Permalänk
Avstängd

Bahh, sånt tramseri

Till mig sa F.....k (vet inte om jag får skriva hela namnet) på kundtjänst att det kommer en 24Mb/s stjänst men sen fick han inte säga mer, en snabbare tjänst var på gång också men det kunde ta länge innan den lanserades - typ 1år.

Frågade också om det gick att byta abonnemang trots att jag hade bindningstid kvar på mitt 8/1, - visst inga problem!

Får väl ringa igen o prata med nån annan, så att man kan beställa!

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
http://an0n.ath.cx/dump/filer/skit/comhem24.JPG

Har loggat in på comhems hemsida, men hittar ej den nya 24 tjänsten. Är det enbart via tele man kan beställa? Elr är det olika mellan olika städer? Jag bor i Örebro, tänkte om ngn lyckats beställa vi webben?

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Thunderbird bara slutade att ta emot, det sista som jag fick in var
"Viktigt meddelande angående din e-post/hemsida från Com Hem"
Trist iallafall eftersom outlook express känns så fel när jag varit Netscape, (och dess efterföljare), användare sedan windows 3.1

Inte bara jag tydligen;
"För närvarande har vi vissa problem med vissa klienter ex Thunderbird och Eudora. "
klippt från C.H.
http://www.comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_pageLa...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarMint-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samme22
Har loggat in på comhems hemsida, men hittar ej den nya 24 tjänsten. Är det enbart via tele man kan beställa? Elr är det olika mellan olika städer? Jag bor i Örebro, tänkte om ngn lyckats beställa vi webben?

Verkar inte gå via webben..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

ok, men efter att du beställt fick du upp bilden på webben som du lade ut här?

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samme22
ok, men efter att du beställt fick du upp bilden på webben som du lade ut här?

ja typ..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Pratat med Comhems kundtjänst, och dem får inte berätta något om 24 mbit's tjänsten före 23/10.
Blev ombedd att återkomma då.
Någon som vet om detta kommer bli med docsis 3??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av si3rra
Pratat med Comhems kundtjänst, och dem får inte berätta något om 24 mbit's tjänsten före 23/10.
Blev ombedd att återkomma då.
Någon som vet om detta kommer bli med docsis 3??

jag bara måste få lägga mig i.
detta är så vackert.
jag kan inte annat än kalla det katastrof.
det är ju heelt sjukt att det kan få fungera såhär på stora företag.

vissa som ringer kan få beställa, medans andra inte ens kan få info.
helt sjukt

Permalänk
Medlem

Ringde comhem nyss för ca 10 min sedan och frågade om man kunde ordna 24/1mbit automatiskt på måndag men tjejen jag pratade med sa att man inte kunde det ännu eftersom det fortfarande är "hemligt" frågade då också envist om d skulle släppas ngn hastighet med högre uppload och jag ljög lite om att jag fått uppgifter om att det kommer 24/8 mbit i november men hon dementerade det och sa att det släpps två nya hastigheter på måndag och den ena är 24/1mbit och den andra är 24/8 mbit!

Får hoppas på att det stämmer så man får lite bättre uppload!!!

Men iaf det kommer garanterat 24/1 mbit på måndag!!!!

Permalänk
Medlem

Ringde comhem nyss, detta samtal utspelade sig:
[Jag är förkortningen "T" (heter Tommy) och tjejen jag pratade med kallar vi det fiffiga namnet "K" som i kundtjänst]

T: Hej, jag täntke höra om era nya hastigheter. Jag vill binda mig för det, är det okej?
K: Hehe, nej det går nog inte, men ring nästa vecka om du ska ha snabbare, det är på gång.
T: Jag vet folk som redan HAR bindit sig för den nya hastigheten så de bör itne vara några problem?
K: Det vet jag ingenting om, tyvärr.
T: Okej, vilka priser och hastigheter handlar det om?
K: Det får jag tyvärr inte berätta, det är hemligt, men återkom nästa vecka.
T: Okej

Typ så.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Han jag snackade med sa, 369 för 24/1 och 399 nästa år eller vad fan han snackade om..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med comhems mail, läs mitt inlägg på: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=689...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anexus
Ringde comhem nyss för ca 10 min sedan och frågade om man kunde ordna 24/1mbit automatiskt på måndag men tjejen jag pratade med sa att man inte kunde det ännu eftersom det fortfarande är "hemligt" frågade då också envist om d skulle släppas ngn hastighet med högre uppload och jag ljög lite om att jag fått uppgifter om att det kommer 24/8 mbit i november men hon dementerade det och sa att det släpps två nya hastigheter på måndag och den ena är 24/1mbit och den andra är 24/8 mbit!

Får hoppas på att det stämmer så man får lite bättre uppload!!!

Men iaf det kommer garanterat 24/1 mbit på måndag!!!!

För 24/8 så är det ju DOCSIS 2.0 som gäller och eftersom det endast finns 1.1 utrustning i comhem:s nät så blir det ju lite svårt.

Vet inte om det kan vara så bra, men det har varit hög aktivitet här där comhem utrustningen är placerad. Bl.a. så har det varit två olika bilar här (Relacom och något annat företag). Därutöver fann jag en stor låda utanför, vet inte exakta mått (kanske 1.5x1.5m). Förhoppningsvis DOCSIS 2.0 utrustning.

Hoppas kan man ju alltid göra!

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem

Docsis 2 utrustning kommer de i alla fall inte att sätta dit. Inte går comhem och köper ny docsis 2 utrustning för många miljon för att sedan ersätta den med docsis 3 utrustning någon månad senare. De kan va så att de ställer in docsis 3 utrustning och kör den i någont bakåtkompatibelt läge så att docsis 2 även funkar på den.

Permalänk
Medlem

haha vad comhem ska hålla på jag tror inte ens comhem vet vad dom håller på med hahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Surfarn
Docsis 2 utrustning kommer de i alla fall inte att sätta dit. Inte går comhem och köper ny docsis 2 utrustning för många miljon för att sedan ersätta den med docsis 3 utrustning någon månad senare. De kan va så att de ställer in docsis 3 utrustning och kör den i någont bakåtkompatibelt läge så att docsis 2 även funkar på den.

Om det ändå kunde vara så bra

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixus
Om det ändå kunde vara så bra

Jag ringde dom idag också och då svara dom att det skulle komma ut 2 nya hastigheter den 24 så det kommer nog mer än 1 mbit i upload tror ja kommer iaf 2 nya hastigheter

Permalänk
Medlem

två stycken?? 24/1 och?

jag tror inte vi får se 24/8 ännu

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
två stycken?? 24/1 och?

jag tror inte vi får se 24/8 ännu

det tror inte jag heller men vem vet dom sa iaf 2 nya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0znia
det tror inte jag heller men vem vet dom sa iaf 2 nya

Jag har tecknat mig för 24/1 med Comhem så på måndag får jag det.

Permalänk
Medlem

Fixade också 24/1 idag.. Dock ska det bli roligt att se om dom håller vad dom säger.. Jag förväntar mig inte allt för mycket..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Fixade också 24/1 idag.. Dock ska det bli roligt att se om dom håller vad dom säger.. Jag förväntar mig inte allt för mycket..

Jag är nöjd med Comhem och tror att dom håller vad dom lovar

Permalänk
Medlem

alla ni som har tecknat 24/1 kanske inte var så smart om dom får nu ut mer upload ? men det spelar nog ingen roll bara att byta om det skulle hända'

en sak till alla ni som vill ha mer upload är det för lagliga saker ni ska använda det för eller )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0znia
alla ni som har tecknat 24/1 kanske inte var så smart om dom får nu ut mer upload ? men det spelar nog ingen roll bara att byta om det skulle hända'

en sak till alla ni som vill ha mer upload är det för lagliga saker ni ska använda det för eller )

Gissa varför jag väntar

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0znia

en sak till alla ni som vill ha mer upload är det för lagliga saker ni ska använda det för eller )

Självklart, skickar man mycket mail så är ju högre upload guld värt... eller?

Permalänk
Medlem

24/1 för 399 är ju dyrt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixus
Gissa varför jag väntar

Vad menar du?? kan man göra annat oxå??
399:-??? jag betalar 369:- för 24/1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Estrella
Vad menar du?? kan man göra annat oxå??
399:-??? jag betalar 369:- för 24/1

Enligt Matte56 kommer det ju kosta 399 efter nyår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Enligt Matte56 kommer det ju kosta 399 efter nyår?

Beror nog på om man har bundit sig, eller så är man prioriterad pga att man är tjej hahaha