Settlers II: Next Generation

Permalänk
Medlem

Settlers II: Next Generation

Läste nyss på fragzone att Settlers II ska släppas i en lite.. modernare variant (3d etc )

Spana in trailer samt screenshots @ http://www.3dgamers.com/news/more/1096484501/

Jag dregglar redan

Hoppas de bara inte förstör stämningen som Settlers 2 hade, hoppas alla bakgrundsljud finns kvar osv.. Fågelkvittret och hamrandet när man kör igång nått husbygge

EDIT: De har nu släppt ett demo, dock på tyska :/ men spelet är ju så pass likt orginalet ändå så man klarar sig rätt bra jämfört om det skulle vara ett helt nytt spel som man aldrig lirat
Mer info @ http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14104
Har bara lirat det ett tiotal minuter, men det lilla jag lirade var helt okej, var inte så mkt som behövdes listas ut utan var bara att börja lira direkt i princip :)B

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Tror det kommer förstöras som många andra spel...

Permalänk

Re: Settlers II: Next Generation

Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Läste nyss på fragzone att Settlers II ska släppas i en lite.. modernare variant (3d etc )

Spana in trailer samt screenshots @ http://www.3dgamers.com/news/more/1096484501/

http://images.3dgamers.com/screenimages/games/settlers2ng/s2_...

Jag dregglar redan

Hoppas de bara inte förstör stämningen som Settlers 2 hade, hoppas alla bakgrundsljud finns kvar osv.. Fågelkvittret och hamrandet när man kör igång nått husbygge

Ser ju kul ut!
Vet inte om det var Settlers I eller II, men iallafall när man hade ett slakter tyckte jag det var kul (när jag var kanske 6 år) när slaktaren gick ut, tog en gris, gick in, sen hördes ett gryyyyymtande (eller kanske skri???)

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Kollade just trailern, nästan så man får en tår i ögat, så härligt spel

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

haha så lägligt. Jag var utan internet 2 dagar föra veckan. Satte igång en omgång i Settlers 2 då. Tog fasen två dagar

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

jo, man kan sitta sjukt länge i settlers2.. tyvärr är jag en sån tråkmåns som fuskar och kör igång nå 10x hastighetsökning när jag sitter och lirar

lite kul då när man kollar på save-filen, där det står att man suttit och lirat 150 timmar när man suttit hela eftermiddagen

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

haha.. det ska vara mys ju.. dra igång massor byggen och gå ut och göra mat osv.. titta lite tv under tiden

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

finns det inte redan en ny misslyckad version utav det där spelet..

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Demo ute ( http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14104 ), Tanka och njut och skriv ner era åsikter

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Finns tydligen bara en tysk version ute för tillfället. Min tyska är inte det bästa...:)

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

Det demot funkar på engelska med

"The demo also contains english files so you can play in english-
Just go into path: data/language and rename catalog "de" to "gb" and "gb" to "de", then everything is in english."

Testade själv det funkade perfa.

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoobler
Det demot funkar på engelska med

"The demo also contains english files so you can play in english-
Just go into path: data/language and rename catalog "de" to "gb" and "gb" to "de", then everything is in english."

Testade själv det funkade perfa.

Tackar!

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Helt underbart, lirat igenom demon 3 gånger nu, längtar tills hela kommar

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Helt underbart, lirat igenom demon 3 gånger nu, längtar tills hela kommar

Samma här, spelet är ju fullständigt jävla underbart!:D

Permalänk
Medlem

jipi, det här ska bli kul! Jag minns amigademot, hela spelet fanns där men ingen save-funktion. Så Amigan fick stå igång dag o natt, man ville ju fortsätta att spela istället för att börja om.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Demot är klart skönt, ser fram emot hela spelet. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Demot är klart skönt, ser fram emot hela spelet. ^^

Mjo, synd att det inte kommer förrän i september.:/

Permalänk

Hittade en fix som tar bort tidsbegränsningen.
http://rapidshare.de/files/25131214/S2DNG.zip
Lägg den i \The Settlers - 10th Anniversary - Demo\bin\ och starta som vanligt. Räknaren kommer fortfarande att synas, men kommer att gå förbi 0 och bli negativ.

Jag har ingen aning om det funkar med engelska versionen, men till den tyska funkar det asbra.

Permalänk
Medlem

JAg har 20 minuters spel kvar på demot, men bärarna levererar inte plankor längre till min nybygge. Ligger fullt med plankor utanför högkvarteret men dom gör inget.

Har också plankor som högsta leveransprioritet, vad gör jag för fel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kanske har blivit trafikstockning, om det nu kan bli det.. läste nånstans att det max kan ligga 8 saker vid varje flagga, om det då tex ligger 8 vid alla flaggor borde väl allt kunna stå stilla? bara en tanke

min käre vän Zarkow har även slängt ihop en liten pryl som tar bort tidsbegränsningen på demot enjoy
http://www.digitalsoftware.se/freeware/downloads/S2NGFix.rar
när timern når 0 så avslutas inte banan utan timern går minus istället

edit: ojdå, nån hann visst före aja, får vara lite snabbare, alternativt läsa igenom nya inlägg före jag postar mitt eget nästa gång

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

INge trafikstockningar och amterial ligger vid några flaggor, förutom plankor utanför högkvarteret. Skumt. Tycker ändå att jag känner igen detta från tidigare Settlers-spel.

Nåja, det löser sig nog.

Tack iaf

/Rob

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
kanske har blivit trafikstockning, om det nu kan bli det.. läste nånstans att det max kan ligga 8 saker vid varje flagga, om det då tex ligger 8 vid alla flaggor borde väl allt kunna stå stilla? bara en tanke

min käre vän Zarkow har även slängt ihop en liten pryl som tar bort tidsbegränsningen på demot enjoy
http://www.digitalsoftware.se/freeware/downloads/S2NGFix.rar
när timern når 0 så avslutas inte banan utan timern går minus istället

Den funkar inte för mig. När jag installerar den så kan spelet inte öppna en massa filer och startar inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Den funkar inte för mig. När jag installerar den så kan spelet inte öppna en massa filer och startar inte.

Hände samma för mig, jag starade det dock från genvägen på skrivbordet så fungerade det. Prova det.

Btw kan man få fler folk att jobba i ett hus t.ex fler wood cutters i samma hut eller måste jag bygga 30 elva miljoner stycken hus för att få fler wood cutters? Och var ställer man isåfall in hur många som ska jobba var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee

Btw kan man få fler folk att jobba i ett hus t.ex fler wood cutters i samma hut eller måste jag bygga 30 elva miljoner stycken hus för att få fler wood cutters? Och var ställer man isåfall in hur många som ska jobba var.

det går ej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Settlers II verkar hitta en väg till Nintendo DS till i höst verkar det som
Källa

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Hmm hittar inga systemkrav ännu?
Vad uppskattar ni att det kommer att krävas för att spela det i 1280*1024 med max detaljer?

Själv är jag ett stort fan av settlers serien fram till och med settlers 3

(just nu kan jag bara spela demot i 800*600 och minst möjliga detaljnivå )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Settlers II verkar hitta en väg till Nintendo DS till i höst verkar det som
Källa

:O, blir nog en ds för mig då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
finns det inte redan en ny misslyckad version utav det där spelet..

Är det : Settlers 5 - Heritage of Kings du tänker på ?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goffy
Är det : Settlers 5 - Heritage of Kings du tänker på ?!

jo,det var det jag tänkte på,men nu när jag testade demot så såg jag att det inte alls var som settlers 5,det var ju som dom gammla goa settlers spelen:)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det här kommer jag garanterat att köpa om inte Ubisoft gör bort sig med StarForce igen. Så här roligt har jag inte haft med ett spel på länge.
Systemkraven verkar inte så blodiga. Jag kör 1600*1200 med en Xp3000, 1Gig ram och ett 6600GT och det flyter OK för mig.