Permalänk
Medlem

Bara dom inte rör fysiken .. gillar när gubbarna flyger runt hela banan när det sprängs ; )

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Troligtvis tar dom bort det för det finns många som använder en attackheli själv, och byter mellan gunner och pilot hela tiden. Otroligt itrriterande när dom är bra på det. Komsikt om dom är kassa.

En sån kille kan döda allt som rör sig med tv-kameran hur lätt som helst.
Jag har också hört att det finns dom som gör det med bombplan också. Men de ska dom tydligen inte göra nåt åt?

De får fan ta och släppa Desert combat modden snart så det blir lite ordning på spelet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Den största buggen jag tycker är när folk sysn genom byggnader.. väldigt bra om man skall döda någon men skit irriterande när man själv blir dödad.. även om man står upp.

kommer aldrig att fixas pga skulle dra för mycket kraft.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Den största buggen jag tycker är när folk sysn genom byggnader.. väldigt bra om man skall döda någon men skit irriterande när man själv blir dödad.. även om man står upp.

Har du ngn bild på detta?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av electro
Har du ngn bild på detta?

han menar om man liger ner så kan benen sticka ut på andra sidan av något

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Troligtvis tar dom bort det för det finns många som använder en attackheli själv, och byter mellan gunner och pilot hela tiden. Otroligt itrriterande när dom är bra på det. Komsikt om dom är kassa.

En sån kille kan döda allt som rör sig med tv-kameran hur lätt som helst.
Jag har också hört att det finns dom som gör det med bombplan också. Men de ska dom tydligen inte göra nåt åt?

De får fan ta och släppa Desert combat modden snart så det blir lite ordning på spelet.

Tycker det bara är löjligt, varför begränsa så att en spelare inte kan skifta mellan pilot och gunner?, är man duktig så är man, tar men hela laget på det sättet så är det ok för mig, tycker bara man har något att sträva efter då. Om EA ska ta bort det där, är det för att göra det mer realistiskt el? det har dom ju inte lyckats på någon annan punkt i spelet ändå.

Som någon annan skrev på forumet, "istället för att fixa allvarliga buggar, så gav dom jeeparna blod och tuta", det är ungefär den klassen EA håller idag, och det lär inte bli bättre.

tack för ordet!

Visa signatur

Athlon 64 x2 4200+ 2.2 ghz 2048 ddr Corsair TwinX pc 3200,XFX 7800GT 256mb, Samsung Spinpoint 120 250 gb ncq 7200 rpm, Creative Soundblaster Audigy 2 Zs platinum, chassi: Antec Sonata, nätdel: Seasonic S12 430w.

Permalänk

Fetaste buggen helt klart, jobbigare än alla andra tillsammans:

Minimappen zoomar ut så fort man använder använder kommunikationsknapparna.. asjobbigt att sitta och zooma in typ var femte sekund...=/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryll3
Tycker det bara är löjligt, varför begränsa så att en spelare inte kan skifta mellan pilot och gunner?, är man duktig så är man, tar men hela laget på det sättet så är det ok för mig, tycker bara man har något att sträva efter då. Om EA ska ta bort det där, är det för att göra det mer realistiskt el? det har dom ju inte lyckats på någon annan punkt i spelet ändå.

Som någon annan skrev på forumet, "istället för att fixa allvarliga buggar, så gav dom jeeparna blod och tuta", det är ungefär den klassen EA håller idag, och det lär inte bli bättre.

tack för ordet!

Tydligen tappar AA missiler och missiler från jetplan locken när man byter plats. Så det är kanske anledning nog för dom.
Men jag håller med om att de är väldigt ologiska i bugfixningen. Det känns som om de lyssnar på fel männsikor och istället för att fixa problemen så ändrar de hela aspekten av problemet och gör därmed hela spelet annorlunda, oftast sämre.

Men jag rekommenderar alla att testa project reality modden. De har gått sin egen väg och fixat så gott som alla problem i bf2 utan att skapa en massa nya.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

En "bugg" som jag stör mig på ordentligt på är när ett artelleri slår ner i närheten och man vill hoppa bort så dör man direkt. Någon annan som märkt detta?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Troligtvis tar dom bort det för det finns många som använder en attackheli själv, och byter mellan gunner och pilot hela tiden. Otroligt itrriterande när dom är bra på det. Komsikt om dom är kassa.

En sån kille kan döda allt som rör sig med tv-kameran hur lätt som helst.
Jag har också hört att det finns dom som gör det med bombplan också. Men de ska dom tydligen inte göra nåt åt?

De får fan ta och släppa Desert combat modden snart så det blir lite ordning på spelet.

Ja visst är det irriterande när andra är bättre än en själv
Man kanske kunde göra så att de som har jättehög rank bara får använda pistolen?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Fattar inte vad ni har emot denna patch... Jag har aldrig märkt av några speciella buggar i BF2, och dom som jag märkt har dom fixat i en patch.
Tycker ni själva kan testa att koda ett spel och sen försöka felsöka och åtgärda ett spel, i denna storleken så är det inte direkt en lätt uppgift.
Dice gjorde ett dåligt arbetet med med vissa delar från början och det vet dom, och försöker fixa, men dom behöver typ se om precis all kod och testa den för att bli av med alla buggar och det tar sin lilla tid.
Dom har ska ha fixat felet med att låsa och skjuta ner sina egna, grymt bra gjort!

Och protest lista låter ju helt idiotiskt i mina öron. Dom kommer med en patch som inte bara fixar flera saker utan desutom lägger till helt nya funktioner, varför ska man protestera mot det? Om jag skulle varit Dice skulle man nästan lagt ner allt vad BF2 heter, så otacksamma spelare har man aldrig sett förut...

Och Air Drop Vehicles låter grymt i mina öron! Speciellt om man kan träffa fiender med dom

hade man fått spelet gratis hade man itne klagat men nu har man betalt för det och då får man klaga!

är trött på transport helikoptrarna som inte tål nåt och kulsprutorn som inte har någon eldkraft! man får ju åka in över fiendes bas och hoppa direkt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
En "bugg" som jag stör mig på ordentligt på är när ett artelleri slår ner i närheten och man vill hoppa bort så dör man direkt. Någon annan som märkt detta?

Det är ju ingen bugg, om jag förstått dig rätt. Artelleriet täcker ju en hyffsat stor yta. Även om första bomben faller 40m bort så kan nästa falla rätt i huvudet på dig. Även om inte den heller riktigt skulle träffa dig så kan du dö av sprängkraften.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det är ju ingen bugg, om jag förstått dig rätt. Artelleriet täcker ju en hyffsat stor yta. Även om första bomben faller 40m bort så kan nästa falla rätt i huvudet på dig. Även om inte den heller riktigt skulle träffa dig så kan du dö av sprängkraften.

Mycket möjligt, men det verkar konstigt. Kanske är en otursfågel helt enkelt. Men detta sker varje gång, lite tråkigt. Får ge fan i att att hoppa numera

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Ser framemot att 1.3 ska komma. Fast det är jobbigt att de ska släppa en massa små patchningar, vore bättre och samla ihop dem i några månader och sen släppa en patch.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk

Det är inte EA som bestämmer vad patchen ska innehålla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Ja visst är det irriterande när andra är bättre än en själv
Man kanske kunde göra så att de som har jättehög rank bara får använda pistolen?

Jag tror du missuppfattar vad jag menar. En attackheli är ju gjord för två man, en pilot och en gunner. Så länge det sitter en pilot och en gunner eller bara en pilot så funkar helin som en vanlig heli och ett bra team kan dräpa duktigt. När piloten byter plats så kan man inte längre behålla lock på målet med missiler och man får en oförstörbar heli som bara hänger där och skjuter tv-missiler konstant åt alla håll och kanter.

Kanske duktigt att kunna göra det(det är inte så svårt) men mest är det en tråkig spelstil och förstör den redan dåliga balansen mellan attackhelis och markmål.

Personligen anser jag inte att uttnyttja svagheter i spelets uppbyggnad är att vara "bättre" utan snarare som fusk. Och att de troligtvis tar bort denna funktionen p.g.a detta säger en del om vad de på EA tycker också.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det är ju ingen bugg, om jag förstått dig rätt. Artelleriet täcker ju en hyffsat stor yta. Även om första bomben faller 40m bort så kan nästa falla rätt i huvudet på dig. Även om inte den heller riktigt skulle träffa dig så kan du dö av sprängkraften.

Man dör ju även fast att man står under hustak ibland när artelleriet kommer, stör mej som fan på det.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Det är inte EA som bestämmer vad patchen ska innehålla.

mm eller hur, det är väl dice som gör spelet och även patcher. Trött på folk som dissar EA dom släpper bra spel tänker främst på BFME2 och BF2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Man dör ju även fast att man står under hustak ibland när artelleriet kommer, stör mej som fan på det.

Även om det inte är meningen att spelet ska vara realistiskt så i verkligheten om en artilleri pjäs släpps på taket över dig hade nog taket crashat och mosat dig så ett hustak hjälper inte så mycke

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jag tror du missuppfattar vad jag menar. En attackheli är ju gjord för två man, en pilot och en gunner. Så länge det sitter en pilot och en gunner eller bara en pilot så funkar helin som en vanlig heli och ett bra team kan dräpa duktigt. När piloten byter plats så kan man inte längre behålla lock på målet med missiler och man får en oförstörbar heli som bara hänger där och skjuter tv-missiler konstant åt alla håll och kanter.

Kanske duktigt att kunna göra det(det är inte så svårt) men mest är det en tråkig spelstil och förstör den redan dåliga balansen mellan attackhelis och markmål.

Personligen anser jag inte att uttnyttja svagheter i spelets uppbyggnad är att vara "bättre" utan snarare som fusk. Och att de troligtvis tar bort denna funktionen p.g.a detta säger en del om vad de på EA tycker också.

håller med.. men det borde inte vara så svårt för dice att fixa så att AA även låser om det bara sitter en gunner i helin. Tro fan det ska gå att sjuta ner en heli även fast man byter plats annars är det ju löjligt.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
håller med.. men det borde inte vara så svårt för dice att fixa så att AA även låser om det bara sitter en gunner i helin. Tro fan det ska gå att sjuta ner en heli även fast man byter plats annars är det ju löjligt.

aha.. så om jag sätter hellin i så den står still och sedan byter till gunner seat så kan man inte skjuta ner mig eller? förstår inte vad ni menar, men ksall prova detta då det låter skumt.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
aha.. så om jag sätter hellin i så den står still och sedan byter till gunner seat så kan man inte skjuta ner mig eller? förstår inte vad ni menar, men ksall prova detta då det låter skumt.

det va så jag fattade det som...
kolla upp det och skriv här sen, går det inte att låsa så är det iallafall nått som måste fixas.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jag tror du missuppfattar vad jag menar. En attackheli är ju gjord för två man, en pilot och en gunner. Så länge det sitter en pilot och en gunner eller bara en pilot så funkar helin som en vanlig heli och ett bra team kan dräpa duktigt. När piloten byter plats så kan man inte längre behålla lock på målet med missiler och man får en oförstörbar heli som bara hänger där och skjuter tv-missiler konstant åt alla håll och kanter.

Kanske duktigt att kunna göra det(det är inte så svårt) men mest är det en tråkig spelstil och förstör den redan dåliga balansen mellan attackhelis och markmål.

Personligen anser jag inte att uttnyttja svagheter i spelets uppbyggnad är att vara "bättre" utan snarare som fusk. Och att de troligtvis tar bort denna funktionen p.g.a detta säger en del om vad de på EA tycker också.

Självklart håller jag med om att man ska kunna låsa på helin även om det bara sitter en person i, men jag tycker fortfarande man ska kunna byta plats.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Självklart håller jag med om att man ska kunna låsa på helin även om det bara sitter en person i, men jag tycker fortfarande man ska kunna byta plats.

självklart ska man kunna byta plats..
Sen vet jag inte hur en heli fungerar om en pilot hoppar ur. Det känns som om att den borde störta ganska fort.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
självklart ska man kunna byta plats..
Sen vet jag inte hur en heli fungerar om en pilot hoppar ur. Det känns som om att den borde störta ganska fort.

Fortare än du kan säga lutfiskspad. Förutom Commanchen, men den har ju blivit relegerad till museigolvet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Man dör ju även fast att man står under hustak ibland när artelleriet kommer, stör mej som fan på det.

Som sagt så är artelleriet skapat för att jämna oönskade saker och personer med marken, varesig du står under ett tak eller ej:p I spelet så klarar du dig dock om du är inne i en större byggnad, som tex en hangar av något slag. Sen kan du ju klara dig i mindre byggnader också om du har tur. Det gäller väl att ta skydd på rätt ställe då alla öppningar i huset är farliga. Har även för mig att man ska undvika att prona intill en vägg så benen sticker ut på andra sidan när det bombas utomhus.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

jag skulle vela att dom gjorde det svårare för planen att undvika missiler från marken.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

när kommer patchen så att man kan lada ner den?
eller har den redan kommit?

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]

Permalänk

Jag skulle nästan våga tippa på att patchen kommer max en vecka innan nästa "booster-pack", precis som den förra patchen. Allt för att få booster-packet att funka någorlunda optimalt med vanliga BF2, både för de som tänker köpa det och de som inte köper det.'

Nu vet jag iof inte när denna booster skall släppas. Men om det är snart så lär patchen släppas strax innan den.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife

Men jag rekommenderar alla att testa project reality modden. De har gått sin egen väg och fixat så gott som alla problem i bf2 utan att skapa en massa nya.

kan bara hålla med, den modden är uber.. förhoppningsvis kommer fler använda den när den är helt klar

Permalänk
Medlem

riktigt jävla jobbigt att dom inte fixat det så att det är rätt färg på namnen! dom borde lära sig att prioritera och ge fan i att komma med nya saker utan fixa de gamla. co-op mode e ju jäkla gött men ändå för lite arbete med buggarna. man blir ju inte alls sugen på att köra ett så bygigt spel online direkt. jag har övergått till oblivion men efter att testat det ett tag nu kan man tro att det är samma snubbar bakom den skapelsen med

Visa signatur

:)