Blockeringar i MSN Messenger

Permalänk

Blockeringar i MSN Messenger

Hej! Jag antar att den här frågan har varit framma tidigare, men dessvärre hittade jag ingen information om det när jag sökte på forumet. Hur ser man i MSN Messenger vilka användare som blockerar en annan? Det är en kompis till mig som typ leker kurragömma!

Jag använder numera Windows Live Messenger men jag antar att det inte spelar någon större roll.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

msn blocker ?? sök på google

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Precis vad jag letade efter! Synd att jag inte provade med Google först, men jag visste ju inte riktigt vad jag skulle leta på. Jag hittade även en "delete checker". Tack ska du ha! Men finns det ingen möjlighet att se den riktiga statusen direkt i IM fönstret?

Den webbplats som jag hittade på Google, där kan man bara se om personen är online eller offline. Då vet man att man är blockerad om det står att personen är online men visas som offline i kontaktlistan. Då krävs det ju att personen loggar in för att kunna förutspå om han/hon blockerar en. Finns det ingen metod som visar DIREKT om personen blockerar en eller inte?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

I Gaim kan man väl se om en kontakt blockat en?
I Miranda kan man iaf se om kontakten har en på deras lista eller inte iaf.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

blockchecker.msnfanatic.com funkar hur bra somhelst:P

Permalänk

Fungerar inte, inget sådant fungerar.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Prästen!: Tyvär så använder jag inte Gaim och har nu till och med gått över till WLM som är 'långt' ifrån felfri. Men om jag inte missminner mig så hade Mirande (under tiden som jag använde det, vilket var ett bra tag sedan) en sådan funktion, det har du nog rätt i men vad gäller det där om Gaim är jag lite tveksam till.

TCNTAD: Var fick du det ifrån? blockchecker.msnfanatic.com kontrollerar bara online/offline status.

Så att frågan återstår: om någon vet hur man kan kolla om en kontakt har blockat en i MSN Messenger (eller WLM) utan att man behöver vänta in på att personen ska logga in för att kunna jämföra online resp. offline status så hör av er. Det ska alltså gå att omedelbart vid begäran få information om att "person X@hotmail.com blockerar dig!" eller "person X@hotmail.com blockerar inte dig!" - den typen av verifiering vill jag kunna göra. För ananrs vet jag inte vad som är poängen med att sitta inne i MSN Messenger hela dagen eller veckan, eller kanske hela månaden bara för att se om personen loggar in, eller om personen inte loggar in vilket är oftast mer sannolikt. Allt detta besvär bara för att få veta om personen blockerar en eller inte. Hör av dig om du vet någon smart metod.

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
http://www.block-checker.com/ ?

Men det där är ju malware?!

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Men sånt här fungerar inte, det var tidigare versioner utav MSN som detta gick i. Tro mig, det går inte i Gaim heller, man kan bara se om kontakten har dig i sin kontaktlista.

(Jag är kanske helt ute och cyklar, men då ska jag ha bevis för det:))

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Men sånt här fungerar inte, det var tidigare versioner utav MSN som detta gick i. Tro mig, det går inte i Gaim heller, man kan bara se om kontakten har dig i sin kontaktlista.

(Jag är kanske helt ute och cyklar, men då ska jag ha bevis för det:))

Men det har fungerat innan menar du? Att göra det som jag vill göra här alltså? Med vilken MSN version var det? Jag funderar fan på om det inte vore värt att nergradera sig från Live Messenger till den versionen i så fall bara för att testa om inget annat.

Min brandvägg reagerar något starkt på det där programmet och sätter det i karantän men man får väl köra det på egen risk för jag är så ivrig att få igenom det här, det måste ju funka på ett eller annat sätt!

Det kan jag enkelt ta reda på med någon av de många websidor som jag har hittat innan, och som jag tror finns omnämnda ovan, bl.a. www.blockstatus.com

Har du något bättre förslag då?

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Men det där är ju malware?!

Ingen aning, tog den bästa länken från google :p.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Ingen aning, tog den bästa länken från google :p.

Om Google har börjat rekomendera sådana länkar så är det ett rop på hjälp, att det måste åtgärdas.

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Men det har fungerat innan menar du? Att göra det som jag vill göra här alltså? Med vilken MSN version var det? Jag funderar fan på om det inte vore värt att nergradera sig från Live Messenger till den versionen i så fall bara för att testa om inget annat.

Min brandvägg reagerar något starkt på det där programmet och sätter det i karantän men man får väl köra det på egen risk för jag är så ivrig att få igenom det här, det måste ju funka på ett eller annat sätt!

Det kan jag enkelt ta reda på med någon av de många websidor som jag har hittat innan, och som jag tror finns omnämnda ovan, bl.a. www.blockstatus.com

Har du något bättre förslag då?

Vi pratar om protokollet MSN, inte programmet. Det räcker inte med att nedgradera till en tidigare version.

(Tror jag:D)

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Skapa bara ett nytt konto o sen så sparar du kontaktlistan, från den andra kontot. Sen så importerar du bara till det nya kontot;) Har jag gjort o det funkar:P

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Skapa bara ett nytt konto o sen så sparar du kontaktlistan, från den andra kontot. Sen så importerar du bara till det nya kontot;) Har jag gjort o det funkar:P

Haha den var fyndig! Men då krävs det givetvis att kontakterna som man "migrerar" till nya kontot faktiskt trycker JA och accepterar inbjudan och lägger in min nya adress på sin lista. Men jag funderar på att göra det faktiskt, jag har ändå redan fixat ett extra Hotmail-konto för en tid sedan.

Men visst, det är det enda säkra sättet, som ju måste fungera! Tack för tipset i alla fall!

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

då tråden är typ besvarad ska man väl kanske inte svara..

men tänkte bara att det ändå finns sätt att se ifall personer har dig i sin lista via inställningsmenyn..

dock inte blockeringsgrejen.. men man ser ifall de har en i sin lista