Permalänk

Många frågor om uppgradering.

Ja nu ska jag köpa en dator och har lite frågor.
Det var ju ett tag sen man var aktiv och mycket nytt har kommit till marknaden.

Jag vill kunns spela spel som CSS och andra nyare spel och surfa lite och så.

Så Jag funderar på en liten smidig dator som man kan trycka i ett m-ATX.

Och sen vet jag inte om jag ska ha intel eller amd x2 hört att amd ska vara bra mycket kallare än intel.

Grafikkort, jag vill ju ha pci-e kort dom ska väll vara mycket snabbare en AGP? Och där kan jag lägga ut lite mer pengar men inte allt för mycket men det ska klara av alla nyare spel iaf. Och jag ska inte köra sli.

Minnen är ju ett måste har funderat på DDR2 om det är bättre en vanliga DDR minnen, men jag hittar inte något AMD 939 med pci-e och DDR2 som m-ATX

Ni får förklara lite för mig så jag vet jag behöver inte det mest extrema på marknaden.

Det jag har just nu är:

P4 socket 478 prescott 3.0ghz
Nvidia geforce 6600gt 128mb AGP
1gig minne pc3200

Permalänk
Medlem

du kan nog inte köra en 939 sockel med ddr2 minnen, du måste nog ha en am2 sockel till det om jag inte har helt fel ( vilket kan vara fallet)

Permalänk
Medlem

1. Vad har du för budget ?
2. Det går inte att ha DDR2 minnen till s939, därför du inte hittar några mobo's
3. Om du har thight budget så vänta cirka 0.5-1 månad tills intel lanserar sina nya proppar, amd kommer sänka sina priser då.
4. Intel Prescott är väll lite halvt kända för att vara varma, dock så ska conroe vara engergisnål = värmefattig = BRA.

Visa signatur

-

Permalänk

Ok jag har ganska bra budget just nu så.
Ja om det blir ddr2 så får det ju bli en am2 om det ska bli amd eller ddr2 det vet jag inte för jag vet inte riktigt vad jag ska sattsa på.
Vad är det för nya prollar då?