Permalänk
Medlem

Vad har bränt i datorn?

Hej allesammans!

Jag var och bodde hemma hos ett par av mina släktingar för ett par dagar sen och jag tog då med mig min stationära dator. Och idag när jag tog med den hem och kopplade in den så satte jag på den. Sedan gick jag ut ur rummet och tog mig något att äta (En såndär sport lunch + mjölk för övrigt) och började sedan gå mot mitt rum.

Det jag märkte när jag tog det första steget in i rummet var lukten av bränd dator. Datorn var avstängd och gick sedan inte att sättas på.

Nu till min fråga.
Vad är det som kan ha pajat i min dator?

Det jag tänkte var att det kanske är nätagget? Jag menar, om jag inte har helt fel så sätts väl nätagget på fastän moderkortet är paj?

Saken är att många kommer säga att jag ska koppla ut vissa komponenter ur min dator och testa med andras delar. Detta kan jag inte göra dessvärre förutom som sista lösning, då jag har en speciell kylfläns som kräver speciella verktyg att sätta fast =/. Så därför önskar jag efter eran proffesionella åsikt då ni har hjälpt mig ett antal gånger innan.

En annan faktor som jag nästan är helt säker på inte har något att göra med det hela, men ändå. Jag glömde min power-sladd hos mina släktingar, så jag drog till en polare och lånade en av hans "äldre" power-sladdar, antar att de tinte gör någon skillnad, men ändå!

Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk

Testa att sätta nätagget i en annan dator å testa om möjligt, sedan testa ett annat nätagg i din dator. Mitt nätagg brann för några dar sedan.. väntar svar från db just nu om RMA. Vad för nätagg har du? Och har du garanti kvar så skicka tillbaka det.

Visa signatur

Chassi: CoolerMaster HAF 922 CPU: i5 2500k@4.5GHz CPU kylning: Corsair Hydro H100
Moderkort: ASUS P8P67 Pro RAM: Corsair Vengeance Blue 1600MHz 16GB Grafikkort: ASUS Geforce GTX 960 DCII | MSI Geforce GTX 960
Nätaggregat: Corsair HX650W SSD: Samsung 850 EVO 250GB HDD: Western Digital Green 1.5+2TB
Mus: Logitech G400 Tangentbord: Microsoft SideWinder X4

Permalänk
Avstängd

Re: Vad har bränt i datorn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasic
Datorn var avstängd och gick sedan inte att sättas på.

hahahaha

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad har bränt i datorn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
hahahaha

fnitter.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Medlem

du har testat slå på och av strömmen på baksidan av nätagget / rycka ur sladden osv?
jag har själv lyckats kortsluta och få säkringen i nätagget att flyga ur, den återställs dock av att vara utan ström. men som du säger så brukar ju nätagget ändå snurra igång om tex. moderkort eller cpu var trasigt.

hoppas du hittar problemet

Visa signatur

Glorf