Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

DDR2 till ny dator??

Tjenare undrar om det finns något moderkort till AMD cpuerna som kan köra på DDR2?? sen så ska ja lägga 7000:- på en dator nu och jag vill ha DDR2 och jag vill ha athlon Dual Core men om detta in går att lösa undrar jag vad som är bäst att köra med DDR2 minnen på en intel dual core eller vanliga PC3200 minnen till en athlon Dual Core ps får CA:40% rabatt på allt som finns på inet.se och näst intill allt på komplett.se också

Visa signatur

VK

Permalänk
Medlem

DDR2 till AMD kommer först när deras nya sockel AM2 lanseras i sommar.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Om du måste välja nu är dock Athlon 64 X2 och DDR mycket bättre än Intel Core Duo med DDR2.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Om du måste välja nu är dock Athlon 64 X2 och DDR mycket bättre än Intel Core Duo med DDR2.

Håller inte med!
Men du menar kanske Prescotts/Preslers, alltså Pentium D?

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk

Det är lett dilemma, man får välja bra CPU eller bra RAM, socket AM2 kommer dock råda bot på det.

Visa signatur

Asus TUF Gaming B650 PLUS WIFI
AMD Ryzen 7 7800X3D
Arctic Liquid Freezer II 420
32 Gb DDR5 6000 MHz CL30
MSI GTX 1660 Ti 6GB OC

Permalänk
Hjälpsam

DDR2 är inte värt det innan DDR2 800mhz kommer till sommaren i samband med AM2. Ny hastighetsstandard, de DDR2 som är i dag har såpas dålig responstid i förhållande till sin mhz att det knappast är någon prestandavinst, ofta till och med prestandaförlust.

Om du skall köpa i dag, Atholn64 x2 med högprestanda DDR1 (2-2-2-5 timings eller ungefär).

Om du kan hålla dig tills AM2 lanseras, kör på det. Om du kan vänta ytterligare några månader på Conroe Core Duo lanseringen så kommer det smiska allt annat som finns på hemdatormarknaden i år.. med hästlängder.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI