[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Vad är ACe för någonting?

ACE är ett utvecklingsbiliotek för wow addons som har fördelen att det oftast dra mycket mindre minne. tex så kan man ersätta titanbar med fubar, pearl UF (som iofs inte drar så spec mycket) med AG_uf etc.

De flesta av de plugins jag kör är ACE och ACE2.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
Såhär ser mitt UI ut för tillfället.

http://img226.imageshack.us/img226/6762/b1gbf5.jpg

/wave Qoga Eidel druiden från Zenedar här...

Inte så speciallt ui.. Dab och Perl

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Blir galen

Tänkte att jag stänger bara av Discord när jag lirar på min rouge för jag pallar inte göra ett UI till den också. Så enkelt var det inte. Mina keybindings är ju helt fel i och med att jag har använt discord. Tänkte att då får jag väll göra ett UI till min rouge. Nu sitter jag fast på att få main bar att skifta till ambush och lite sånt trevligt när man går in i stelth. Vet att det ska vara jättenkelt, men han som har lagt upp det curse har bara en luddig förklaring på curse, men säger att det ska finnas en mer utförlig förklaring i readme, men jag kan inte hitta denna förklaringen någonstans i readme'n.

Så nu undrar jag, kan någon på ett enkelt sätt förklara detta för mig? Har lagt till två funktioner under mainbar, att de ska remappa från page 1 till 2 när jag går in i stelth och tvärtom. Men det funkar inte. När jag sätter en atack för page 2 så ändras det i mainbar även fast jag inte är i stelth.

MVH

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Blir galen

Tänkte att jag stänger bara av Discord när jag lirar på min rouge för jag pallar inte göra ett UI till den också. Så enkelt var det inte. Mina keybindings är ju helt fel i och med att jag har använt discord. Tänkte att då får jag väll göra ett UI till min rouge. Nu sitter jag fast på att få main bar att skifta till ambush och lite sånt trevligt när man går in i stelth. Vet att det ska vara jättenkelt, men han som har lagt upp det curse har bara en luddig förklaring på curse, men säger att det ska finnas en mer utförlig förklaring i readme, men jag kan inte hitta denna förklaringen någonstans i readme'n.

Så nu undrar jag, kan någon på ett enkelt sätt förklara detta för mig? Har lagt till två funktioner under mainbar, att de ska remappa från page 1 till 2 när jag går in i stelth och tvärtom. Men det funkar inte. När jag sätter en atack för page 2 så ändras det i mainbar även fast jag inte är i stelth.

MVH

Först och främst, gå till Button Layout och ställ in på bar 1 att den ska ha 2 pages (3 för warriors).

Sen går till bar ett och Bar Control, tryck edit på "ettan":

Choose Condition: Shapeshift form active
PARAMETERS
Stance/animalform/stealth: Humanoid

Choose Response: Change page
PARAMETER
Page: 1

Tryck "Add Condition"

Tryck edit på tvåan:
Choose Condition: Shapeshift form active
PARAMETERS
Stance/animalform/stealth: Stealth

Choose Response: Change page
PARAMETER
Page: 2

Tryck "Add Condition".

Detta borde funka, gör det för mig iaf, funkar det inte vet jag inte vad som är fel ;>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Blir galen

MVH

DAB har inbyggda funktioner för det där. Kolla in www.discordmods.com så hittar du snart nog lösningen. Förövrigt är det faktiskt jätteenkelt men såklart kan jag ju inte förklara det utan att ha interfacet framför mig

Det är helt rätt att du använder två pages, men du ska använda kontrollerna som du hittar under "shapeshift bar" när du ska länka dem samman. Det är faktiskt bara att klicka sig fram när man väl vet var man ska leta

Permalänk
Medlem

Tack för två bra svar. Deras hemsida är ju nere Ska kika på det imorgon.

Och ja, allt är enkelt om man bara vet var man ska leta eller vad man ska göra :p;)

Edit: Sweet Kunde inte låta bli att prova. Funkar skitbra nu när man har rätt inställningar i Bar Control. Jag tackar och bugar.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Inaktiv

yä, ace for president \o>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CladaM
http://img455.imageshack.us/img455/3668/wowscrnshot1005062313...
yä, ace for president \o>

Lol, du har du alltid mest konstiga uin :F Trodde inte du lirade längre din gamla räv ^_^

*edit*

Vafan, du raidar och får vara Destruction speccad? :/ lyx.. Va måste i min förra guild att ha Demonology om man inte hade 8/8 Nemesis. Så man blev typ tvungen till DM/ruin :f

*edit2*

Så här ser mitt UI ut för min rogue, är inte helt nöjd, men orkar inte göra något åt det än :>

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Lol, du har du alltid mest konstiga uin :F Trodde inte du lirade längre din gamla räv ^_^

*edit*

Vafan, du raidar och får vara Destruction speccad? :/ lyx.. Va måste i min förra guild att ha Demonology om man inte hade 8/8 Nemesis. Så man blev typ tvungen till DM/ruin :f

*edit2*

Så här ser mitt UI ut för min rogue, är inte helt nöjd, men orkar inte göra något åt det än :>

http://www.geting.se/image.php/8908-WoWScrnShot_100606_035036...

Vad kör du med för font och storlek på fubaren (ja i övrigt också)? Och vad är det för unitframes du kör med? kan väll lika bra att fråga vad det är för rep visare du har också.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isch
Vad kör du med för font och storlek på fubaren (ja i övrigt också)? Och vad är det för unitframes du kör med? kan väll lika bra att fråga vad det är för rep visare du har också.

Font är !Clearfont

vad är fubar? jag kör titanpanel om det är det du menar :F

Unitframes är dom här:
http://www.discordmods.com/cgi-bin/showUI.pl?msgnum=362
fast jag har ändrat scale på dom.

rep visare? antar att du menar min exp bar? Den gjorde jag själv med delarna/färgerna från mina unitframes eftersom det inte fanns en färdig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Font är !Clearfont

vad är fubar? jag kör titanpanel om det är det du menar :F

Unitframes är dom här:
http://www.discordmods.com/cgi-bin/showUI.pl?msgnum=362
fast jag har ändrat scale på dom.

rep visare? antar att du menar min exp bar? Den gjorde jag själv med delarna/färgerna från mina unitframes eftersom det inte fanns en färdig.

Ah ok. Fubar är ACE motsvarigheten till titanpanel. !Cleanfont är iofs bara en mod som har stöd för olika fonter i samma parket så undrade vilket font du körde på. Men tack för dina svar.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah ok. Fubar är ACE motsvarigheten till titanpanel. !Cleanfont är iofs bara en mod som har stöd för olika fonter i samma parket så undrade vilket font du körde på. Men tack för dina svar.

kör default !Clearfont eller nåt.. :f Photek fonten.

Visa signatur

Permalänk

Edit: http://img442.imageshack.us/img442/584/scrnshot121fp7.jpg

Photek är sparar märkbart på minnet. Jag har även 15-20 fps mer med Photek än med någon annan mod. när det är rörigt ligger jag på 40fps, annars är jag över 60.

Sen så är det hur härligt som helst!

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Jag har funderingar på vad ett mod heter, svårt att förklara man ska göra mitt bästa

Har sett i endel filmer som ex. do vs feraline, curse_vs_sapphiron_fura_pov etc etc, att dne lilla bilden man har på sina partymembers, sig själv och target är animerat och tycker det verkar rätt ballt.

Någon som har en idé om vad det kan vara?

Tacksam för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Vad irriterande, har märkt att Discord tar ner FPS'en en bit. Vill ha hög FPS men vill inte vara utan Discord. Känns lite segare i IF och SW nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad irriterande, har märkt att Discord tar ner FPS'en en bit. Vill ha hög FPS men vill inte vara utan Discord. Känns lite segare i IF och SW nu

FPSen spelar väl inte så stor roll i WoW. Iaf inte i IF/SW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
FPSen spelar väl inte så stor roll i WoW. Iaf inte i IF/SW.

Jag är pedant

Spelar ingen roll nu längre Kör med Photek istället. Riktigt bra Interface när man har rättat till det lite Har bättre FPS nu och det känns inte småsegt längre. Mer minne ledigt också i och med att det mesta är Ace2.

Visa signatur

Permalänk

jag har problem med squar mini map, jag har lagt in den som jag ska och läst readme filen, nu har i alla fall själva ramen runt kartan blivit fyr-kantig men inte själva kartan den är fortfarande rund :/ ingen som har nått tips, mkt irriterande då kartan utgör en stor del i mitt UI

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Har två små problem nu.

Photek UI använder som original ag-UnitFrames. Har aldrig hört talas om dem innan men de är väldigt snygga. Dock så saknar jag en sak och det är att jag vill se mitt targets HP. Ganska skönt när man grindar så vet man precis vilken atack man ska använda. Har provat att komplettera med alla möjliga addons för att visa target HP men inget har funkat. Så nu kör jag med Perl istället. Dessa passar dock inte så bra in till resten av UI't men HP visningsfunktionen väger tyngre. Vet någon hur man kan få ag-UnitFrames att visa HP?

Man kan välja custom på health bar och där kan man själv skriva in vad som ska visas. Där står från början [curhp]/[maxhp] och då tänker man ju givetvis att problemet är löst, men så var det inte. Vilken mob man än slåss mot så har den 100hp. Alltså kan man lika bra visa %

Så nu undrar jag, finns det någon som antiningen vet hur man får ag-UnitFrames att visa HP eller vet någon annan Unit Frame addon som både är clean och som visar HP?

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har två små problem nu.

Photek UI använder som original ag-UnitFrames. Har aldrig hört talas om dem innan men de är väldigt snygga. Dock så saknar jag en sak och det är att jag vill se mitt targets HP. Ganska skönt när man grindar så vet man precis vilken atack man ska använda. Har provat att komplettera med alla möjliga addons för att visa target HP men inget har funkat. Så nu kör jag med Perl istället. Dessa passar dock inte så bra in till resten av UI't men HP visningsfunktionen väger tyngre. Vet någon hur man kan få ag-UnitFrames att visa HP?

Man kan välja custom på health bar och där kan man själv skriva in vad som ska visas. Där står från början [curhp]/[maxhp] och då tänker man ju givetvis att problemet är löst, men så var det inte. Vilken mob man än slåss mot så har den 100hp. Alltså kan man lika bra visa %

Så nu undrar jag, finns det någon som antiningen vet hur man får ag-UnitFrames att visa HP eller vet någon annan Unit Frame addon som både är clean och som visar HP?

MVH

Har du prövat installera AddOnet: http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-1850-1-mobinfo2-inc...

Kanske det kan hjälpa.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
jag har problem med squar mini map, jag har lagt in den som jag ska och läst readme filen, nu har i alla fall själva ramen runt kartan blivit fyr-kantig men inte själva kartan den är fortfarande rund :/ ingen som har nått tips, mkt irriterande då kartan utgör en stor del i mitt UI

Har samma problem, säg till om du fixa't

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Har du prövat installera AddOnet: http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-1850-1-mobinfo2-inc...

Kanske det kan hjälpa.

Jepp, har provat det. Funkar fint att komplettera med Perl för att får target HP. Men det funkar inte till ag-UnitFrames.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Söker mig nu ett Mage UI.

Lite krav på det dock:

1. Inget som Photek (Det är för låg UI-Scale, har synfel och passar mig inte så bra)

2. Helst så lite fps-drops med det som möjligt

3. Bara dom viktigaste finnesserna, såsom UnitFrames etc, men sammtigit ett fint utseende.

Har ni något snyggt så posta gärna en bild, är intresserad av allt

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Söker mig nu ett Mage UI.

Ska posta mitt nya så fort jag kommer hem, ganska enkelt UI men dock så har jag ännu inte fått minimappen att funka som sagt, minimappen är rund medans ramen är fyrkantig...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CladaM
tror agUF bara funkar med mobhealth3
http://www.wowinterface.com/downloads/fileinfo.php?id=5224

Har provat med det med. Tar dock och provar lite till när jag kommer hem i så fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Ska posta mitt nya så fort jag kommer hem, ganska enkelt UI men dock så har jag ännu inte fått minimappen att funka som sagt, minimappen är rund medans ramen är fyrkantig...

Okej schysst Jag kollar när jag kommit hem, om du hunnit posta

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Nytt UI för min hunter.

http://img169.imageshack.us/img169/7494/wowscreenrebuildae4.t...

Komentera gära.

Föresten; någon som vet om det finns någon addon som gör att man kan flytta tabbarna till de olika chatfönstrena tilll sidan istället?

Skulle gärna vilja ha en lista över vilka addons du kör, såg väldigt fint ut

Permalänk
Medlem

rerollar en dr00d atm o leter efter ett skönt UI gärna något som funkar bra pvp/pve ...inte hittat någe som passar mig en så vore glad för svar

Permalänk
Medlem

http://img392.imageshack.us/img392/1722/wowscrnshot0905060828...

nezui , compilation för locks. funkar dock för alla chars sålänge man orkar ställa in ett man gillar, sen e det bara att spara config sen loada på alla andra