Permalänk

grafikkortet strular?

är det någon som rent spontant kan säga vad som antagligen felar när min skärm inte vill gå igång vid uppstart av datorn? skärmen funkar perfekt, men vill dock inte väckas när datorn startas. jag har tryckt/klämt/bänt/ruskat på grafikkortet vid ett par tillfällen och då har skärmen liksom tjongat till sådär som skärmar gör ni vet vid uppstart. när jag då restartar datorn har skärmen gått igång och sedan funkat perfekt. det verkar alltså som om grafikkortet inte orkar starta skärmen, men däremot orkar att driva den. har inte vågat stänga av datorn på skitlänge pga detta. nu efter påsk djävlas den igen.

Vilket är det troliga felet? Grafikkortet eller vad...? Vad ska jag göra? HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, har testat ett annat grafikkort men d vart samma där också...blev efter jag tog ut minnena o satt in dom i en annan dator konstigt nog...sen ville den inte starta när jag satt tillbaka den, du får väl köra uteslutningsmetoden o pröva dig fram för o hitta felet...kolla del för del

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, sitter grafikkortet i ordentligt? ^^

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Varför skapar du en ny tråd med exakt samma fråga? Håll dig till en tråd och skräpa inte mer forumet!