Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Hur funkar det hela när man använder kontrollen som en ratt?

Den har gyron i sig och känner på så sätt av hur den lutas. I ett bilspel behövs ju ingen position i förhållande till skärmen för att kunna styra.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

tejpa fast wiimoten på en tallrik och börja köra

Permalänk
Medlem

Lite småkul att Wii enligt nexgenwars redan har cirka 50,000 mer sålda units, rätt så imponerande.

http://nexgenwars.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Hur blir man mer insatt om sin egen åsikt? om han tycker den är kass så tycker han ju det, spelar ingen som helst roll hur insatt han är eftersom det är en personlig åsikt.

T ex att han säger Zelda "hackar".

"Något annat ruskigt dåligt var att spelet (zelda) hackade sönder vid en simpel spinattack mot ca 6 fiender, detta kanske vi kan skylla på att det inte är klart än(?) dock."

Spelet är gjort så men det har inte den här killen en aning om, sen så ger jag inte honom mkt för hans övriga kommentarer..

Eller det här:
"Anyways, grymt besviken är jag. Ps3-kontrollen's gyro fungerade bättre än wiimoten! Hemskt illa faktiskt. Precisionen var ok, men satan vilket lagg alltså. :/ Oacceptabelt."

Om han verkligen tror på fullaste allvar att en retail kontroll ska bete sig så, ja då vet jag inte vad, killen drar förhastade slutsatser. Bara för han fick testa en "dålig" kontroll så måste han hacka ner på Wii. Och vem vet kanske bara var han som kände så..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Att det "hackar" till lite när man slår fiender i zelda är något jag är väl medveten om, men jag tvekar på att det ska fortsätta hacka när fienderna flyger bakåt efter själva attacken. Det gör det då inte i de tidigare zelda-spelen iaf.

Jag och min kompis testade 3 kontroller, två Wii's, och vi båda kände likadant. Kontrollen var seg. Om det kommer vara så när man sitter hemma i soffan är inget jag vet något om. Detta är knappast någon nerhackning på Wii, jag säger bara att så var det när jag stod på mässgolvet och spelade, och hur du kan påstå att jag har fel i det förstår jag inte riktigt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Jaja ska inte uttala mej för mkt ,har inte testat Wii-kontrollen tillräckligt för att säga om den känns seg eller ej i spel, men det där i Zelda, så har det alltid varit i Zelda spel bara du som inte visste om det sen tidigare och tyckte det var kanske en jobbig effekt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Jaja ska inte uttala mej för mkt ,har inte testat Wii-kontrollen tillräckligt för att säga om den känns seg eller ej i spel, men det där i Zelda, så har det alltid varit i Zelda spel bara du som inte visste om det sen tidigare och tyckte det var kanske en jobbig effekt.

Alltid? Var det verkligen så i snes/nes? ;D

Permalänk
Medlem

Två kompisar till mig var i Köpenhamn igår och lekte lite med wii. Frågade dem nyss om det laggade eller nåt sånt och de säger att de inte märkt något sådant alls. Så det kan ju varit att det bara strulade ibland (för mkt Bluetooth på samma ställe är inte alls bra).

Funderar faktiskt starkt på att köpa en Wii efter jul nu, och jag brukar inte gilla konsoller.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ja som sagt, det kan vara en väldigt misslyckad effekt. Konstigt att den inte fanns där när man slog på enstaka fiender dock.
Men nu påstår du även att jag inte känner till hur de tidigare zelda-spelen betett sig, helt utan grund, igen.
Som jag sa tidigare har jag inte märkt nå hack av det här slaget i de tidigare spelen. Se här indikerar jag att jag faktiskt har spelat de tidigare spelen, och därmed vet om hur de betett sig.

Edit:
Hulle; Ja man kan bara hoppas.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Vet inte om denna vart uppe här men... Det är en kille som är utklädd till wiimote och stör folk i PS3-kön

http://www.youtube.com/watch?v=_hr5uxkFYtY

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Vet inte om denna vart uppe här men... Det är en kille som är utklädd till wiimote och stör folk i PS3-kön

http://gamevideos.com/video/id/7545

<3
Bra iniativ!

Permalänk
Medlem

Med tanke på alla tester i tidningar/hemsidor där dom inte haft några problem så var det väl bara en tillfällig grej.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Med tanke på alla tester i tidningar/hemsidor där dom inte haft några problem så var det väl bara en tillfällig grej.

Agrees.

Det skulle va otroligt ifall Twilight Princess hackade på Wii när det är ett Gamecube spel. Det enda som skiljer dom båda versionerna åt är widescreen, progressive scan och att världen på Wii versionen är spegelvänd.
Dom spegelvände ju världen bara för att Link skulle bli högerhänt.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

gissa vad jag kopte idag. (efter 5 timmars koande), men det var det vart.

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem

bara 5h köande? sweet

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Finfint

Här är en kille som retas lite...
http://www.youtube.com/watch?v=c6s6UOSIlzw

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jali
gissa vad jag kopte idag. (efter 5 timmars koande), men det var det vart.

http://www.sprakstudier.se/jlwii.jpg

mer bilder!

hittade en häftig länk på folk som köade till Wii:
http://www.youtube.com/watch?v=JZT9M1eu2ps

Hittade även en annan intressant länk, vet inte om den är så pålitlig men iaf:
http://nexgenwars.com/

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jali
gissa vad jag kopte idag. (efter 5 timmars koande), men det var det vart.

http://www.sprakstudier.se/jlwii.jpg

mer bilder?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

amag jag vill också ha wii :'(

Permalänk
Medlem

Surt att inte den svarta finns, skulle störa mig om jag köpte den vita, kanske inte i början men sen när värsta hysterin har lagt sig.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Spraylackera då

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
mer bilder?

Jag klev upp klockan 6 for att koa vid Nintendo World Store i NYC.

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem

En fråga: Har du skyddsplasten på eller något? Din enhet blänker som fan

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
En fråga: Har du skyddsplasten på eller något? Din enhet blänker som fan

ah nej, den ar sa blank på riktigt

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem

En fråga, lyser det blått från dvdläsaren? Det gör det ju på alla reklambilder och på utsidan av kartongen, men jag har aldrig sett nåt sånt på de riktiga enheterna, är det bara marketing eller?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

nice, det var någon som klagade tidigare i tråden på att den inte var blank(av någon anledning )

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

/me slår jali Liiiite avis Hoppas jag får mitt på releasedagen Grattis till köpet

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
En fråga, lyser det blått från dvdläsaren? Det gör det ju på alla reklambilder och på utsidan av kartongen, men jag har aldrig sett nåt sånt på de riktiga enheterna, är det bara marketing eller?

/hulle.

nej tyvarr, den ar bara pa nar man satter igang den. skulle garna sett att den lyste hela tiden, kanske kommer det nat "hack" senare sa det gar.......

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem

Jali, har du några problem med lagg med controllern? Några har whinat om det verkar det som.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

It's so sexy!!!11oneone
Jag vet precis hur cartman känner sig. Gah, jag kan snart inte vänta längre. Jag har gjort allt för att hålla längtan tillbaka från dag 1. Men nu när releasen är så nära kan jag inte göra annat än tänka på den! För mig blir det camping inför releasedagen. Minusgrader, varm choklad och DS hela dagen/natten innan. Sen att man kommer vara för trött för att röra den när man kommer hem är en annan sak. Man får iaf somna brevid en Wii och vakna upp brevid den.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2