Permalänk
Medlem

Köpa en xbox 360?

Hallå jag funderar om jag ska köpa en Xbox 360. Just nu tycker jag det ser lite klent ut med spel som jag vill ha men Gears of Wars, Lost Planet, Dead Rising och Blue Dragon (tror jag det heter) lockar lite. Dock känner jag inte till några mer heta spel efter dessa. Samt verkar 360:n helt värdelös i "htpc" syften är den det (hört att man inte kan spela upp xvid)?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk

För att svara på din enda fråga:
Nej, den kan inte spela upp XviD eller DivX.

Permalänk
Medlem

Några heta spel, inkl de du sa då:

Gears of War
Splinter Cell Double Agent
Viva Pinata
Dead Rising
Call of Duty 3
Rainbow Six Vegas

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Än så länge tycker jag att Gears of war är enda anledningen till att ha en 360, och det gör ändå inte ett skit som är nytt (grafik räknas inte). Det spelet som spelas mest på 360n på spelföreningen vi har här är Hexic (väldigt enkelt pusselspel) och det säger inte lite om de andra spelen.
Jag hade väntat tills runt jul i stället och hoppats att den kanske sänktes lite i pris eller att man fick med ett spel extra eller något.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huckle
Än så länge tycker jag att Gears of war är enda anledningen till att ha en 360, och det gör ändå inte ett skit som är nytt (grafik räknas inte). Det spelet som spelas mest på 360n på spelföreningen vi har här är Hexic (väldigt enkelt pusselspel) och det säger inte lite om de andra spelen.
Jag hade väntat tills runt jul i stället och hoppats att den kanske sänktes lite i pris eller att man fick med ett spel extra eller något.

Att ni har dålig smak säger det ja, MS har förnekat sänkt pris, de behöver inte sänka eller locka kunder, PS3 är dyrare och 360 billigare, inget som kräver åtgärder i pris. Nu eller sen, samma pris till 90%

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Hexic? Väldigt enkelt? Nu gör du mig ledsen. :'( Brutalt svårt är det, och det tär på koncentrationsförmågan att försöka förutsäga vad som händer när man vrider på block och det är ruskigt enkelt att begå misstag som sabbar alla ens specialblock. Du kan inte ha spelat många minuter av det spelet om du tycker det var väldigt enkelt. :'(

Permalänk
Medlem

Spel som är intressanta och kommer att vara intressanta
Condemned
Dead Rising
Saints Row
Gears of War
Halo 3 (när det släpps)
GTA IV (kommer också till PS3)
Viva Pinata
Rainbow Six Vegas
Call of Duty 3
Splinter Cell Double Agent
Mass Effect
Blue Dragon
Lost Planet
och många många fler, kommer bara inte på nu

EDIT1:
Bioshock
Alan Wake..daah
Lost Odyssey
Assassin´s Creed

EDIT2: Sen plus det fenomenala Xbox LIVE som förlänger alla spel med online play och demo nedladdningar och snart även filmer och tv-avsnitt.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Hexic? Väldigt enkelt? Nu gör du mig ledsen. :'( Brutalt svårt är det, och det tär på koncentrationsförmågan att försöka förutsäga vad som händer när man vrider på block och det är ruskigt enkelt att begå misstag som sabbar alla ens specialblock. Du kan inte ha spelat många minuter av det spelet om du tycker det var väldigt enkelt. :'(

Reglerna är väldigt enkla även om spelet är grymt svårt om man vill få mer än såna där svarta. På samma sätt som tetris har väldigt enkla regler men också blir svårt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Att ni har dålig smak säger det ja, MS har förnekat sänkt pris, de behöver inte sänka eller locka kunder, PS3 är dyrare och 360 billigare, inget som kräver åtgärder i pris. Nu eller sen, samma pris till 90%

Jovisst, men om 3-400 personer tycker att hexic är bästa spelet till konsollen så är det kanske du som har ovanlig smak i stället för vi? Statistiken talar för det i alla fall, men nu ska vi vara snälla. Det är ändå bara en åsikt och alla har ju gott om såna.

Priset kommer ju gå ner ju längre tiden går, så är det bara. Det finns inte exempel på en enda konsoll som gick upp i pris efter hand. De enda spel jag för närvarande ser fram emot till 360n är Viva pinata och Bioshock (som kommer till pc också) och eftersom de inte finns ute nu tycker jag man lika gärna kan vänta.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

PRo evolution soccer 6 och tony hawk's project 8 är två spel för de som inte bara vill skjuta ner monster!

Sen Assassin's Creed som kommer nästa år verkar riktigt nice!

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
EDIT2: Sen plus det fenomenala Xbox LIVE som förlänger alla spel med online play och demo nedladdningar och snart även filmer och tv-avsnitt.

Det där med filmer och TV-avsnitt, är det något som de planerar att lansera även i Europa (och vårt avlånga land i synnerhet)?

Om man tittar på andra "liknande" tjänster som finns idag (nedladdning av film/tv) så vänder de sig ju enbart till den amerikanska marknaden.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Reglerna är väldigt enkla även om spelet är grymt svårt om man vill få mer än såna där svarta. På samma sätt som tetris har väldigt enkla regler men också blir svårt.

Jovisst, men om 3-400 personer tycker att hexic är bästa spelet till konsollen så är det kanske du som har ovanlig smak i stället för vi? Statistiken talar för det i alla fall, men nu ska vi vara snälla. Det är ändå bara en åsikt och alla har ju gott om såna.

Priset kommer ju gå ner ju längre tiden går, så är det bara. Det finns inte exempel på en enda konsoll som gick upp i pris efter hand. De enda spel jag för närvarande ser fram emot till 360n är Viva pinata och Bioshock (som kommer till pc också) och eftersom de inte finns ute nu tycker jag man lika gärna kan vänta.

Viva Pinata finns ute och är bara att importera då det är regionsfritt.
Många spel kan man importera om man inte orkar vänta, då majoriteten är spelen som börjar släppas är regionsfria.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
För att svara på din enda fråga:
Nej, den kan inte spela upp XviD eller DivX.

det kan den visst! man får bara installera lite program osv...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
det kan den visst! man får bara installera lite program osv...

Nej, man kan bara streama. Fast då encodar den i något annat format. Det går inte att spela upp XviD etc direkt på 360n.