Permalänk

Bärbar dator! Köpråd sökes!

Hej! Jag funderar och funderar men kommer inte till rätta med det här. Jag väljer mellan HP, Dell 6400 eller Dell 1300 och ngn billig Acer. Hp nx6125 på dustin för 7000 kr finns liksom en billig acer på inet: http://www.inet.se/Datorer/Baerbara-datorer/Acer-Aspire-3004W...
Jag vill ge max 9000 för en ny bärbar, bonus om den skulle funka smidigt med Vista oxå. (luktar dell 6400!) Men det behöver inte vara så dyrt utan 7000 spänn skulle räcka för mig, spelar knappt något, surfar och kör mest standard grejer. Eftersom jag vill ha kvalité har jaäg mest funderat på Dell, men jag tror 1300:an skulle räcka, är det någon som har erfarenhet? Jag vill ha en tyst, pålitlig kamrat som skall ersätta min stationära celeron 2,4ghz, 512 ram. Vilken bärbar skulle det vara i samma prestanda? Batteri tiden är dåligt i dom billiga acer och högre prisklass skulle jag gå över till Dell. Och vilken cpu skall man välja om man inte skulle ta dual core och ändå ha en hyfsad batteri tid? Den skall inte vara så varm så att fläkten går hela tiden heller. Mycket värme i en pytte burk kan ju inte vara så bra heller.