Ägare av LG L204WT och dess lillebror, se hit, tack

Permalänk
Medlem

Ingen som är sugen på att skriva en kort reccension än då?

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

Vad har du för maxspänning ut på +12V linan/linorna??

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boman89
Vad har du för maxspänning ut på +12V linan/linorna??

+12V: 30A, jag har verkligen ingen aning om det är bra eller inte :]

EDIT: läste i en annan tråd att 30A är vad sapphire
rekomenderar för just x1900xt-kortet, så wohoo!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dum-Dan
Ingen som är sugen på att skriva en kort reccension än då?

Får bli en väldigt kort sådan, jag är knappast någon expert på skärmar och har testat väldigt få på senare tid ;).

Fick hem skärmen för några dagar sedan och är hittills mycket nöjd med den, men vad kan man förvänta sig när man uppgraderar från en 3 år äldre tft? Kör den gamla (Compaq 1825) som sekundär nu och skillnaden mellan dem är större än jag trodde den skulle vara. Till en början kändes det lite ovant med en så pass ljus skärm, men nu har jag väl insett att det som är vitt på min sekundära egentligen är någon grå sörja ;). Skillnaden i svarstid när det gäller spel går inte att missa, men sen hade min gamla runt 30ms också.

Den enda negativa jag kan hitta är att foten är väldigt låg, så det blir nog till att fixa något under skärmen så den kommer upp lite.

Ett mindre trevligt problem jag stött på som i och för sig inte har något med skärmen att göra är att min gamla har subpixlarna i BGR-ordningen och nya i RGB, så ClearType ser suddigt ut på ena oavsett inställning. Om någon har något fulhack för att ha olika inställningar på olika skärmar får ni gärna berätta :/.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med kabeldragningen på baksidan? Sert inte ut att finnas någon alls ju, 203 gar väl det varför fick inte 204 det för?
Bekräftelse tack!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

Det är inget för kabeldragning... om jag inte i min iver att få upp skärmen totalmissat det vill säga

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Blir och borra hål i plasten på foten då, om det inte ligger en massa grejor där i förstås!
Sen sätter man dit en sån där man bruka ha bak på tvn som bara trycks in i ett hål!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

Fasen är det någon som beställt från it-service senaste månaden och fått sin? Väntar o väntar här! gaaah! Har iofs inte pröjsat i förskott, har ni?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Fasen är det någon som beställt från it-service senaste månaden och fått sin? Väntar o väntar här! gaaah! Har iofs inte pröjsat i förskott, har ni?

jag har betalat min i förskott, dock från inwarehouse och det är över en månad sen nu.
egentligen är det skit samma om jag får vänta ett par veckor till så länge skärmen
verkligen är så bra som jag har läst. innan jag beställde LGn så hade jag en order på
en Samsung Syncmaster 205BW som precis skulle skickas hem till mig, men jag lyckades
avbeställa den och sedan är ju resten som bekant historia. jag säger bara: LG for teh WIN!

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad påde paneler som tillverkas i Kina(EU) och den som tillverkas i Sydkorea(America) på L204WT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Litecore
jag har betalat min i förskott, dock från inwarehouse och det är över en månad sen nu.
egentligen är det skit samma om jag får vänta ett par veckor till så länge skärmen
verkligen är så bra som jag har läst. innan jag beställde LGn så hade jag en order på
en Samsung Syncmaster 205BW som precis skulle skickas hem till mig, men jag lyckades
avbeställa den och sedan är ju resten som bekant historia. jag säger bara: LG for teh WIN!

Hehe. Ja jag tänker också vänta! Var också inne på 2025BW, men turligt nog så fanns den inte i lager den heller vid det tillfället! Och jag har inte hittat något som är värt att jämföra lg:n med. Har ni?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plain
Vad är det för skillnad påde paneler som tillverkas i Kina(EU) och den som tillverkas i Sydkorea(America) på L204WT?

också väldigt intresserad av detta, ingen som äger en skärm som skulle kunna kolla? (verkar vara en hel del i denna tråd som har koll på de flesta egenskaper och vad de betyder)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mymantheman
också väldigt intresserad av detta, ingen som äger en skärm som skulle kunna kolla? (verkar vara en hel del i denna tråd som har koll på de flesta egenskaper och vad de betyder)

Är nog svårt att säga om man inte ställer båda panelerna brevid varandra. Jag har iaf kollat på den Europeiska varianten bredvid en annan ny TN-panel och då såg LGn bättre ut.

Permalänk
Medlem

Kan skärmen komma snart?!?! vägrar förbeställa, och vill gärna få reda på vad folk tycker om denna skärm i sverige innan den köps

Permalänk
Medlem

Är riktigt nöjd med min LG 204WT super skärm grymt fina färger och dem 5 ms gör en jäkla massa !

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
Är riktigt nöjd med min LG 204WT super skärm grymt fina färger och dem 5 ms gör en jäkla massa !

gött o höra! någon insatt som kan yttra sig om skillnaden mellan panelen i europa och den i USA?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Är nog svårt att säga om man inte ställer båda panelerna brevid varandra. Jag har iaf kollat på den Europeiska varianten bredvid en annan ny TN-panel och då såg LGn bättre ut.

var det 16,2 eller 16,7 färger på den TN panelen de gämförde med?

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad L204WT-BF och L204WT-SF?

SF versionen som är tillverkad i kina?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heltokig
vad är det för skillnad L204WT-BF och L204WT-SF?

SF versionen som är tillverkad i kina?

Färgen. BF har svart fot eller är helsvart...

SF har är silver och svart...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
var det 16,2 eller 16,7 färger på den TN panelen de gämförde med?

Det var en TN-panel av äldre modell så det var 16,2M färger men det var främst kontrasterna som var den stora skillnaden. Den äldre panelen såg riktigt dimmig ut i jämförelse.

Permalänk
Medlem

haha, att man inte tänkte på det ;o är skrämen bra om man ska spela spel/kolla film?
finns det bättre skärmar i samma prisklass?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heltokig
haha, att man inte tänkte på det ;o är skrämen bra om man ska spela spel/kolla film?
finns det bättre skärmar i samma prisklass?

Jag tror inte du hittar någon mer prisvärd spelskärm som är 20" WS.

Permalänk
Medlem

Ingen som fått denna än och kan göra en minireccension!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

haha! satte mig ner på lunchen nu på jobbet och tänkte skriva ett argt mail
och klaga på att jag inte fått min skärm än när jag ser att den skickades igår!
förmodligen har jag den nån gång under helgen eller tidigt nästa vecka beroende på vem som fraktar.
men det känns så jävla bra trots 2 (!) månaders väntetid, jag kan knappt bärga mig :]

jag LOVAR att göra en minireccension så fort jag får lägga vantarna på paketet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Litecore
haha! satte mig ner på lunchen nu på jobbet och tänkte skriva ett argt mail
och klaga på att jag inte fått min skärm än när jag ser att den skickades igår!
förmodligen har jag den nån gång under helgen eller tidigt nästa vecka beroende på vem som fraktar.
men det känns så jävla bra trots 2 (!) månaders väntetid, jag kan knappt bärga mig :]

jag LOVAR att göra en minireccension så fort jag får lägga vantarna på paketet!

Var beställde du skärmen ifrån?

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Medlem

Polarn köpte 2st LG 20" Flatron L204WT-SF, TFT, Silver och har fått dom från http://shg.biz och dom var mycket fina, DVI kabel ingår, ska försöka ordna några bilder.
Kan tillägga att spela BF2142 på dom funkade helt kalas, hade jag pengar vore detta en skärm jag själv skulle köpa.

Kan tillägga att på shg.biz stog det att dom skulle få in dom den 30:e men dom sändes hit den 25:e och det står fortfarande att dom får in dom den 30:e på hemsidan.

Två snabba bilder.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nocz
Var beställde du skärmen ifrån?

inwarehouse.se

men det är inte deras fel att skärmen tagit sån tid egentligen.
dom påstår att det är leverantören som hela tiden skjuter fram
datumen så jag får väl lita på att det är så helt enkelt :]

jag ser fram emot en helkväll med BF2142 på 20"-widescreen,
så förvänta att jag skriver reccensionen på måndag eller tisdag

är det nån som har koll på om posten skickar saker till sina utlämningsställen
över helger och om man isåfall kan hämta ut sakerna med bara kolli-IDt + leg ?
orkar inte vänta på en avi som dyker upp en dag senare än själva paketet :]

Permalänk
Medlem

Vi gick själva och hämtade paketet med hjälp av kolli-id bara, då polaren bor utanför stan, paketet ligger där men aviet har inte kommit från posten ännu, så ja det ska fungera om det inte är surpuppor på posten där

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Jag fick min idag.. Om det finns intresse så kan lite bilder slängas upp

Edit: Bildkvaliteten är bra i allt. Endast 1 minus. Det är att den står ostabilt på foten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FolkeY
Jag fick min idag.. Om det finns intresse så kan lite bilder slängas upp

Edit: Bildkvaliteten är bra i allt. Endast 1 minus. Det är att den står ostabilt på foten.

Att den står ostadigt kan jag hålla med om, men det verkade som den ena av de 2 skärmarna var mer vinglig än den andra, när jag monterade ihop dom så fick jag ta i bra mycket mer för att skjuta ihop foten på den ena innan den hamnade som den skulle och det är den som står stadigast nu.

Dock vet jag inte hur mycket stadigare den skulle kunna stå, efter mina röjar omgångar i BF2142 så brukar jag kunna ruska på bordet ganska duktigt men har inte ens tänkt på om den vinglat då.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Verkar vara en shysst skärm.. men lustigt att en sån ny skärm inte har samma lösning som den LG jag har Riktigt smart att placera dom så enl mig.. Anslutningarna är diskret gömda i foten

Skärmen är för övr. en LG L1970H .. 2ms svarstid.. 19" dock ingen Wscreen som denna men men

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!