Scythe Ninja PLUS Heatpipe duger den till mitt system i sign ?

Permalänk
Medlem

Scythe Ninja PLUS Heatpipe duger den till mitt system i sign ?

Ja som topicen lyder " Scythe Ninja PLUS Heatpipe CPU Cooler duger den till migg system i sign ? " det jag är lite orlig för att jag har nu en artic cooling super silent pro tc * jätte tyst ^^ * som är nära moderkorts ström uttaget

Det är det ända jag inte gillade med detta mobot :/ annars funkar det som en klocka

* BILD *

http://www.2cpu.com/article_images/112/MSI_Board.jpg

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

Du kan förmodligen få plats med den men, du kommer få problem med att montera fläkten på samma sida som ATX kontakten är.

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem

jo va det jag och tänkte mig :/

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

har du en prescott 3 ghz och uppåt så borde du inte köpa den eftersom att jag ahde en 3 ghz clockad till 3,75 och tempen låg på 51 i idle och 58-59 load så det borde du inte göra. En fråga:
varför har du ett MSI moderkort. de suger hårt. man kan ine överclocka eller nånting. eller är du inge clocker?

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
har du en prescott 3 ghz och uppåt så borde du inte köpa den eftersom att jag ahde en 3 ghz clockad till 3,75 och tempen låg på 51 i idle och 58-59 load så det borde du inte göra. En fråga:
varför har du ett MSI moderkort. de suger hårt. man kan ine överclocka eller nånting. eller är du inge clocker?

Han hade väl inte råd med nåt annat då eller så gillar han MSI moderkort.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
En fråga:
varför har du ett MSI moderkort. de suger hårt. man kan ine överclocka eller nånting. eller är du inge clocker?

Ohh det visste jag inte... Då var mina MSI kort som humlan då som gjorde någonting som dom egentligen inte kan?

MSI 865PE NEO2-P Platinium Edition

MSI 875P NEO-LSR

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ohh det visste jag inte... Då var mina MSI kort som humlan då som gjorde någonting som dom egentligen inte kan?

MSI 865PE NEO2-P Platinium Edition
http://hem.bredband.net/b148510/CeleronD3.75.JPG

MSI 875P NEO-LSR

känns som du har sämst data eftersom du ahr en celeron 2,4 ghz. den e typ lika snabb som en p4 500 mhz

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli

Permalänk

känns som du snackar skit mest. dags att skärpa sig nu.

för det första är det en celeron 3,7ghz som du nog tydligt ser på bilden. för det andra så vad hade det med saken att göra? han visade ju bara din okunskap om huruvida msi överklockar eller inte. skulle kunna visa dig fler överklockningar med msi moderkort som nog slår dig vilket jävla moderkort du än har. för det tredje och sista så har han en helt annan dator i sin sign som ser ut att slå de flestas datorer.

för att påpeka en helt annan sak som du nämnde innan ang. temperaturerna du hade med din gamle prescott... vi kör igen, för det första vad dina temperaturer visar säger oss andra inte ett skit. för det andra så är det i bra mkt vetenskapligare tester än vad du utfört bevisat att ninjan är en av de bättre kylarna på marknaden.

sen undrar jag bara varför du hade en sketen prescott? den är ju helt kass.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
känns som du har sämst data eftersom du ahr en celeron 2,4 ghz. den e typ lika snabb som en p4 500 mhz

käften bara, titta va du skriver : p4 500mhz? pentium 4 på 500mhz? ok nice, trodde de var p3 som låg <1ghz men .. Och har du testat celeron D? dom klockar skitfint, och skruvis visade de me en screenshot att dom går så högt, har sett dom på 4,5ghz också. Visst, de är ingen spelprocessor osv, men den går att spela med ändå. Du bara trycker ner folk "ööh du har msi dom suger aah vafan" som om du vet va du snackar om?! Msi funkar skitfint .. Du vet inget du bara gissar eftersom du hört dina "kunniga" cs polare säga att celeron suger.

Permalänk
Medlem

kör msi med fsb: 300mhz och mutipel 9 med min opty 144 så du snackar en massa skit om du inte tror att msi kan överklocka

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
känns som du har sämst data eftersom du ahr en celeron 2,4 ghz. den e typ lika snabb som en p4 500 mhz

Känns som om du är rätt så okunnig aka n00b...

CeleronD 2,4@3,6Ghz + oklockat Asus V9280S/TVD (GF4Ti4200 275/600Mhz)

Oklockad P4C 2,8Ghz + oklockat Asus V9280S/TVD (GF4Ti4200 275/600Mhz)

Edit: Kan tillägga det att moderkortet är ett MSI 875P Neo-LSR...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Re: Scythe Ninja PLUS Heatpipe duger den till mitt system i sign ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malaco88
Ja som topicen lyder " Scythe Ninja PLUS Heatpipe CPU Cooler duger den till migg system i sign ? " det jag är lite orlig för att jag har nu en artic cooling super silent pro tc * jätte tyst ^^ * som är nära moderkorts ström uttaget

Det är det ända jag inte gillade med detta mobot :/ annars funkar det som en klocka

* BILD *

http://www.2cpu.com/article_images/112/MSI_Board.jpg

Om den duger.. tja, det är i princip den bästa kylaren du kan hitta idag, så nog duger den, så länge den passar.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
har du en prescott 3 ghz och uppåt så borde du inte köpa den eftersom att jag ahde en 3 ghz clockad till 3,75 och tempen låg på 51 i idle och 58-59 load så det borde du inte göra. En fråga:
varför har du ett MSI moderkort. de suger hårt. man kan ine överclocka eller nånting. eller är du inge clocker?

Mitt msi 856pe neo2-v , tycker då jag att jag kan klämma på bra med klockning .. sen vad du anser är upp till dig själv huvudsaken jag är nöjd

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

Har en scythe ninja plus med tillhörande fläkt när jag kör den i ca 1000rpm så har jag en idle temp på ca 35grader och fulload på 45grader vet itne om det är bra eller dåligt observera då att jag kör processorn i 2890mhz

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

känns som en bra temp iaf undra om man blir och köpa en sådan .. funderar fan på de sen en fläkt på de fast det är ju som sagt lite knas med uttaget för strömen på moderkortet dumt byggt :/

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alfiboy2
känns som du har sämst data eftersom du ahr en celeron 2,4 ghz. den e typ lika snabb som en p4 500 mhz

Jag tycker att hans data var väldigt bra. Bild och allting. Mycket informativt.
Sen kanske hans dator inte var bäst i världen, men det är något helt annat.

Att påstå att MSIs produkter är dåliga är ungefär som att säga "Sveriges ekonomi är starkare än Kinas". Dvs totalt felaktigt.

För övrigt, lägg ner.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
Har en scythe ninja plus med tillhörande fläkt när jag kör den i ca 1000rpm så har jag en idle temp på ca 35grader och fulload på 45grader vet itne om det är bra eller dåligt observera då att jag kör processorn i 2890mhz

Det är ett mycket bra resultat.
Vad är det för processor?

EDIT: Ah såg nu. Vad blir det om du kör den klockad?

EDIT2: Var förresten själv och köpte mig en Ninja alldeles nyss.

Med stock amd-kylare (60mm fläkt @5V) blev min Opteron 144 @ 2,3GHz 43C varm och fulload nästan ca 50C.

Ska bli intressant att se hur det blir med en Ninja.

EDIT3: Då var kylaren monterad och stresstest kört.

Med den medföljande fläkten på 5V hamnar temperaturerna på 28C idle och 39C fulload.

Jag är helt klart nöjd.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

När jag kör klockat med sänkta minnen till 333mhz, så ligger fulload temperaturen vid 46-47 grader då vid 3.4ghz inte högre enligt everest,pcprobe samt min aerogate2, men jag har en papst 120mm i 1100rpm 2cm bakom ninjan som drar ut luft:)

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Ah, men det är ju vrålbra.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

jopp såg att gtek hade rea på lite saker kanske man ska beställa nått där ifrån också

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

om du vill ha prestanda ska du inte köpa intel !!

kanske funkar som surfdator men annars tycker jag intel är mycket ostabila , dåliga och grymt varma.

idlar i 60c det är väll lite överdrivet??

men ska du ha prestanda köp amd mycket stabilare och mycket kallare och det är bevisat att amd har bättre prestanda är intel

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk

En del är ju för fan helt pantade här på forumet. "MSI är sämst" du spelar säkert cs eleler ngt.

"Sluta köpa intel" Du är en sådan som inte kan ett skit om något. Alla behöver inte AMD dom processorerna är bra på olika saker. Man köper saker efter sina behov om du inte visste det!

Ang. schythen nu, riktigt bra kylare. Men om den inte passar så får du väll skicka in den igen?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

kanske vissa med lite kunskap

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av felix91
kanske vissa med lite kunskap

va tyst din cs nörd du är inte mer än 15 så tycker du ska vara tyst intel är faktiskt bra på många saker ..

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av felix91
sluta köpa intel!!!

Varför?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malaco88
va tyst din cs nörd du är inte mer än 15 så tycker du ska vara tyst intel är faktiskt bra på många saker ..

'

nämn en??

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem

Som jag använder min till så flyter det på bra på bf2 , f.e.a.r , och så använder jag program för video redigering som vegas osv . funkar hur fint som helst ..

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

jag vill inte vara uppkäftig men du menar på lägsta inställnigar

jag menar allt på max

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem

nej kör inte på lägsta och inte max för då pallar nog mitt graffe ur lär väl bli ett nytt sånt när man har sparat ihop lite av studiebidraget ^^ , jag nöjer mig iaf ..

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av felix91
om du vill ha prestanda ska du inte köpa intel !!

kanske funkar som surfdator men annars tycker jag intel är mycket ostabila , dåliga och grymt varma.

idlar i 60c det är väll lite överdrivet??

men ska du ha prestanda köp amd mycket stabilare och mycket kallare och det är bevisat att amd har bättre prestanda är intel

Du är nog en av de mest generaliserande människor jag stött på på swec.
Jo, jag kör hellre medAMD personligen men jag anser också att Intelprollar gör sitt jobb de med.

Du är en fanboy. Sluta upp med det.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.