Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Kritik på design

Hej!

Efter att igår sett nya trailern till Team Fortress 2 fick jag för mig att starta en tf2-site, och snickrade ihop en design lite fort. Skulle gärna vilja ha lite kommentarer / kritik på den och få veta om den funkar eller inte. En sak jag är missnöjd med är att det inte är tillräckligt mycket "toon"-känsla ... tyvärr är jag ingen grafiker, så det är svårt för mig att få till massa häftig grafik.

Nog pratat, bild på skapelsen hittar ni här:
http://www.bleh.se/dump/tf2site.jpg

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Tycker den såg ganska bra ut faktiskt, inte mkt att klaga på

Permalänk

Tycker det så jäkligt bra ut.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Ser bra ut men samtidigt lite väl opersonlig. Den ser ut som väldigt många andra sidor.

Se om du kan hitta någon som kan göra lite TF2-inspirerad grafik.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

Ser ju finfint ut. Kanske lite väl mycket brunt/grått, men annars väldigt nice! :D:D

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

känns "hopknödd" och luktar lite gammalt tyvärr .. som någon annan sa känns den opersonlig .. använd tf2printscreens eller vad tusan som helst, å släpp taget om photoshops standardskuggor

Visa signatur

Det är fegt att alltid göra allt rätt

Permalänk
Medlem

Överlag tycker jag att sidan ser ganska bra ut. Det är inget som sticker ut och är konstigt. Gränssnittet är enkelt och man förstår direkt vad som finns var.

En sak som jag lade märke till direkt är att det finns ganska stora tomma ytor. Mellan logotypen och menyn/nyheterna finns det en rätt stor rad av grått. Samma till höger och mellan menyn och nyheterna. Jag hade nog försökt att "tighta till designen" och få bort lite av ytorna.

Permalänk
Medlem

Ren men tråkig. Skulle kunna behålla nuvarande layout men fixa lite snygg TF2 grafik till knappar och ramar kanske?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är alla skuggor och glow som sabbar intrycket, den känns smutsig - på fel sätt. Testa en och annan highlight, eller ta bort effekterna helt. Sen borde du ta en titt på dina negativa ytor, främst marginalerna är väldigt odisciplinerade.

Men storskaligt sett är sidan tydlig och lättmanövererad, så plus för det.