Permalänk
Medlem
Citat:

betala mer din jävla snålbög

Den där kommentaren var ju inte så jäkla briljant. Han kanske är nöjd med sin uppkoppling, alla behöver inte super-feta linor.

Comhem kommer nog ta bort den absolut långsammaste tjänsten, det är väl ic250?
Brukar väl bli på det viset.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Den där kommentaren var ju inte så jäkla briljant. Han kanske är nöjd med sin uppkoppling, alla behöver inte super-feta linor.

Comhem kommer nog ta bort den absolut långsammaste tjänsten, det är väl ic250?
Brukar väl bli på det viset.

tror inte man bryr sig om när/var/hur eller i vilken färg bredbandet höjs om man är nöjd med 500

Permalänk
Medlem

500 kommer att uppgraderas till 2mbit, "bredband small 2000" eller nåt liknande skulle de kalla tjänsten

Permalänk
Hedersmedlem

*inlägg från suna censurerat*
Varning utdelad till suna.

Skriver du sådär grovt igen åker du ut suna.
Läs igenom våra regler suna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ImTheMan
500 kommer att uppgraderas till 2mbit, "bredband small 2000" eller nåt liknande skulle de kalla tjänsten

Det där stämmer precis.
Angående 24/8 kommer det ej komma på måndag. Com Hem kör fortfarande Docsis 1.1 och det systemet klarar ej av att köra 24/8.
Iom uppköpet kommer dom säkert att uppgradera till Docsis 2.0 då det är detta som UPC kör med.

I framtiden kommer vi nog få se 24/8 i alla Com Hems fastigheter men inte med start på måndag.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Hade precis en livlig stund med kundtjänst på Telia och Comhem.

Pressade Telia till att lova mig att kunna stanna kvar om jag velat ( hade nämligen sagt upp Telia bredband / telefoni för ca 2 veckor sedan ) om Comhem inte avslöjar info om sina uppgraderingar, tänkte på Telia höjning på upload när jag säger detta.

Sedan kom jag till en skön kille på Comhem kundtjänst där jag berättade att jag fortfarande hade ånger rätt kvar på deras bredband och funderade på att ångra mig pga att Telia faktiskt höjt sin hastighet just nu.

Då säger han att dem också kommer höja men han kan inte säga när, för det är lite löjligt hemligt som han uttrycker sig Skön kille, men fråga mig frågor sa han!

Frågade följande:

Vilken hastighet pratar vi om ?
- 24/8

Kommer det innan Jul ?
- Ja

Kommer det i November ?
- Ja

Det räckte för mig, han nämde också något om en tv reklman i nästa vecka.
Samt pressade jag till mig en längre ångerätt pga att dem ej ska kunna "ljuga" och hålla kvar mig som kund när ångerätten går ut på Måndag.

Gött ! En lyckad dag men förmodligen världens sämsta kund haha

Tjo

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lerutis
Hade precis en livlig stund med kundtjänst på Telia och Comhem.

Pressade Telia till att lova mig att kunna stanna kvar om jag velat ( hade nämligen sagt upp Telia bredband / telefoni för ca 2 veckor sedan ) om Comhem inte avslöjar info om sina uppgraderingar, tänkte på Telia höjning på upload när jag säger detta.

Sedan kom jag till en skön kille på Comhem kundtjänst där jag berättade att jag fortfarande hade ånger rätt kvar på deras bredband och funderade på att ångra mig pga att Telia faktiskt höjt sin hastighet just nu.

Då säger han att dem också kommer höja men han kan inte säga när, för det är lite löjligt hemligt som han uttrycker sig Skön kille, men fråga mig frågor sa han!

Frågade följande:

Vilken hastighet pratar vi om ?
- 24/8

Kommer det innan Jul ?
- Ja

Kommer det i November ?
- Ja

Det räckte för mig, han nämde också något om en tv reklman i nästa vecka.
Samt pressade jag till mig en längre ångerätt pga att dem ej ska kunna "ljuga" och hålla kvar mig som kund när ångerätten går ut på Måndag.

Gött ! En lyckad dag men förmodligen världens sämsta kund haha

Tjo

Bra där, hoppas det stämmer bara....

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Det där stämmer precis.
Angående 24/8 kommer det ej komma på måndag. Com Hem kör fortfarande Docsis 1.1 och det systemet klarar ej av att köra 24/8.
Iom uppköpet kommer dom säkert att uppgradera till Docsis 2.0 då det är detta som UPC kör med.

I framtiden kommer vi nog få se 24/8 i alla Com Hems fastigheter men inte med start på måndag.

Vad menar du med att docsis 1.1 inte klarar 24/8?
Kollar man speccen:
1.1: 38/10
2.0: 40/30
3.0: 160/120

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drdos
Kollar man speccen:

så du menar att upc uppgraderade till 2.0 för att kunna lansera 8.0 upp till alla i onödan

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
så du menar att upc uppgraderade till 2.0 för att kunna lansera 8.0 upp till alla i onödan

Men åååh.......
http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Permalänk
Medlem

Anledningen att man uppgradera är att nyare standarder utnyttar frekvensomfånget bättre.

t.ex 8Mbps tar mycket mer plats på DOCSIS v1, än vad det tar på DOCSIS v2. Och kolosalt lite utrymme på DOCSIS v3.

Permalänk
Medlem

Var också tvungen att ringa kundtjänst och fråga om hastigheter och sa att Telia erbjudit mig 2.5 mbit upload.Då bad kundtjänst mig att vänta lite sen sa dom att det kommer en snabbare tjänst på måndag som dom inte kunde avslöja idag.
Jag sa att jag var bara intresserad av en snabbare upload och då sa dom att det skulle komma en tjänst till veckan.Sen hur mycket dom vet är ju en anna sak men det vore ju dumt att tre dagar före en lansering sitta och ljuga på kundtjänst.Vi får väl se på Måndag...

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Avstängd

De verkar vara kluvna på comhems kundtjänst. Jag ringde dit idag vid lunch första gången fick då prata med Lotta, Lotta sa att 24/1 kommer på måndag och inget annat, någon snabbare tjänst med högre upload hade hon inte hörttalas om. La sedan på luren och ringde upp igen denna gången fick jag prata med Mats, Mats däremot sa att 24/1 på månad och 24/<och en snabbare upload> även den på måndag. När jag frågade han hur mycke snabbare så sa han att han inte fick avslöja det än.

Så...ljuger Comhem´s kundtjänst en rakt upp i ansiktet och säger vad de tror att man vill höra, eller kommer det vekligen en tjänst med högre upload på måndag. Mystiken tätnar....

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Avstängd

Tänk vad lite upload kan göra för en hel nation!! Folk ringer land o rike runt .....

PS. Något ironiskt

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

Haha detta börjar bli komiskt

Jag hoppas innerligt att mer upload är på G och November kan man vänta till, det är ju snart

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
De verkar vara kluvna på comhems kundtjänst. Jag ringde dit idag vid lunch första gången fick då prata med Lotta, Lotta sa att 24/1 kommer på måndag och inget annat, någon snabbare tjänst med högre upload hade hon inte hörttalas om. La sedan på luren och ringde upp igen denna gången fick jag prata med Mats, Mats däremot sa att 24/1 på månad och 24/<och en snabbare upload> även den på måndag. När jag frågade han hur mycke snabbare så sa han att han inte fick avslöja det än.

Så...ljuger Comhem´s kundtjänst en rakt upp i ansiktet och säger vad de tror att man vill höra, eller kommer det vekligen en tjänst med högre upload på måndag. Mystiken tätnar....

Alternativt skulle det faktiskt kunna vara så att tjänsten inte är lanserad ännu och alla inte är informerade om vad som kommer och att dom som är det inte får säga nåt.

Permalänk

Kanske bytes bort mitt telia då, allt för upload (A)

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Ringe nyss Comhem för att beställa nya tjänsten ock killen som svarade sa att det gick bra från måndag när jag sen frågade vilka hastigheter som fanns sa han 24/1 Mbit/s till men att det skulle bli 24/10 när dom uppgraderat modemen....och satt å snackade med mr.Google.com och han sa att modemen som troligtvis dom flesta har webstar epx2203 är uppgraderingsbara till Docsis 2.0 så vi får väl alla hoppas på det bästa !

Permalänk

Jag tror mer på 24/8 än 24/10 för UPC hade ju 24/8, men 10 istället för 8 gör ju inget om de skulle va så

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Alla UPC användare har nu fått comhem ip/host.

Permalänk

Vet de

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha soft detta

Stackars ComHem, undrar om någon där sitter och läser forumet på sweclockers ?

Fick känslan att killen jag snackade med hängde här men man vet ju aldrig!

Insider info ftw

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drdos
Kollar man speccen:

Ja, kollar du ren spec så klarar den 24/8. Men troligtvis är det något som mada sa. Kanske inte finns tillräckligt med "plats" i kabeln när det ej är stjärnnät i Com Hems byggnader.

Dom har trots allt ganska många kanaler (analoga som digitala) som färdas där.

Vet inte hur det funkar men fått det förklarat för mig att just 1.1 inte är optimerad nog att funka bra med högre upload än 1Mbit.

Butten: Alla Com Hems modem utom det vita Motorola modemet (som dom byter ut kostnadsfritt) är kompatibla med Docsis 2.0.
Anledningen till att dom kommer med nytt modem är pga alla värmeproblem som det gamla webstarmodemet hade.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har aldrig hört tala som att det har varit stora värmeproblem på de vita motorola modem, låter skumt eftersom de inte ha en inbyggd nätdel utan har den vid sidan om. Anledningen om jag inte mins fel till att det från början bytte till de svarta motorolamodemen var att leverantören helt plöts började leverera de svarta docsis2 modemen i stället.

Om de inte är det första vita motorolamodem du tänker på (de som var docsis1 testmodem och bara användes för docsis tester i helsingborg) så byter de väl i så fall ut de gamla modemen så att kunderna kan ha telefoni också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Butten
Ringe nyss Comhem för att beställa nya tjänsten ock killen som svarade sa att det gick bra från måndag när jag sen frågade vilka hastigheter som fanns sa han 24/1 Mbit/s till men att det skulle bli 24/10 när dom uppgraderat modemen....och satt å snackade med mr.Google.com och han sa att modemen som troligtvis dom flesta har webstar epx2203 är uppgraderingsbara till Docsis 2.0 så vi får väl alla hoppas på det bästa !

WebSTAR EPX2203 har jag också och den ska vara docsis 2 kompatibel..

Kan inte vänta tills måndag!!

http://img245.imageshack.us/img245/2526/untitledyi8.jpg

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Avstängd

Hmm själv har jag det "svarta motorola" modemet, någon som har koll på om det fixar 24/8 alt 24/10 ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Möjlig fildelning stoppad!

Visa signatur

HP Pavilion DV7-3130eo

Permalänk
Medlem

Re: Möjlig fildelning stoppad!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zdemar©
http://comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_pageLabel=...
har ni läst?? vad menar dom med det??

Läs på sida 23.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nufi3e
Alla UPC användare har nu fått comhem ip/host.

Jag har inte fått det ännu ... 20/10

jo nu har det ...

2 * * 16 ms OM-DOC-4-Cable4-0.comhem.se [213.89.84.1]
3 12 ms 8 ms 7 ms 213.200.188.229
4 10 ms 28 ms 15 ms 213.200.188.193
5 11 ms 31 ms 13 ms se-sto01a-ra2-ge-1-0-0-0.aorta.net [213.46.176.8

fast det är fortfarande på UPC lina ...

kika på netnod så ser man när de succesivt fasar över användare till comhems nät borde märkas rätt tydligt i statistiken.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Något har hänt med min uppkoppling redan nu, jag har tidigare legat runt 7,5 M/bits. Nu ligger jag på:

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010