Ds lite-tråden, samt vanliga Ds. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Alltså fungerar ju och styura och så inga problem , men korset är ju inte direkt fast som det till vanliga ds , man kan ju lixom ta tag i korset och flytta det lite.. om du förstår va djag menar, det är inte så hårt fast som till ds lite.. är mer mellanrum på någe sätt runt korset.. vilket gör det känns lite slappare än det gamla. så ska nog vara såhär skulle jag tro....

tog en fin bild på min ds lite iaf , så ni som ej köpt en kan flukta på

http://hem.bredband.net/andthr/barrysdslite.jpg

en film där jag visar det lilla "glappet" i styrkorset som lär vara så på liten:

http://hem.bredband.net/andthr/barrysdslite.mov

ser inte så farligt ut tycker jag.. är det lika lite spel på den då? (den vanliga DS känns alla knapparna, särskilt D-knappen som den knappt har nån "travel" alls, det gillar jag mindre.

fin film.. men det syns verkligen att skärmarna är bättre att se från sidan.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

ska nog packa ner den i kartongen igen, får väl logga där orörd, så kandke den blir värt pengar om 20år

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
ska nog packa ner den i kartongen igen, får väl logga där orörd, så kandke den blir värt pengar om 20år

Varför inte bara retunera den så får du dina pengar tillbaka, det är garanterat mer än vad den kommer vara värd om 20 år iaf

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
ska nog packa ner den i kartongen igen, får väl logga där orörd, så kandke den blir värt pengar om 20år

blev du så besviken på den ?

Permalänk
Medlem

Är svårare att göra diagonaler med D-paden på DS lite har jag hört (har ingen DS att jämföra med själv), men det är absolut inte omöjligt eftersom jag bemästrar Street Fighter vilket är det mest diagonalkrävande spel ever...

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

Streetfighter är det bästa fightingspelet någonsin. Älskar Streetfighter 2 Alpha och 3rd strike mest Ken och Sagat är mina favoriter

Permalänk
Medlem

Någon som har ett tips hur man kan ha mer än 2 saves på mario luigi partners in time? (har 2 söner som också vill lira)

Permalänk
Medlem

Fick min DS lite idag

vad kan man då säga om den ^^ ja för det första så ångrar jag verkligen inte att jag köpte den! , skärmarna och den nya pennan gjorde verkligen susen ^^

sen att den är mindre lättare och ser grymmt mycket bättre ut än sin föregångare så försämrar den inte spelinlevelsen utan höjer den till max!

köpte metroid prime hunters till den på samma gång, underbart spel till nintendo ds , klart värt att kolla närmare på!

skall bara fixa min trådlösa router sen skall jag ut på wifi och röja någon som är sugen och vill vara med så är det bara att säga till ^^

Om det är någon som undrar mer om Nintendo Ds så är det bara att fråga på ^^

MVH ZoulE

Permalänk
Medlem

Zoule: Hur mkt skulle du rekommender MPH?
Vet inte om jag ska skaffa det lr new Supoer mario bros...

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Inaktiv

Metroid är skitbra, New Super Mario snäppet "mäktigare", båda är ett måste,

Hur lång tid tar det för Bergsala att bya ut en defekt konsol? nån som har erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pourab
Zoule: Hur mkt skulle du rekommender MPH?
Vet inte om jag ska skaffa det lr new Supoer mario bros...

Om du måste välja ett av dem skulle jag själv tagit NSMB om jag vore du.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoobo
Någon som har ett tips hur man kan ha mer än 2 saves på mario luigi partners in time? (har 2 söner som också vill lira)

Tror inte det finns något bra sätt, antingen får du skaffa två till spel eller så får du skaffa dig ett flashkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoulE
Fick min DS lite idag

vad kan man då säga om den ^^ ja för det första så ångrar jag verkligen inte att jag köpte den! , skärmarna och den nya pennan gjorde verkligen susen ^^

sen att den är mindre lättare och ser grymmt mycket bättre ut än sin föregångare så försämrar den inte spelinlevelsen utan höjer den till max!

köpte metroid prime hunters till den på samma gång, underbart spel till nintendo ds , klart värt att kolla närmare på!

skall bara fixa min trådlösa router sen skall jag ut på wifi och röja någon som är sugen och vill vara med så är det bara att säga till ^^

Om det är någon som undrar mer om Nintendo Ds så är det bara att fråga på ^^

MVH ZoulE

hur spelar du metroid utan thumbstrapen då?
går ju inte alls i närheten liak bra..

fast du kanske har en sedan tidigare

*hihi*

Ds loite suxxur

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Inaktiv

fick min vita DS Lite (så klart nu, kan säga att den är MYCKET snyggare än svarta, och dessutom slipper man kladdet.

man är för snabb med fingrarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
fick min vita PSP nu, kan säga att den är MYCKET snyggare än svarta, och dessutom slipper man kladdet.

PSP, nu ska vi se.. det står DS lite tråden.. hum, hamnat rätt fel då kanske

tycker mitt ds lite har för slapp styrkors.. ursch.

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk
Medlem

Åh jag vill springa ner imorgon och bara handla en DS lite, har tänkt på det lite, men känns lite förhastat kanske.. Får se hur det blir..

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Jag är personligen galet nöjd med min DS Lite. Men som Barry säger så är faktiskt styrkorset inte riktigt lika bra. Men jag tycker inte att det är dåligt för den sakens skull. Annars så är skärmarna närmast dödligt bra, jag menar, kolla på färgerna!

Nej, jag är mycket, mycket nöjd med min DS Lite. Som sagt är det enda som jag egentligen kan klaga på är att styrkorset inte håller samma klass som den gamla, men annars är allt bättre på Liten.

Förövrigt så har jag aldrig personligen använt thumb-strappen. Jag tycker att det är överlägset att spela Metroid med Stylusen. Men Mario 64 skulle kanske vara bättre med tum-dräparen än med vanliga knappar, men det är det enda spelet som jag på rak arm kan tänka mig att strappen skulle vara bra att ha.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

http://www.loading.se/view.phtml?f=&id=295352&ipage=1&p=1

Vi är inte ensamma om att tycka korset är fruktansvärt..

nästan så jag funderar på att byta in ds lite och köpa spel till mitt vanliga ds för pengarna istället..

kunde inte vanliga ds få ds lite's skärmar, det vore det ultimata tycker jag!

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jullan

kunde inte vanliga ds få ds lite's skärmar, det vore det ultimata tycker jag!

skriver under på det..

men nu när du säger det, hur är det med nyare vanliga DS? jag har ett sånt där gammalt silverfärgat spektakel där bilden knappt går att se om man vinklar den lite eller det råkar komma en ynka solstråle på den. kan de nyare i olika färger vara bättre tro, nån som märkt nått?

det andra jag är skeptisk till med Lite är toppknapparna, dom verkar för integrerade och osköna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jullan
kunde inte vanliga ds få ds lite's skärmar, det vore det ultimata tycker jag!

Hade det inte varit bättre om det var tvärtom istället? Så att Lite hade fått korset och knapparna från DS, då Lite är bra mycket smidigare och snyggare.
Men jag är nöjd som det är, jag har inga problem med vare sig korset eller knapparna.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
hur spelar du metroid utan thumbstrapen då?
går ju inte alls i närheten liak bra..

fast du kanske har en sedan tidigare

*hihi*

Ds loite suxxur

Jag har aldrig testat med thumbstrapen. Men det går hur bra som helst med pennan. Det tog lite tid att vänja sig vid men det är hur smidigt som helst. För jag kan själv inte tänka mig att styra med tummen.
Jag kan faktiskt inte komma på något negativt att säga om min Lite. Tycker inte att styrkorset är något problem faktiskt. Har spelat på de flesta konsoller som släppts och tycker inte att DS Lite har ett för "slappt" styrkors. Verkar som att det var bra att skaffa sig en Lite först så att man inte vant sig vid den vanliga.

Vill ha NSMB nu!

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Imorgon kväll kommer min syrra hem med minst en DS Lite plus NSMB. Planerat och väntat i två månader.
Med lite tur har hon även fixat Mariokart och Castlevania.
Köpt i USA för ett bra mycket billigare pris än här, och säkrat med usa-swe elkontakts adapter så batterierna inte dör innan man fått en europeisk laddare.

Låter fint?
Tänk sen att de timmarna jag inte jobbar mellan fredag eftermiddag och måndag kväll, är den tiden det tar att ta sig till jobbet, sova och tillbaka till jobbet igen.
Känns som detta kommer bli den längsta helgen, någonsin

Permalänk
Avstängd

Webhallen måste vara det sämsta stället någonsin.

Jag beställde NSMB därifrån för några dagar sedan men så ringde jag dom igår för att höra o mdet skulle komma idag. Han jag pratade med sa att det skulle skickas under dagen(igår).
Jag kollade igår kväll på deras sida och min order men såg att det inte var skickat igår så jag mailade dom och fick svar nu att det var någon som var sjuk igår så dom kunde inte skicka iväg det, men han sa att det skulle skickas nu under dagen.

Men helt ärligt vad hjälper det mig att det skickas under dagen när jag skulle HA det idag.

Jag kommer aldrig mera beställa därifrån. Då dom ena dagen säger att det skickas men nästa dag säger dom att det var sjukdom som gjorde att det inte skickades. Jag ringde dit ca: kl 15:00 igår så dom borde ha vetat om det var någon sjuk eller om spelet inte kunde skickas.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Vet inte vad ni menar med slappt, är det fel på era eller? Min är skittight. Enda problemet är att man måste tycka lite hårdare för att göra diagonaler...

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

jag har en fråga är det skivor eller "kasseter" till ds/dsslite?
jag är väldigt sugen på att köpa en fast det blir nog i vinter då jag har mer pengar

Permalänk
Medlem

Det är kassetter. Klarar både GBA-kassetter och DS-kassetter (DOH!).

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Webhallen måste vara det sämsta stället någonsin.

Jag beställde NSMB därifrån för några dagar sedan men så ringde jag dom igår för att höra o mdet skulle komma idag. Han jag pratade med sa att det skulle skickas under dagen(igår).
Jag kollade igår kväll på deras sida och min order men såg att det inte var skickat igår så jag mailade dom och fick svar nu att det var någon som var sjuk igår så dom kunde inte skicka iväg det, men han sa att det skulle skickas nu under dagen.

Men helt ärligt vad hjälper det mig att det skickas under dagen när jag skulle HA det idag.

Jag kommer aldrig mera beställa därifrån. Då dom ena dagen säger att det skickas men nästa dag säger dom att det var sjukdom som gjorde att det inte skickades. Jag ringde dit ca: kl 15:00 igår så dom borde ha vetat om det var någon sjuk eller om spelet inte kunde skickas.

Mitt är inte heller skickat...
*GRRR*

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Skicka efter på cdon istället grymt snabba leveranser,skickade efter mitt nsmb igår och hade det idag i brevlådan. har alldrig haft problem med dom.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Mitt är inte heller skickat...
*GRRR*

Jag är inte så arg för att det inte är skickat, utan för att dom "ljuger" då dom ena dagen säger att det skickas och dagen efter säger dom att det har varit personal som varit sjuka så det inte gick att skicka.

Jag mailade dom igen om det och menade på att det borde dom ju ha vetat igår när jag ringde och frågade men då svarade han att det löste sig till slut fast att alla brev inte hann komma iväg. <-- J*vla Skitsnack säger jag bara, jag mailade dom ytterligare en gång efter att jag fick det senaste svaret där jag skrev att jag inte längre ville ha spelet för att jag köper det i stan istället så att jag kan få det innan helgen.

Och skulle dom nu mot förmodan skicka det till mig iaf så retunerar jag det men dom får INGA pengar för returen.

Jag har även kvar alla mailen där dom säger emot sig själva, ifall ifall det kan behövas.

Men som sagt jag kommer aldrig mer beställa därifrån, han sa t.o.m att dom står för frakten på 39:- jag betalar gärna det dubbla bara ajg får bra service.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Inaktiv

Fan, ja blir så ledsen när vissa inte får spelet samma dag som det släppts, det är så jävla dåligt av butikerna att inte GARANTERA varan EXAKT SAMMA DAG som det släpps, helst några dagar innan för säkerhetens skull. Nä, jag lider verkligen med er, bojkotta alla dessa usla webbutiker!!