Permalänk
Avstängd

Idag har jag spelat Wii.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Rayman Raving Rabbids8.3
The lack of progressive-scan support is puzzling, which is why our graphics score took a hit. Still, the game features beautiful art and superb bunny character design.

Ja det stämmer, men det sades att det skulle vara med. Kanske bara blev widescreen till slut?

Permalänk

Jepp. Det verkar som om releasespelen till wii precis som ps3spelen släppts innan de varit färdiga. När ps3 släpps i Mars går det nog bättre att bedöma de olika konsolerna rättvist utan barnsjukdomar.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
Idag har jag spelat Wii.

Me too.. D3? Och från göteborg också I see, chansen är rätt stor att jag såg dig på tåget faktiskt. Kände igen massa folk från tåget när jag var där inne..

Anyways, grymt besviken är jag. Ps3-kontrollen's gyro fungerade bättre än wiimoten! Hemskt illa faktiskt. Precisionen var ok, men satan vilket lagg alltså. :/ Oacceptabelt.
Något annat ruskigt dåligt var att spelet (zelda) hackade sönder vid en simpel spinattack mot ca 6 fiender, detta kanske vi kan skylla på att det inte är klart än(?) dock.
Värst av allt var nog metroid freaksen dock. :S Två pers, minst 17 år, kommer och ställer sig i den något missbildade kö'n och tränger sig. När de inte får kontrollen tilldelad till sig (trotts sitt knuffande och sträckandes av armar genom folkmassan...) gapar de som jäkla treåringar "JAG vill spela metroid priiiime!" med dryg, oidentifierad, gnällig dialekt. :/ Meeen jag antar att vi inte kan skylla på Nintendo på den här punkten, så glöm bara bort att jag sagt det här.

Annars var spelet (zelda igen) rätt bra iaf, (chock) jag vet inte om wiimoten var särskilt nödvändig dock. Det blev egentligen inte kul förns jag hittade attackerna man inte behövde fladdra med kontrollen för.. :/ Lite trist, hade hoppats på den där kontrollen faktiskt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Konstigt, de flesta recensenterna verkar ju älska kontrollen. Men men.

Permalänk
Medlem

Det där med att det hackar när du slår på fiender, jag tror det ska vara så för spelet stannar upp på alla filmer iaf.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

right, men hur var kontrollen i Metroid då?

eller snodde gnällspikarna den från dig..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag får hoppas att jag antingen stod för långt ifrån, (hmm, 2m..) eller att alla wiimotes på något vis störde ut varandra.. Om inget av dessa är det bara tråkigt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon87
Jag får hoppas att jag antingen stod för långt ifrån, (hmm, 2m..) eller att alla wiimotes på något vis störde ut varandra.. Om inget av dessa är det bara tråkigt.

kraftig belysning sägs ju vara ett problem.

men jag är inte förvånad, har sagt detta länge.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Doodle; Nej du, det här var tvättäkta "lagg" som det ibland kallas. (Edit: Om inte, en väldigt misslyckad effekt. Jag har inte känt att det varit något fel när det hackat på det viset du beskriver i tidigare zelda-spel iaf)

AndreaX; Well, konsollen dog när jag stod i kö.. Så jag orkade inte vänta på att de skulle få upp den med de där freaksen bakom mig.
Kort därpå dog hela hallen för övrigt.. Damn wiiii's!
Det blev inget Metroid för mig helt enkelt.
Senare i Zelda-kö'n kunde jag se "dem" spela Metroid dock, satan vilken inlevelse.. Armen rakt ut i luften, precis som Samus själv, och tom rekyl hade wiimoten för dem!

Jag testade även nå mini-spel-grejj på en annan wii föresten, lika seg var den kontrollen.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Åh, så pass. Det kanske var något temporärt då..

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon87

Kort därpå dog hela hallen för övrigt.. Damn wiiii's!

hehe, dom kanse drar mer än man tror.. om nu inte PS3orna orsakade det, kanske är en lömsk taktik från Sony.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hmm nu blir jag ju orolig, har inte hört talas om nåt lagg förut

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Använder den sig av radio våger o.s.v så är detta ett 100% vanligt fenomen, eftersom de använder sig så got som alla innom samma kanaler. Kanske finns 20 st att välja på. Och tack vare det så blir det välldigt lätt ifall massor av maskiner som står nra varandra som tja som sagt va iriterar varandra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Känns dock extremt orimligt att vi ska drabbas av lagg hema i soffan.
Har ite hört en(1)enda som har råkat ut för lagg förut, varken bakom stängda dörrar eller ens på självaste E3

Permalänk
Medlem

I zelda så "laggar" spelet så fort man träffar en fiende, för att det skall vara lättare att få in en kombo. Är samma visa i Windwaker.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
I zelda så "laggar" spelet så fort man träffar en fiende, för att det skall vara lättare att få in en kombo. Är samma visa i Windwaker.

Konstigt, jag upplevde ingen lagg på Windwaker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Konstigt, jag upplevde ingen lagg på Windwaker?

Det finns i Windwaker. Men det är inget du tänker på när du spelar.
Det är alltså menat att det ska finnas ^^.

Som ni vet släpptes Wii i NA idag vid midnatt.
136k sålda enheter och det är inte ens morgon där än :P.
http://www.nexgenwars.com/

Som väntat har The Legend of Zelda: Twilight Princess det högsta medel betyget av alla spel till denna generationens konsoler.

Twilight Princess = 96,6%
Gears of War = 94,9%
(Game Rankings, medel betyg)

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Använder den sig av radio våger o.s.v så är detta ett 100% vanligt fenomen, eftersom de använder sig så got som alla innom samma kanaler. Kanske finns 20 st att välja på. Och tack vare det så blir det välldigt lätt ifall massor av maskiner som står nra varandra som tja som sagt va iriterar varandra.

Tror Wii-motesen använder sig av blåtand, är inte 100% säker dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Tror Wii-motesen använder sig av blåtand, är inte 100% säker dock.

Det är delvis bluetooth, så länge kontrollerna endast använder sina accelerationsmotorer. Men använder man kontrollen till att t.ex. sikta med, är det IR som gäller. Sensorbaren tar emot IR signalen.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Det är delvis bluetooth, så länge kontrollerna endast använder sina accelerationsmotorer. Men använder man kontrollen till att t.ex. sikta med, är det IR som gäller. Sensorbaren tar emot IR signalen.

Är det säkert?

Vad jag vet så har Wii-moten en "kamera" (inte en vanlig kamera dock) som ser IR-ljusen som sitter i Sensorbaren, beräknar sin position och sen skickar det över blåtand. Tror inte den skickar något över IR till baren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Är det säkert?

Vad jag vet så har Wii-moten en "kamera" (inte en vanlig kamera dock) som ser IR-ljusen som sitter i Sensorbaren, beräknar sin position och sen skickar det över blåtand. Tror inte den skickar något över IR till baren.

The Wii Remote is a one-handed controller that uses a combination of accelerometers and infrared detection (in conjunction with the sensor bar) to sense its position in 3D space. This allows users to control the game using physical gestures as well as traditional button presses. The controller connects to the Wii console using Bluetooth, and features force feedback, 4KB non-volatile memory[51] and an internal speaker. The controller can connect to other devices through a proprietary port at the base of the controller. Perhaps the most important of these is the Nunchuk unit, which features an accelerometer and a traditional analog stick with two trigger buttons.

Det är det som står på Wikipedia iaf.

Så vitt jag vet tar sensorbaren emot signalen, skickar den till konsolen som sen räknar ut x,y och z. Men jag kan ha fel.
Det skulle vara betydligt mer energikrävande att sensorbaren skulle skicka signaler hela tiden.
Sen drar kontrollen också mer ström när man använder IR siktet än accelerationsmotorerna.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon87
Me too.. D3? Och från göteborg också I see, chansen är rätt stor att jag såg dig på tåget faktiskt. Kände igen massa folk från tåget när jag var där inne..

Anyways, grymt besviken är jag. Ps3-kontrollen's gyro fungerade bättre än wiimoten! Hemskt illa faktiskt. Precisionen var ok, men satan vilket lagg alltså. :/ Oacceptabelt.
Något annat ruskigt dåligt var att spelet (zelda) hackade sönder vid en simpel spinattack mot ca 6 fiender, detta kanske vi kan skylla på att det inte är klart än(?) dock.
Värst av allt var nog metroid freaksen dock. :S Två pers, minst 17 år, kommer och ställer sig i den något missbildade kö'n och tränger sig. När de inte får kontrollen tilldelad till sig (trotts sitt knuffande och sträckandes av armar genom folkmassan...) gapar de som jäkla treåringar "JAG vill spela metroid priiiime!" med dryg, oidentifierad, gnällig dialekt. :/ Meeen jag antar att vi inte kan skylla på Nintendo på den här punkten, så glöm bara bort att jag sagt det här.

Annars var spelet (zelda igen) rätt bra iaf, (chock) jag vet inte om wiimoten var särskilt nödvändig dock. Det blev egentligen inte kul förns jag hittade attackerna man inte behövde fladdra med kontrollen för.. :/ Lite trist, hade hoppats på den där kontrollen faktiskt.

Synd du inte vet vad du snackar om :(. Lovar dej du skulle uppskatta det mer om du var mer insatt på allt du säger..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Synd du inte vet vad du snackar om :(. Lovar dej du skulle uppskatta det mer om du var mer insatt på allt du säger..

Hur blir man mer insatt om sin egen åsikt? om han tycker den är kass så tycker han ju det, spelar ingen som helst roll hur insatt han är eftersom det är en personlig åsikt.

Angående hur IR-systemet funkar så måste det vara kontrollen som tar emot signalerna annars skulle det inte funka så bra med flera kontroller samtidigt. Står dessutom i artikeln om själva kontrollen på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Remote
Sensor-baren har 8 IR-dioder och kontrollen har en 1Mpixel kamera.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Om man tar en vanlig videokamera och filmar på sensorbaren så ser man dioderna lysa upp. Den skickar inget direkt, bara berättar vart den finns genom att blinka. Så förmodligen är det så att kameran i Wiimoten ser dioderna, räknar på vart den befinner sig samt dra med acc och allt annat den har för sig och skickar allt via blåtand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Hur blir man mer insatt om sin egen åsikt? om han tycker den är kass så tycker han ju det, spelar ingen som helst roll hur insatt han är eftersom det är en personlig åsikt.

Angående hur IR-systemet funkar så måste det vara kontrollen som tar emot signalerna annars skulle det inte funka så bra med flera kontroller samtidigt. Står dessutom i artikeln om själva kontrollen på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Remote
Sensor-baren har 8 IR-dioder och kontrollen har en 1Mpixel kamera.

Där se man :), tack för infon.

Personen ovanför vet tydligen inte om att den funktionen med det så kallade "lagget" är menat att va där.

Nordamerikanarna köper just nu Wii som galningar.
System har redan och för tillfället sålt 223k enheter och kommer att passera PS3 med sina 250k sålda enheter om någon timme.
Wii har varit ute i ungefär 9h 20min, så köpande borde öka ännu mer nu när det börjar bli dag i NA.

www.nexgenwars.com = Sålda enheter

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Där se man :), tack för infon.

Personen ovanför vet tydligen inte om att den funktionen med det så kallade "lagget" är menat att va där.

Nordamerikanarna köper just nu Wii som galningar.
System har redan och för tillfället sålt 223k enheter och kommer att passera PS3 med sina 250k sålda enheter om någon timme.
Wii har varit ute i ungefär 9h 20min, så köpande borde öka ännu mer nu när det börjar bli dag i NA.

www.nexgenwars.com = Sålda enheter

Du vet att dom där siffrorna bara är uppskattningar?
Det är ju inte direkt så att alla butiker i hela världen rapporterar till dom när dom sålt en konsoll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Du vet att dom där siffrorna bara är uppskattningar?
Det är ju inte direkt så att alla butiker i hela världen rapporterar till dom när dom sålt en konsoll.

Jag vet mycket väl, nämnde inte något annat heller.
Problemet som Sony har är också att dom helt enkelt inte har några system att sälja. Dom lyckades inte ens prångla ut 400'000 styckna.

Sen är siffrorna på dom sålda enheterna på lika villkor.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Synd du inte vet vad du snackar om :(. Lovar dej du skulle uppskatta det mer om du var mer insatt på allt du säger..

Du får mer än gärna upplysa mig.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Hur funkar det hela när man använder kontrollen som en ratt?