[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Jag kör Reborn V1.5 med min rogue och gillar det skarpt. Men det tog ett tag att känna sig bekväm med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Ja klart: Brukar ha runt 10 dagar på 60 men sen är jag ju nörd med.

"Brukar" du ha 10 dagar? Hur många chars har du levlat till 60, som du uttrycker dig låter det som att du har 5+ level 60s och att tyda på din Sign verkar detta inte stämma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stimmer
"Brukar" du ha 10 dagar? Hur många chars har du levlat till 60, som du uttrycker dig låter det som att du har 5+ level 60s och att tyda på din Sign verkar detta inte stämma

10 är lagom. Det brukar jag ha och jag har 4 st.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
http://smg.photobucket.com/albums/v283/subruz/?action=view&cu...

- Min nuvarande, enkelt och clean. Fast det är mer funktionellt än grafiskt egentligen. Typ tagit bort 'red spam' (not enough energy etc) m.m.

Hur har du fått det så där?

Permalänk
Medlem

Discard Actionbars är rätt nice UI. Efter 5 timmar jag har äntligan gjort klar på mitt UI,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Discard Actionbars är rätt nice UI. Efter 5 timmar jag har äntligan gjort klar på mitt UI,

http://img118.imageshack.us/img118/9071/myui3tu.th.jpg

Det var fint, men 5 timmar, hur orkar du ?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Nu har jag börjat ännu en ny och tröttsam resa till 60.

Jag hatar mig själv mycket just nu.

Permalänk
Medlem

imba: Rent och snyggt. Enda invändningen jag har är att det tar på tok för stor plats. Men det är ju individuellt vad man gillar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med enkla knapptrycking gömmer Minimap,Dmgmeters,bars för poisons,potions fönstern, se här

Skönt om man bara chatter eller gör nånting när man är inte raida.Som ni ser jag har tryck på knappen längst till höger på bilden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Med enkla knapptrycking gömmer Minimap,Dmgmeters,bars för poisons,potions fönstern, se här

http://img157.imageshack.us/img157/1782/myui28aa.th.jpg

Skönt om man bara chatter eller gör nånting när man är inte raida.Som ni ser jag har tryck på knappen längst till höger på bilden.

Välldigt praktiskt måste jag säga

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Vad ska jag ha för addon för tillexempel om jag lootar en dagger och håller över den så ska statsen på min dagger jag har på mig komma brevid så jag kan fort jämföra dom ?

tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZacTos
Vad ska jag ha för addon för tillexempel om jag lootar en dagger och håller över den så ska statsen på min dagger jag har på mig komma brevid så jag kan fort jämföra dom ?

tack på förhand

EquipCompare, det finns o ladda hem här: http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-308-1-equipcompare....

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

http://img157.imageshack.us/img157/1782/myui28aa.th.jpg

Vad heter den moden som visar din energy och combopoint bar?

Dessutom har jag ett annat prob: varge gång jag startar wow blir stun watch inaktiverat har du någon bättre mod för detta?

vore kul om du kunde lista alla roguemods du använder

Mvh Mathias

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Vad heter den moden som visar din energy och combopoint bar?

Dessutom har jag ett annat prob: varge gång jag startar wow blir stun watch inaktiverat har du någon bättre mod för detta?

vore kul om du kunde lista alla roguemods du använder

Mvh Mathias

Den heter StatusBars.

Fråga till mathwarp: Vad heter prylen som gör att man kan gömma minimapen och det då?

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Någon här som vet vilken dependency som behövs för MiniGroup2?

För att gömma minimapen kan du använda många olika sorters program gissar jag, det fungerar med MoveAnything och gissar även att det fungerar med CleanMinimap.

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
10 är lagom. Det brukar jag ha och jag har 4 st.

Beroende på class och hur man väljer att spela så är 10 ganska normalt. Hadde runt 12 på min första (Prälle) 11 på min andra (Rogue) 9 på min 3:e (Hunter så det gick extra snabbt) och få väll se hur Palan nu blir då den är lite seg att levla.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuck
Någon här som vet vilken dependency som behövs för MiniGroup2?

För att gömma minimapen kan du använda många olika sorters program gissar jag, det fungerar med MoveAnything och gissar även att det fungerar med CleanMinimap.

Ace behövs för MG2: www.wowace.com

För att gömma minimappen är det väl bara att högerklicka på rutan där namnet står, eller är jag ett specialfall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Decursive tror jag det heter, och sen healingen kan du använda CT_RAid till den har en funktion som heter Emergency Monitor. Mitt bästa vapen i MC som Präst

Ja, du får hjälpa mig igen..

Jag får inte fram Emergency Monitor... vad gör jag för fel? eller fel o fel.. vad är det jag inte har gjort för den ska komma fram.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clayter
Ace behövs för MG2: www.wowace.com

För att gömma minimappen är det väl bara att högerklicka på rutan där namnet står, eller är jag ett specialfall?

Om du menar krysset ovanför minimapen "som jag antar" så är det inte det dom menar.. Dom syftar på att ta bort hela mappen, Inklusive vart du är osv..

Som sagt innan fungerar det jätte bra med MoveAnything!

EDIT; Kan passa på att länka mitt UI jag har på min Rogue.. http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/UI-hxp.JPG

Tycker som många andra här att det skönt o ha så cleant så möjligt, tack för mig!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/rogueui.jpg

Mitt Rogue-UI.

funkar

en fråga bara.. jag ser mååånga UIs med typ.. 10 skills framme eller nåt sånt.
inga trade skills, inga bandage, healing pots eller någonting.

Hur gör ni? drar ni fram inv/spellbook för tradeskills osånt eller?

Bara nyfiken.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Vad kallas Addonen som gör att man ser cooldown på spell-ikonerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatteMaaaan
Vad kallas Addonen som gör att man ser cooldown på spell-ikonerna?

Cooldowncount tror jag den heter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
Cooldowncount tror jag den heter.

Någon som kan länka den? ;o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatteMaaaan
Någon som kan länka den? ;o

http://curse-gaming.com/en/wow/addons-33-1-cooldowncount.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
Den heter StatusBars.

Fråga till mathwarp: Vad heter prylen som gör att man kan gömma minimapen och det då?

Frågar du mig det?! Jag använde NurfedUI ett kort tag där kan man ändra precis allt fast den är lite buggig iom att den inte är upp to date om du fattar vad jag menar. nu behöver jag bara lite förslag på rogue mods...

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
funkar

en fråga bara.. jag ser mååånga UIs med typ.. 10 skills framme eller nåt sånt.
inga trade skills, inga bandage, healing pots eller någonting.

Hur gör ni? drar ni fram inv/spellbook för tradeskills osånt eller?

Bara nyfiken.

Jag öppnar spellbooken för alla tradeskills och allt man inte behöver när man slåss, annars blir det för grötigt imo

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Allt man behöver är move anything....

Visa signatur

Intel Q9550, nForce 750i, 6144mb Corsair XMS2, GeForce 480GTX, SB X-FI 5.1

Permalänk

Ok, har ett ganska simpelt problem (tror jag).
Började fixa med mitt Ui innan idag, allt funkar förutom att min chatruta inte vill som jag vill.
När du trycker på enter så får du ju upp det du kan skriva i under utan, hur gör jag så jag får den över?

Permalänk
Avstängd
Citat:

nu behöver jag bara lite förslag på rogue mods...

Krävs inte direkt många, bra addons är dock typ:
RogueSpam
Natur EnemyCastBar(Stunwatch om du bara vill ha timerbars för dina cc"
Energywatch2
Statusbars om du vill ha det också

Det är väll dom som kan vara bra för rogue. Finns massa mer skit men mest skräp. Macro finns till det mesta också, kan du hitta på ui.worldofwar.com ex under Macro-> Rogue