Levereras en (ordentlig) påse med en iRiver U10? + 1 fråga till

Permalänk

Levereras en (ordentlig) påse med en iRiver U10? + 1 fråga till

Jag köpte en iRiver U10 för ett tag sen men fick ingen påse med den. Ska man inte få det?
Jag använde den där plastpåsen i vilken U10n levererades som påse ett tag innan den gick sönder, men det kan väl knappast vara den de syftar på i texten på kartongen, "Main set & POUCH". Eller?

Min U10 gick sönder efter några månader; displayen blev helt galen. Vågräta sektioner av bilden kopierade sig själv och lade sig här och var över skärmen och flippade runt helt kaotiskt. Den är inne på reparation nu. Har någon annan råkat ut för nåt liknande med sin?

Tacksam för svar!
/Andreas

Permalänk

Tjena andreasdr!

Det är ingen påse direkt. Den kanske ligger lite gömd i kartongen, men det är en svart "skyddspouch" i neoprene, typ. Den ligger i kartongen, lite lurigt kanske att se den, men den finns där, trust me.

Det var verkligen tråkigt att spelaren började bråka så med dig. Det kommer att lösa sig.

Permalänk

Hej!

Vilken chock! Jag slet, utan att förvänta mig nåt särskilt, av den där delen av kartongen där U10:n låg och där låg det ju nåt som verkar vara en riktigt trevlig påse!
Jag hoppas att min U10 inte har blivit repad av mobilen ännu då, minns inte hur det var med den saken.

Då är svaret från inet.se lite lätt förbryllande:
"Det ingår ej någon "påse" av avancerat slag i denna förpackning utan dem syftar isåfall på den lilla plastpåse som medföljer i förpackningen."

Allvarligt talat så är påsen extremt väl gömd, jag kunde lika gärna ha slängt bort förpackningen.

Sean, hur lång tid tar en reparation? Jag lämnade in min U10 för 13 dagar sen, Inet skickade vidare min spelare på reparation och det verkar inte vara snabba ryck direkt.

/Andreas

Permalänk

andreasdr,

Jag vet, det är lite som en hemlig låda. Man vet aldrig vad man kan hitta i U10-förpackningen. Glad att du hittade pouchen i alla fall, för att springa omkring med skyddsplasten och tro att det var fodralet, det är ingen höjdare.

Förresten, är det något man ska spara, oavsett vad man än köper, så är det låda och inköpskvitto. Alltid! Men det var lysande att du inte hade fimpat lådan ändå.

Vi sägs från återförsäljare vara en av de absolut snabbaste om inte snabbaste, men ibland når även vi en peak då vi får mycket att göra. Ibland saknar vi reservdelar eller maskiner som vi kan byta ut en trasig spelare med osv, så ibland tar det tid.

Ett annat inte helt ovanligt fenomen är att du som kund lämnar in spelaren hos en återförsäljare, eller skickar den till en webshop. Sedan dröjer de med att skicka spelaren till oss, varför det tar några dagar extra. Ett företagspaket tar en dag. Dagen efter registrerar vi in spelaren och troligen fortsätter vi jobba på de spelare som ligger i kö. Säg att vi börjar arbeta på din spelare efter två eller tre dagar, sen kanske den ska batteritestas om det är ett sådant problem och då behöver man eftersom våra modeller har så sjukt lång batteritid självklart någon eller några extra dagar för bara den sakens skull. Därimellan är det helg och sen ska paketet skickas tillbaka till återförsäljaren eller webshopen. Sen ska DE i sin tur ta kontakt med dig. Ibland kan vi skicka direkt till dig som slutkund men det beror på.

Vad jag vill säga är att det kan vara otroligt många saker som gör att det ibland går på mindre än en vecka, och ibland mer än så. När kunder frågar hur lång tid det tar, brukar jag svara:

"hur långt är ett snöre", och det brukar fungera ganska bra som svar.

Återigen, vi jobbar hårt och effektivt, och dröjer det så ligger vi inte och pillar naveludd, det kan jag lova.

Mitt tips är att du ringer till oss och kollar status, eller så mailar du support@irivernordic.com så kan de tala om för dig hur det ligger till med lagningen.

Jag hoppas som sagt att det löser sig snarast för dig, så du får nytta av din "nya" pouch.

Permalänk

Ok, tack för svaret!
Jag får väl förbli väntandes ett tag till då.