Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Vad har ni för dator som kan köra högsta på allt? Jag kan inte det men antar
att grafikkortet är en hyffsad flaskhals.

När jag spelade hade jag högsta på allt (inte upplösningen, provade endast 1024*768).
AMD Athlon 64 3400+, 1GB Ram, GF6800GT

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92
När jag spelade hade jag högsta på allt (inte upplösningen, provade endast 1024*768).
AMD Athlon 64 3400+, 1GB Ram, GF6800GT

De flesta gillar att ha 30+ fps.

Permalänk
Medlem

ett 6800gt klarar absolut inte att köra allt på högsta,, såvida man inte gillar 10-20 fps om ens det i intensiva strider.

Permalänk
Medlem

Haha, ja min tumme gillar mellanslag haha PöSS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
"Tack ändå !:D"

"| Sluta skriva mellanrum före ! ? . , |"

Tyckte bara det såg lite lustigt ut.

Visa signatur

klocka tills det rasar ^^

Permalänk
Medlem

Har en AMD Athlon 64 4000+, ett Saphire Radeon X1800XT och 2gb ram. F.E.A.R är likväl knappt spelbart i 1024X768. Rent ut sagt dåligt, antar att det beror på taskig programering / optimering av spelet.

Permalänk
Medlem

Mkt bra och coolt spel.
Körde allt maxat i 800x600, datorn i sign.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ett 6800gt klarar absolut inte att köra allt på högsta,, såvida man inte gillar 10-20 fps om ens det i intensiva strider.

Med datorn i sign så klarade jag att köra mitt på högsta i 1024x764 med ca 50 fps hela tiden, gick nästan aldrig under 40.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Med datorn i sign så klarade jag att köra mitt på högsta i 1024x764 med ca 50 fps hela tiden, gick nästan aldrig under 40.

Detta visar på att vissa är mer / mindre kräsna än andra, snarare än att spelet flyter som "honung".

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft FEAR liggandes ett bra tag utan att egentligen ha spelat det så startade jag upp det på min nya dator för att se hur det egentligen är. Är än så länge rätt besviken, miljöerna känns stela och anonyma, atmosfären är inte skrämmande utan bara menlös. Blir spelet bättre efter hand? Svårt att säga hur långt jag kommit, men jag håller på att slåss mot den andra "supersoldaten".

Som jag frågade först, blir spelet bättre? För tillfället känner jag ingen gläjde i att utforska nivåerna och allt jag vill är att pressa frammåt för att förhoppningvis hitta något roligare. Annars, hur långt är spelet? Kan dra mig igenom det snabbt bara för att förpassa fodralet till sällan jaktmarker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Efter att ha haft FEAR liggandes ett bra tag utan att egentligen ha spelat det så startade jag upp det på min nya dator för att se hur det egentligen är. Är än så länge rätt besviken, miljöerna känns stela och anonyma, atmosfären är inte skrämmande utan bara menlös. Blir spelet bättre efter hand? Svårt att säga hur långt jag kommit, men jag håller på att slåss mot den andra "supersoldaten".

Som jag frågade först, blir spelet bättre? För tillfället känner jag ingen gläjde i att utforska nivåerna och allt jag vill är att pressa frammåt för att förhoppningvis hitta något roligare. Annars, hur långt är spelet? Kan dra mig igenom det snabbt bara för att förpassa fodralet till sällan jaktmarker.

Det blir sämre.....Tyvärr. Utan att avslöja för mycket blir nivåerna mot slutet mer och mer repetetiva. Alltså mer än de reda är.

jag gillar dock spelet, riktigt tung action.

Permalänk
Avstängd

Fear är underbart. Striderna är sjukt bra, riktigt intensiva och kanonfin AI, ett FPS blir inte mycket bättre än såhär *Stolt över min 2:a varvning av spelet*

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsioni
Har en AMD Athlon 64 4000+, ett Saphire Radeon X1800XT och 2gb ram. F.E.A.R är likväl knappt spelbart i 1024X768. Rent ut sagt dåligt, antar att det beror på taskig programering / optimering av spelet.

X1800XT hade jag problem med också, antingen äre fel på dina shaders eller så haru gamla drivrutiner

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

Jag har klarat FEAR 4ggr....Tröttnar liksom inte på det, har man trist är det bara att ladda upp en bana och spela lite för striderna är så fruktansvärt balla.

Permalänk
Medlem

Har också varvat spelet ett par ggr på "hard".
Håller med om at det är ett riktigt bra spel (även om jag skulle vilja ha lite mer variation till korridorsmiljöerna).
Har även fått min syster att gilla det, även om hon är lite väl lättskrämd ibland..

Jag tyckte dock att spelet inte kändes så "mjuk" att spela. Inget fethackande direkt, men det kändes inte riktigt hundra.
Jag körde med E6600 + 2 GB ram och X1900XT 512 MB i upplösningen 1280x1024 med allt på max.
I det där inbyggda testet har jag för mig att min fps:en var runt 25.

Ännu värre blev det i expansionen Extraction point. Där blev jag tvungen att dra ner på AA för att det inte skulle hacka sönder i vissa scenarion.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Har också varvat spelet ett par ggr på "hard".
Håller med om at det är ett riktigt bra spel (även om jag skulle vilja ha lite mer variation till korridorsmiljöerna).
Har även fått min syster att gilla det, även om hon är lite väl lättskrämd ibland..

Jag tyckte dock att spelet inte kändes så "mjuk" att spela. Inget fethackande direkt, men det kändes inte riktigt hundra.
Jag körde med E6600 + 2 GB ram och X1900XT 512 MB i upplösningen 1280x1024 med allt på max.
I det där inbyggda testet har jag för mig att min fps:en var runt 25.

Ännu värre blev det i expansionen Extraction point. Där blev jag tvungen att dra ner på AA för att det inte skulle hacka sönder i vissa scenarion.

Nå fel på din burk? Funkar prima på min i sign

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Jag har klarat FEAR 4ggr....Tröttnar liksom inte på det, har man trist är det bara att ladda upp en bana och spela lite för striderna är så fruktansvärt balla.

VERKLIGEN!

Älskar själv MP mkt, har enormt många härliga minnen från LAN jag haft med polarna,åå längtar till detta kommer ut

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

Kanske är lite repetivt men oh så snyggt! Jag kan tänka mig att det inte är lika märkvärdigt med massa ögongodis avstängt m.m. Funkade fint på EE6600 8800GTX i 1680 x 1050. Mycket najs i striderna. Tajta strider i små kontorskorridårer är ju skitkul. Skicka iväg ett par granater och sabba hela stället är ju jävligt najs. Peppra genom glasväggar och kontorslandskap är ju mysigt.

Säkerhets-systemets pepprade från innetaken var ju jävligt dryga. Samma med laser-skjutande flygar-drones,,,,riktigt irriterande.

Lite synd att dom ska försöka skrämma med ett sånt mörker ganska ofta. Man fick ju hålla på med ficklampan som fan för att se vad man gick. Nightvision nån?

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Inaktiv

Har man bara ett vettigt grafikkort är inte spelet direkt krävande
Flyter på hur bra som helst på min burk iaf

Permalänk
Medlem

FEAR: Perseus Mandate-demo finns ute nu för er som vill testa det:

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=22008

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

verkar vara ett helt vettigt exp men längtar mer till Monoliths exp

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
verkar vara ett helt vettigt exp men längtar mer till Monoliths exp

Spelet som görs av Monolith är ingen expansion, det är en fristående fortsättning som inte ens bär namnet FEAR.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jaja för mig(i mina ögon) är det en fortsättning :), eftersom det inte FÅR använda namnet F.e.a.r så hterer det olika, bra att de uppdaterar sin motor det gjorde inte Timegate när de tog över/lånade den från Monlith eller vem sm äger den.

Fick en riktigt skräckupplevelse när jag spelade demot; Satt och spöade killen man får granatkastaren ni vet?
I alla fall när jag satt där så klättrade jag ner för stegen efter den stora gubben och när jag vände mig om hoppade katten i huset jag bor i upp framför mig på bordet! Jävlar jag skrek till och ramlade nästan av stolen
Var bara skärmen som lyste i rummet så jag höde eller såg inte katten :).

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
FEAR: Perseus Mandate-demo finns ute nu för er som vill testa det:

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=22008

Spelade precis klart demot. Riktigt bra faktiskt. Blev lite överraskad när jag skvatt till 2 gånger ^^ Trodde ej att jag skulle göra det till et F.E.A.R.-spel. Dock gillade jag inte alla jäkla autosaves! Men det bästa av allt är ju i alla fall att det är en standalone expansion pack, hehe.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.