[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Det ska inte behövas till addons som är baseradepå Ace2. Jag har den inte. Spelar den någon roll för minnesanvändning mm?

Skillnad på addons som har ace2 som dependency och optional.

Själva grejen med att skaffa i princip alla sina addons som är skrivna till samma library är att man kan spara groteska mängder minne om man gillar att köra många addons. Och om ett library är optional så spar man egentligen ingenting.

Dock gör inte det så mycket skillnad om man har en bra dator.

Permalänk
Medlem

Hmm, ok. Provar ladda hem Ace2 dårå, eftersom de flesta av mina addons är Ace2baserade. Men jag är nästan 100% säker på att det inte finns en enda ace2addon som har ace2 som dependency, iaf inte som jag använder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Hmm, ok. Provar ladda hem Ace2 dårå, eftersom de flesta av mina addons är Ace2baserade. Men jag är nästan 100% säker på att det inte finns en enda ace2addon som har ace2 som dependency, iaf inte som jag använder

kolla www.wowace.com/files så hittar du många

Permalänk
Medlem

Blä, fixa Ace2 nu och Vchat, men den gnäller fortarande att jag behöver Ace2. Ska jag lägga vChat i Ace2 mappen eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Blä, fixa Ace2 nu och Vchat, men den gnäller fortarande att jag behöver Ace2. Ska jag lägga vChat i Ace2 mappen eller?

Nope, ska inte behövas. Hoppas du startade om spelet mellan. Säker på att du tog ace2 och inte ace?

Permalänk
Medlem

Jo tog Ace2. Ska göra om allt från början och se om det funkar

Ace2-r16328.zip den jag ska ha va?

Permalänk
Medlem

Med Acc2 addon ska man inte behöva ta hem Ace2 det följer med. Om man inte tankat hem addon:et ifrån "no-ext" undermappen.

Alla dependencies som ett ace2 addon har följe med i undermappen lib i addon strukturen. För vChat så ligger det en massa ace2 filer i vChat\libs\

vChat har inte någon "## Dependencies:" rad i .toc filen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
mina discord actionbars beter sig underligt...om jag tar bort en spell som finns i både bar 1 och 2 så försvinner den i båda barsen.. why? kan man typ nollställa alla knappar o sedan lägga in dom igen så det inte blir så konstigt

Testa att gå in under button layout i DAB och ändra Mainbaren från 9 till 1 i den högra kolummnen. Då borde problemet försvinna.

Visa signatur

I may be wrong, but I am not uncertain.

Permalänk

det hjälpte NOG, men nu till nästa problem..när jag går stealth så ändras inte bar:en mer till "stealthknapparna" ?=/

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man får runda actionbuttons som på detta screenshot jag hittat http://www.auxilia-kazzak.eu/tal/newui.jpg

Och fungerar det tillsammans med Flexbar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
nån som vet hur man får runda actionbuttons som på detta screenshot jag hittat http://www.auxilia-kazzak.eu/tal/newui.jpg

Och fungerar det tillsammans med Flexbar?

skulle tippa på att det är Bartender 2 med layouten circled.

http://www.wowace.com/wiki/Bartender2

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
det hjälpte NOG, men nu till nästa problem..när jag går stealth så ändras inte bar:en mer till "stealthknapparna" ?=/

Under "Bar control" Som det ska fixas. Kommer en screen om hur det borde se ut. Stealthbaren kan variera beroende på vilket nummer du har den på, men bara att ändra det i condition 2 isf.

http://img243.imageshack.us/my.php?image=dabip7.png

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
Under "Bar control" Som det ska fixas. Kommer en screen om hur det borde se ut. Stealthbaren kan variera beroende på vilket nummer du har den på, men bara att ändra det i condition 2 isf.

http://img243.imageshack.us/my.php?image=dabip7.png

Får inte det att funka =/ kan bara välja 1 som sida som ska ersättas osv..inga nadra siffror..den stod på 7 först men den ändrar inte till page 7 om jag stealthar så...? :S

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen svarade förut så frågar jag igen. Var kan jag hitta en up to date version av Discord Action Bars? Det jag hittar på olika sidor, inklusive den officiella sidan är version 3.16. Den versionen visas som out of date för mig, så lite hjälp vore trevligt :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Eftersom ingen svarade förut så frågar jag igen. Var kan jag hitta en up to date version av Discord Action Bars? Det jag hittar på olika sidor, inklusive den officiella sidan är version 3.16. Den versionen visas som out of date för mig, så lite hjälp vore trevligt :).

Har väl ingenting med senaste versionen av modden att göra. Det enda det betyder är att den släpptes för 1.12.0 (antagligen), men blir automatiskt out of date taggad när 1.12.2 kom. Iom att det bara var bugfixes så gör det ingen skillnad för addonets funktionalitet. Om du trotts allt skulle vilja slippa se "out of date", så får du ändra versionsnummer i .lua filen. Dock är det knappast värt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har väl ingenting med senaste versionen av modden att göra. Det enda det betyder är att den släpptes för 1.12.0 (antagligen), men blir automatiskt out of date taggad när 1.12.2 kom. Iom att det bara var bugfixes så gör det ingen skillnad för addonets funktionalitet. Om du trotts allt skulle vilja slippa se "out of date", så får du ändra versionsnummer i .lua filen. Dock är det knappast värt det?

Hm, fick det inte att fungera sist, men jag får väl prova igen. Tackar.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Hm, fick det inte att fungera sist, men jag får väl prova igen. Tackar.

Provat load outdated addons?

Permalänk
Medlem
Citat:

Provat load outdated addons?

Självklart nog.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Kan någon rekommendera en bra addon för damage-stats / crit-stats (både för en själv och hela gruppen)?

Jag kör med titan panel just nu så något som funkar med det vore bra. Damage Meters har jag men gillar inte det. Något i stil med combat stats fast bättre vore bra

Permalänk
Medlem

Recap möjligtvis.

Permalänk
Medlem

Recap verkar bra, måste prova det.

Permalänk
Medlem

Sw stats är fin annars, recap har inte uppdaterats på ett tag.

Permalänk
Medlem

Recap verkar inte funka för mig, tyvärr. Ska prova sw stats när jag kommer hem.

Permalänk

Det värsta med recap är att den helt saknar syncronisation funktion. SW är snygg och den har mycket funktioner, men i slutändan så tycker iaf jag att gamla dmgmeters är mest funktionsduglig.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är svårt att alväsa crit-stats i damagemeters. Jag vet inte om det går att se bästa/sämsta crit heller i dmgmeters. Sån information som kan vara kul att ha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesper_o
Jag tycker det är svårt att alväsa crit-stats i damagemeters. Jag vet inte om det går att se bästa/sämsta crit heller i dmgmeters. Sån information som kan vara kul att ha

Läsa critrate är lätt med event data. För högsta crit etc använder du ju critline till titanbar

Permalänk
Medlem

Visst recap saknar syncmöjlighet men den fångar det mesta endå och för att kolla olika crit %, damage osv så tror jag ingen damage meter är enklare eller bättre än recap.
Jag kör recap för sånt, då kan jag hålla reda på vad alla andra spelare gör också.
Sen för ren damage done kör jag med swstats.

Permalänk

Jag kör då med SW stats mest för att den är snyggare jämfört med dom andra och för sync möjligheterna som ni andra har skrivigt.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

nån warlock som använder necrosis

och får det att fungera bra? senast igår så fick jag summona min succubus genom att klicka på 'water breath' knappen, och health funel istället för demon sense m.m.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
nån warlock som använder necrosis

och får det att fungera bra? senast igår så fick jag summona min succubus genom att klicka på 'water breath' knappen, och health funel istället för demon sense m.m.

Min polare hade det problemet. Det hände varje gång han gick upp en level.
För han så var det bara att starta om WoW vid varje "ding", så fungerade det sen.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)