Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BGson
Asså det enda jag kan säga är att jag längtar så till den 8 dec. och helgen efter så att jag vet inte vad. Det är fan värre än Julafton och födelsedag och allt på en gång. Säger bara att skolan får vänta den dagen för "Zelda here i come". Och man köper inte spel enbart för grafiken utan för känslan och den har nintendo alltid varit överlägsen med.

du måste vara min dubbelgångare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 150gOst
du måste vara min dubbelgångare

Haha jassså.. Vi ska samlas i våran klass och ha Wii-weekend när det kommer.. vi 4 st som har förbokat och alla ska köpa två remotes och två nunchucks så det blir till att lira på riktigt..

Visa signatur

Dell XPS M170 [ 17 " Widescreen UltraSharp(1920x1200), Intel M 2,2 GHz, nVidia Go 7800 GTX 256 Mb, 2048 DDR2, 100 Gb Hitachi 7200]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ah! Detta är lite halvsäkert. Kontrollen pratar inte med våran sensorbar utan pratar via bluetooth. Detta leder till att spel som bara använder sig av accelerometern och knappar som Excite Truck, 4x4, Gamla NES/SNES/Genesis/Nintendo64, Metal Slug etc funkar perfekt men om du har direkt solljus i.e. ett stort fönster där solen lyser precis på din kontroll eller sensorbar så kommer kameran i Wii kontrollen inte kunna se vart IR dioderna befinner sig och då inte kunna fastställa sin position. I vanliga förhållanden alltså tänt i ett rum med ett fönster funkar det dock exemplariskt. Detta är alltså inte någonting som en normal användare kommer få problem med om dom inte gillar att spela utomhus på stranden

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har ett stort fönster och TV'n mot fönstret i mitt rum. Fast jag brukar ändå dra ner persiennerna när jag sitter vid tvn och det är soligt för att inte få solen i ögonen så det är ju lugnt som sagt

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är det där in game förstår jag faktiskt inte vad många gnäller om. I mina ögon ser det där väldigt bra ut. Modellerna såg väldigt smooth ut, även om man ser att det är väldigt mycket shaders ovanpå. Men så länge det ser bra ut så spelar det ingen större roll varför.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Ibland så diskuterar ni inte utan ni tjafsar med varandra helt i onödan....

Iaf hoppas Nintendo Wii inte har allt för många fel/buggar vid releasen, funderar starkt på att köpa en själv när den släpps men frågan är: Vågar man förhandsboka en? Eller ska man vänta 1-2 extra veckor efter releasen och se vad folk som köpt Nintendo Wii tycker och få reda på nackdelar/fördelar man inte pratat/tänkt på innan?

Tycker spelen som man kan ladda hem är lite väl dyra. 5-10$ för ett NES/SNES/N64 spel =/ Kanske låter snål men me tanke på att spelen är så otroligt gammla och att man redan köpt de flesta för många år sen så...

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

Varför säger alla "Nintendo Wii"?

Man ser aldrig någon säga Sony Playstation 3 eller Microsoft XBox360.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s
Varför säger alla "Nintendo Wii"?

Man ser aldrig någon säga Sony Playstation 3 eller Microsoft XBox360.

För att det helt enkelt låter bättre?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Testpilot

Wii är för kort och för likt andra ord, säger man det bara helt ensamt så fattar ingen. "Ska vi spela wii?" är inte alls lika lätt att förstå som "Ska vi spela PlayStation?"

Men det är klart, iden här tråden är det kanske lite onödigt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Wii är för kort och för likt andra ord, säger man det bara helt ensamt så fattar ingen. "Ska vi spela wii?" är inte alls lika lätt att förstå som "Ska vi spela PlayStation?"

"Ska vi dra hem till mig och spela 64?" fungerade då fint.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
"Ska vi dra hem till mig och spela 64?" fungerade då fint.

N64 eller C64?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

wha kan man skjuta afrikaner`? +

det där är ju ingen "visual-boost" precis, men det ser la ut som nåt spel från 2004 - 2005 kanske, fps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
wha kan man skjuta afrikaner`? +

det där är ju ingen "visual-boost" precis, men det ser la ut som nåt spel från 2004 - 2005 kanske, fps

Vi vet

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Men det ser fan inte ut som ett N64-spel som alla grafiknissar alltid tar i med.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Tips på ställen man kan förhandsboka på?

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
N64 eller C64?

N64, C64 var ett par år före min tid. Men jag antar att det fungerade då också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget snack om saken ett Wii ska stå i min lägenhet innan året är över

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Inget snack om saken ett Wii ska stå i min lägenhet innan året är över

Word.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s
Varför säger alla "Nintendo Wii"?

Man ser aldrig någon säga Sony Playstation 3 eller Microsoft XBox360.

halva grejen med ett Wii är att det är ett nintendo. Nintendo är ju en klass för sig.

Och lycan, om du får PMS så fort du ser grafiken så behöver du inte komma och lipa här. Vi vet att grafiken inte kommer kunna mäta sig med Xbox 360. Det är inte syftet. Du missar att Nintendo är nyskapande. Klämma till med värsta grafiken till ett högt pris kan vem som helst göra. Men varför skulle man när alla andra gör det?

Permalänk
Medlem

Så rätt, Boris, så rätt... Wii är ju ett steg närmare Virtual Reality, medans 360 och PS3 bara är, som många säger, uppgraderade versioner av sin respektive föregångare. Jag kommer nog skaffa en PS3 också, dock. Det kommer många bra spel till den. Men Wii har högst prioritet på listan...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Någon som har en lista på releasespelen här i Europa?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Någon som har en lista på releasespelen här i Europa?

http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Wii#Confirmed_launch_ti...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Wii meny
kanske postad tidigare i denna långa tråd.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=123761

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Citat:

Danke.

Vilka spel har ni funderat att skaffa vid release då?

Själv är Zelda ett givet spel vid release. Sen ska jag se hur bra Red Steel blir. Super Monkey Ball: Banana Blitz verkar bli intressant också

Permalänk
Medlem

fin tråd det här:)
men en själv som älskar nes! nån som hört vad nedladdningar av spel kommer kosta och om man har det sedan gammalt=) får man det gratis då?

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Danke.

Vilka spel har ni funderat att skaffa vid release då?

För mig blir Zelda och Trauma Center, jag väntar nog med Red Steel

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Zelda för mig. Synd att Metroid blev uppskutet, jag hade gärna velat testa hur kontrollen funkade i första person... Zelda visar ju inte riktigt vad kontrollen är kapabel till...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Ibland så diskuterar ni inte utan ni tjafsar med varandra helt i onödan....

Iaf hoppas Nintendo Wii inte har allt för många fel/buggar vid releasen, funderar starkt på att köpa en själv när den släpps men frågan är: Vågar man förhandsboka en? Eller ska man vänta 1-2 extra veckor efter releasen och se vad folk som köpt Nintendo Wii tycker och få reda på nackdelar/fördelar man inte pratat/tänkt på innan?

Tycker spelen som man kan ladda hem är lite väl dyra. 5-10$ för ett NES/SNES/N64 spel =/ Kanske låter snål men me tanke på att spelen är så otroligt gammla och att man redan köpt de flesta för många år sen så...

Du behöver nog inte förboka med tanke att dom har producerat så pass många konsoller. Och eftersom den släpps tidigare i USA kommer du kunna läsa reviews och liknande på alla stora spelsidor (gamespot, ign, 1up) Sen så kommer det med största sannolikhet finnas demo kioskar där du kan testa själv.