Permalänk
Medlem

Tv VGA ingång problem

Har kopplat in min finlux/nokia 32" widscreen tv som skärm genom vga ingången. men det går inte att höja upplösningen alls. annars fungerar det bra.
när jag försöker höja kommer en ruta upp på tvn att signal saknas från dator, och sedan efter dem 15sec återkommer bilden när testtiden är slut.

grafikkortet är en geforce fx 5200

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

sänk uppdateringsfrekvensen/refresh rate innan du ändrar upplösning.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

General. fick du till det.

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

det går inte att sänka frekvensen lägre än vad det är alltså 60hz

Visa signatur
Permalänk

Vad är det för slags tv, kan du visa nån länk till den så man får se specen på den
Och vilken upplösning har du nu och vad är det du vill ha?

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

äsch , jag söker och söker men hittar inga spec. om just denna tv på nätet. det är modell mz82f7 100hz

jag skulle vilja ha det iallafall så att en hel webbsida på plats i rutan, så man slipper scrolla åt sidan.
jag har nu 640*480

Visa signatur
Permalänk

Nä det fanns inte mycke på nätet om den modellen. 640x480, jag kan inte ens ställa så låg upplösning. Det kanske e nån inställning i tv`n som inte är rätt, långsökt men kolla iallafall. Har du prövat med tv-utgången på graffet, S-video el vad det är, det kanske funkar. Är tyvärr inte så insatt i Nvidia`s kort, det är bättre med ATI när man ska titta på tv

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

när jag kopplar mellan svideo och scart går dewt bättre, däremot får jag mycket störningar på tvn då.
fast störningarna finns ej där när man tittar på film, alltså lite mer krävandfe grafik. bara nä'r man tex surfar.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Hittade en lista som talade om att den TVn kom ut 1999 och det innebär i sig att den var en av de första TV-apparaterna med VGA-ingång. Detta är just en VGA-ingång i ordets rätta bemärkelse då den bara stöder 640*480. Så det ser tyvärr ut som att där inte är nåt mer att göra.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Hittade en lista som talade om att den TVn kom ut 1999 och det innebär i sig att den var en av de första TV-apparaterna med VGA-ingång. Detta är just en VGA-ingång i ordets rätta bemärkelse då den bara stöder 640*480. Så det ser tyvärr ut som att där inte är nåt mer att göra.

ok. då tackar jag för informationen.
men hur kommer det sig att jag får dålig bild med svideo?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av General
ok. då tackar jag för informationen.
men hur kommer det sig att jag får dålig bild med svideo?

Helt enkelt för att TV-apparater i grunden inte är gjorda för högre upplösningar eller statisk bild såsom normal datoranvändning ger. Normala TV-utsändningar har inte mer än 525 linjer i bilden. Finns dock en del man kan göra för att få lite bättre bild även via komposit/s-video. I Nvidia-driven under inställningar för TV-ut finns en inställning för flicker/flimmer som kan bättra på det något.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.