Permalänk

Webdesign- table i table

Hej, hur gör man 2st table?. Jag vill ha en table i en table (html kod)

Permalänk
Medlem

<table> <tr><td> <table> <tr><td>Text i inre tabell!</td></tr> </table> </td></tr> </table>

Visa signatur

Scud: The other day, in the park, I was wondering why frisbees look bigger and bigger as they get closer to you
Scud: And then it hit me

Permalänk

ahh, tackar

Permalänk

I'll second that...

Disgusting.. 'nuf said.

Permalänk
Medlem

usch usch usch! vidriga syn.... layout i tables e bannlyst vet du väl? CSS är det som gäller. Kolla www.webdesignskolan.se!

Visa signatur

That's nasty!

Permalänk
Medlem

inte för tabulärdata väl?

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Hur vet ni att han ska designa med dom?
Tabeller är ett mycket bra verktyg om man använder det på rätt sätt...

Permalänk

oj oj oj vad mycke kritik
Har nyss börjar med webdesign, som ni nog har märkt
Men ska bara göra en enkel sida med lite fakta om mig och så.
ingår i webdesignskursen på skolan. Efter att man har gjort lite sånt så får man göra en egen sida, med vilka program och grejjer som hellst. Nu gäller bara handkonding i html, vilket jag inte är så bra på. ännu.

Men vad gör det om man kör så då. Blir det någon skillnad på utseendet eller?

Permalänk
Medlem

superchu: exakt, skall man tabulera data så räcker det verkligen med att bara ha <tr> & <td> taggar inom en <table>. Du som gjorde tråden, säg till dina lärare att läsa detta. Säg till dom att dom ska lära ut CSS istället!

Visa signatur

That's nasty!

Permalänk

Finns här några webbdesigners som vill höra en skräckhistoria? Ok, här kommer den:

<table> <tr> <td> <marquee><font face = Comic Sans>Välkommen till min hemsida</marquee></font> </td> </table>

Pronometh: en bra sak med att använda CSS istället är att hålla designen och innehållet separerat. Detta betyder att du i din (X)HTML-fil t.ex. beskriver att "den här texten är en rubrik", "de här länkarna är en lista" osv. Sedan, i en separat fil kan du definiera hur rubriker ska se ut, var menyn ska finnas osv.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk

superchu. coolt, måste läsa det dära

låter bra mycke smartare att göra så Tusse. Men jag lär mig väl med tiden.

Just nu har jag cirka 2½ vecka på mig att göra en websida, valfritt inehåll och program. Har ni några tips?