Settlers II: Next Generation

Permalänk
Medlem

självklart är det roligt,det är ett utav dom absolut bästa spelen som har gjorts,lika roligt nu som det var på amiga tiden:).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR_Crowley
Det här kommer jag garanterat att köpa om inte Ubisoft gör bort sig med StarForce igen. Så här roligt har jag inte haft med ett spel på länge.
Systemkraven verkar inte så blodiga. Jag kör 1600*1200 med en Xp3000, 1Gig ram och ett 6600GT och det flyter OK för mig.

Kan bara hålla med, känner mig ung på nytt
Blir köp om det inte levereras med StarForce.
Rullar fint i 1280x960 på min XP 2600+, 512 MB RAM och GeForce 6800 LE.

Permalänk

Ubi har dumpat Starforce...

noobs!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky

noobs!

Det låter bra. Jag köpte Silent Hunter 3 och efter att jag uppgraderade till XP64 så gick det inte att spela på ett lagligt sett tack vare StarForce. Då bestämde jag mig för att aldrig köpa ett spel som var skyddat med StarForce igen. Men detta är egentligen helt OT.

Det är i alla fall jäkligt roligt att de gör en uppdaterad version av Settlers 2, ett av de spel jag spenderat mest tid med. Nu fattas bara en uppdatering av StarCraft så är jag nöjd sen.

Sen kan de väl knappast ta fullt pris för Settlers 2? Det är ju bara en liten upputsning. Och om de gör det förväntar jag mig en hel del "godis".

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever att demot hänger sig då och då och kräver en omstart av datorn?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

settlers 2-4 ägde, femman var ju inte settlers :/ såg mer ut som age of empires..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaZZly
settlers 2-4 ägde, femman var ju inte settlers :/ såg mer ut som age of empires..

word, kändes verkligen som nå slags AOE, settlerskänslan försvann helt :S

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky

Låter fint.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Är det bara jag som upplever att demot hänger sig då och då och kräver en omstart av datorn?

Samma här, dock bara då tiden går på minus så det är väl inget man ska klaga på.
Har dock ett annat skumt fel, om jag zoomar in en strid så går det ibland inte att zooma ut igen ... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Låter fint.

Samma här, dock bara då tiden går på minus så det är väl inget man ska klaga på.
Har dock ett annat skumt fel, om jag zoomar in en strid så går det ibland inte att zooma ut igen ... :/

hmm. det hängde sig inte före fixen. Kanske för att jag blockerar demot i zonelalarm?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Settlers är en del av min uppväxt, settlers 1 var en av de första spelen jag lira på PC. Kul att de äntligen kör sitt eget race igen och inte apar efter AoE så mkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
hmm. det hängde sig inte före fixen. Kanske för att jag blockerar demot i zonelalarm?

Kör utan fix och testa om det är kvar. Varför har du blockerat demot? Försöker det gå ut på internet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kör utan fix och testa om det är kvar. Varför har du blockerat demot? Försöker det gå ut på internet?

Jag blockade eftersom det var fixen som försökte gå ut på nätet, trodde att det skulle ställa till det. Men det funkar fint nu när jag inte blockar nätet.

Visa signatur

Permalänk

Mitt startar inte.. Går att installera.. men så fort man startar så blir det fel på den filen man ska FIX:a =( Händer inget om man byter fil då den inte hittar den heller

Vad göra?

Permalänk
Medlem

mitt spel laggar, kör på "low" @ 800x600, börjar lagga efter att jag spelat cirka 60minuter..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henke_bula
Mitt startar inte.. Går att installera.. men så fort man startar så blir det fel på den filen man ska FIX:a =( Händer inget om man byter fil då den inte hittar den heller

Vad göra?

Blir det fel även då du försöker starta spelet via startmenyn?

Permalänk
Citat:

Blir det fel även då du försöker starta spelet via startmenyn?

enda jag får upp! på 2 datorer! provat tanka ner det från olika sidor.. SAMMA SKIT DÄR :@

Edit: Tankade ner tyska demot.. forfarande samma skit där! Både på min och fassans datorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henke_bula
http://negerboll.com/images/piss.JPG

enda jag får upp! på 2 datorer! provat tanka ner det från olika sidor.. SAMMA SKIT DÄR :@

Edit: Tankade ner tyska demot.. forfarande samma skit där! Både på min och fassans datorer

Tanka ner MSVCR71.dll filen och lägg den i Windows/System32 mappen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Tanka ner MSVCR71.dll filen och lägg den i Windows/System32 mappen.

TACKAR!! Nu funkar det :D!!!