Permalänk

Distrubitörer?

Jag vet inte riktigt om tråden ligger rätt och ber om ursäkt om den räknas som felplacerad eller olämplig i forumet.

Men jag är på jakt efter distributörer av datorer och kringutrustning. Utrustning för privatpersoner och mindre företag. Har skickat in en ÅF-ansökan till Ingra Micro och Deltaco. Men vilka mer finns det och var hittar man bäst priser?

Permalänk
Hedersmedlem

antar att du vet kraven för att bli åf. samt antar att om du är liten kund kan du lika bra handla på komplett eller dustin för samma priser...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Jag vet att jag måste sälja produkterna vidare ja ;).

Jag säljer mest tjänster men det har börjat rulla på rätt mycket försäljning på senaste tiden, särskilt som man kommer in på fler o fler företag med lite pengar som vill ha helhets entreprenad på IT-biten.

Permalänk
Medlem

Hattelco och Scribona är populära, rekommenderar främst Hattelco då jag upplever deras sortiment mer inriktat mot privatpersoner. Gandalf har du också, köpte mitt X1800XT där till grymt bra pris

Permalänk
Korsordsguru
Permalänk
Medlem

Actebis
Green computer
Hattelco
PCB
Ingram Micro
Tech Data
Scribona
SweDeltaco
G-tek
tystpc.nu

håll till godo... gl hf

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Med nuvarande försäljning verkar det inte vara så mycket allternativ, då de flesta ligger runt 100 000 - 200 000 om året i ordrar, och jag ligger kanske runt 80 000. Men tack för tipsen och jag komma ihåg det till den dagen man växt till sig lite ;).

Edit: Ska kolla GNT också, tack för tipset

Permalänk
Hedersmedlem

du kommer få lika bra priser som en rysk livsmedelsbutik. Samt har du någon rating på bolaget?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Enskild firma, har väll kapital och tillgångar runt 300k utan några som helst lån eller skulder eller prickar eller liknande. Så helt illa borde man väll inte ligga till vid granskning?

Omsättningen är lite för liten just nu ja, men det är något att jobba på, tar mer än 1år att få ingång en verksamhet som man vill.