer sig väggarna igen och blixtar skjuts iväg.
Någon som har vet hur man gör?

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Spoiler Dark Brotherhood

Är det någon som kommit på några eleganta sätt att ta kol på den där tjejen som är med i stadsvakten i någon stad och den där killn som vaktar Umbucanos hus när man ska ta livet av en familj.
Blev tvungen att mer eller mindre döda dem på öppen gata och fick ett bounty på 40 guld vardera, finns det något mer diskret sätt?

spoiler