Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanjohnson
har "uppgraderat" routern med den som fanns på dlinks hemsida och även satt mig utanför brandäggen med hjälp av DMZ och ändå går det inte att streama. *hjäälp*

Med DMZn sätter du dig inte utanför någon brandvägg. Det enda du gör att skicka inkommande trafik på alla portar som inte vidarebefodras av andra regler till den angivna IP-adressen.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Hej, har precis köpt dgl-4300, den kom med FW 1.6W och har inget problem med streaming från SVT. Däremot sitter jag på BBB's 100mbitlina och kan inte få Multicast med deras pc-tv-tjänst att fungera. Det kommer bild och ljud men väldigt hackigt, kanske bara 5-10% som kommer igenom. FW 1.5 hade tydligen nån bug med multicast, men det skulle ju vara fixat med denna version...

Är det någon som har PC-tv och DGL-4300 och fått det att fungera?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minko
testa stäng av RTSP.

Det hjälpte mig

Edit: Vad är det egentligen för något? Verkar vara ett protocoll för streaming, men varför ska man då stänga av det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Det hjälpte mig

Edit: Vad är det egentligen för något? Verkar vara ett protocoll för streaming, men varför ska man då stänga av det?

Det är väl real medias motsvarighet till microsofts strömmande media, men har inte med multicast/IGMP att göra.

Har testat stänga av RTSP (under advanced/ALG), samt allt under denna flik, men funkar ändå inte. Om jag tittar i statistics får jag mängder med "RX packets dropped" under tiden min multicast-källa är på, och jag får problem med att kommunicera med routern. Det tyder ju på att den är så upptagen med något att den måste slänga paket....

Permalänk
Medlem

yr och åter yra....

kör stream från svt med min dgl-4300 med 1.4 firmware i både xp sp2 och i vista 5728 utan ngra som helst problem

förstår inte vad ni gör för fel

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Jag skulle få en ny router från dlink iaf:)

Den kommer väl imorn hoppas jag

Visa signatur

...dä ä moderbordet som int liirar me simmarna...

Permalänk
Medlem

Jag har oxå en DGL-4300 o har inte haft något av era problem ni skriver om här ?
Streamar all RADIO och TV utan problem.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Jag har en DGL-4100 med fw 1.6, och det enda jag har problem med är att jag förlorar kontakten med internet efter ca 24 h användning och det enda som fixar tillbaka den är en omstart av routern. Nån annan som har sånna problem?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis fått svar från teknisk support att min FW 1.6W skiljer sig från den 1.6 som finns på Dlinks hemsida, och de rekommenderade mig att uppdatera till denna. Ska testa detta när jag kommer hem. De berättade även att en ny FW ska komma inom ca en månad.

Suck och stön. Jag efterlyser bättre revisionshantering DLink!

Permalänk
Medlem

hmm nopp min har funkat nonstopp sen jag fick den. En gån fick jag reseta för någon hade satt i bägge ändarna på tp kabel i routern,

har även provat olika firmweres men 1,6 har funkat bäst

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HammerOn
Nu har jag precis fått svar från teknisk support att min FW 1.6W skiljer sig från den 1.6 som finns på Dlinks hemsida, och de rekommenderade mig att uppdatera till denna. Ska testa detta när jag kommer hem. De berättade även att en ny FW ska komma inom ca en månad.

Suck och stön. Jag efterlyser bättre revisionshantering DLink!

Hmm, verkar vara 2 st olika 1.6. Den som "följer med" nu 1.6W är från 2006/04/21.

Och den supporten verkar rekommendera är 1.6 från 2005/08/29.

Undrar vad som skiljer dom åt?

Permalänk
Medlem

1.6W finns på dlink.de. I ändringsfilen står följande:

DGL-4300 Firmware Version 1.6W Release Notes.

1. Removed Sentinel service
2. Removed Auto Update Notification
3. W added to the end of the FW version

Nedgradering till 1.6 hjälpte inte mig. Kom på att om man stängde av den trådlösa delen så blev det mycket bättre.

För kanske en timme sedan släpptes dock en ny firmware 1.7 på dlink.se. Hem o testa igen.... Det verkar som det skiljer i stabilitet på olika HW-versioner. Jag har A3.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med streaming från Tv4.Svt och SF-Anytime tills jag gick in under Advanced/Special Applications och avbockade RTSP. Funkar bra nu.

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnit!!!

Permalänk
Medlem

lösningen!

Allvarligt DGL-4300 är finfin men d-links firmware är så buggigt att det saknar motstycke, ladda firmware 1.3 om det inte funkar då försvinner alla problem, hur fan kan man släppa firmwareuppdateringar som saknar genomgång av alla former av tester.

Med firmware 1.6 hade jag stora problem med streaming av video/ljud (ständig buffring), nedladdning (startade ej, gick sinnessjukt långsamt) och airport express (usb-printer hängde sig + hackigt ljud). Med 1.3 har jag INGA problem alls so far. Dags att släppa en ny obuggig 1.7a genast d-link! Givetvis finns det andra brister i 1.3 men inga så sjuka som i 1.6

Således har ni problem med DGL-4300 ladda ner firmware 1.3 ! Det gör ni härifrån... ftp://ftp.dlink.se/Products/dgl-products/dgl-4300/drivers_fir...

Visa signatur

TheGZA

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat denna router och har stött på problem på en gång. Två datorer varav en på kabel och den andra trådlöst. Trådlösa fungerar inte som den ska, ibland går det att ladda ner filer men ofta inte. Men det går på den med kabel...
Surfa runt¨på nätet fungerar iallafall.

Likadant när jag sitter internt och försöker hämta filer från min andra dator. En gång av tio lyckas det som det ska....annars blir det connection timed out.

Vad är problemet?
Den kom med firmware 1.6W, provade att lägga in den som fanns på D-links hemsida, alltså 1.6. Men samma problem kvarstår...

Tips?

Permalänk
Medlem

Skumt att v1.7 försvann.. Var det fel på den med? Jag tyckte iaf att mina problem hjälpte med 1.7.

Permalänk
Medlem

1.7 var extremt instabil med trådlös uppkoppling för mig, gick ner till 0% några gånger i minuten. Flashade till 1.6 och nu är den lika stabil som jag är van vid.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Då är det bara att reklamera eller?

Permalänk
Medlem

Verkar som om det kommit en NY version av 1.7 (om jag inte har fel):
EDIT: Den här versionen har JAG iaf. inte sett och jag har kollat hemsidan (den svenska) EFTER den 9 Oktober
DGL-4300WW Release Notes
Firmware: 1.7W
FW Date: October 09, 2006

New Features:
NAT endpoint filtering enabled.

Problems Resolved:
UPnP issues fixed
RTSP ALG issue resolved
Timezone and Daylight saving in Manual mode support.
Duplicated Inbound Filter Rules not allowed on the Inbound Filter Page
Rearrangement of the UI to be user friendly.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk

Kör på nya 1.7 nu, verkar bra

Permalänk
Medlem

Jag fösökte uppdatera till 1.7 för en liten stund sedan och efter att jag laddat upp firmwaren till routern hoppar den till nästa sida där det står Upload Succeeded samt att jag ska vänta i någon minut. Nu verkar den ha fastnat och har stått så i nästan 20 minuter. Jag börjar bli rätt orolig för att något är fel. Jag följde alla instruktioner så det är förmodligen inget jag själv har åsamkat. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

För mig funkade det utan problem att uppdatera till 1.7W

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat med 1.7W från dlink.se, men jag har samma problem med WLAN. Det verkar vara lite stabilare om jag väljer både WPA och WPA2 (ansluter fortfarande med WPA2) men när jag väljer enbart WPA2 går signalen ner till 0% då och då.

Som vanligt fungerar det perfekt när jag går tillbaka till 1.6.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

Jag pratade med en tekniker på D-Link idag.
Först lade man ut en version av 1.7 som innhöll fel. Senare så byttes denna ut mot en ny felfri version, men med samma versionsnummer. Det är nu rätt version som finns på deras site.

Problem kan alltså bero på detta...

Själv behåller jag v 1.6 eftersom mitt ex funkar 100% felfritt.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Skaffade mig en dlink 4300 idag också, dock har jag stött på problem med wlan (har firmware 1.6w).

Jag kan surfa med trådlöst, ladda ner filer via kabel i bra hastighet, en ska jag flytta filer mellan min bärbara och kabelanslutna stationära så säger xp bara till efter en liten stund att överföringen misslyckades, stora som små filer..

ska jag prova att byta firmware till en nyare?

Permalänk
Medlem

Finns en 1.7 som ska funka för en del iaf.

Permalänk
Medlem

drog in 1.7, och det löste problemet. nu funka det att lägga över filer utan problem.

Permalänk
Medlem

För att väcka en gammal tråd...

Vad har ni alla för hårdvaruversion? A2 eller A3?
Min uppfattning är att H/W A2 med F/W 1.6 är bäst, men det går inte att få tag på någon A2 nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Bara A2 som funkar

Du kan få en A2 om du skickar in en trasig A3. För mig verkar det tyvärr uppenbart att vääääldigt många A3or är trasiga...

D-Link garantiavdelning är dock väldigt bra att ha att göra med, om du har kvitto dvs!

Om du får tag på en A2 se bara till att stänga av RTSP i konfigurationen så går den som en klocka, överlägset bästa routern jag har pysslat med!

mvh

Visa signatur

TheGZA

Permalänk
Medlem

Re: Bara A2 som funkar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gza123
Du kan få en A2 om du skickar in en trasig A3. För mig verkar det tyvärr uppenbart att vääääldigt många A3or är trasiga...

D-Link garantiavdelning är dock väldigt bra att ha att göra med, om du har kvitto dvs!

Om du får tag på en A2 se bara till att stänga av RTSP i konfigurationen så går den som en klocka, överlägset bästa routern jag har pysslat med!

mvh

Najs!
Vad är "trasig"? Bad performance, tjurig jävel eller helt död?
Men är det 1.6 eller 1.7W man ska satsa på A3:an för att försöka få det att lira?
Deras kundtjänst lär ju förespråka 1.7W hur obildade de än är och sedan ha en att göra en massa idiotsaker som att pinga tv4.se som man aaaaaldrig provat förrut...

Om/när jag får tag på en A2, är det 1.6 som gäller då? Verkar vara det som fungerar bäst.