Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpaw
visst är det kul att klocka detta kort!

utan klock: ~8500p

klockat 660/1000: 10780p

lite lägre klock i 3dmark05: 17117p

driv. Version: 97.02

Jag har problem att klocka mitt kort förnärvarande. Inget fungerar. Har provat coolbits, rivatuner, expertool,ati tool och nvtray men inget funkar. Blir sne på allvar snart. Det funkade fint när jag köpte kortet. Använde då coolbits tillsammans med kontrollpanelen och det gick hur bra som helst. Sen uppdaterade jag drivisar till 97.02 och sen blev det skit. När jag ska ändra klockning under kontrollpanelen får jag upp en dialogruta som säger att denna funktion numera är en bla bla funktion och att jag ska ladda hem nTune. Problemet är att nTune inte funkar att ladda ner för mig då jag inte har nforce chipset eller vad det nu heter.

Någon som har något tips? Ska jag installera tillbaka drivisen som följde med kortet kanske?

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Medlem

ATi Tool ska ju funka? Kör med dem du fick med på cd:n då? Man fick väl med Coolbits som funkade till den? Drivrutinerna är ju bara skit just nu

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Så vilket grafikkort kommer funka bra som helst när man kör QX6700 cpu?

Sorry för off topic

Japp men vilket kort som helst kanske inte kan hantera en 24"-skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eraakfa
Jag har problem att klocka mitt kort förnärvarande. Inget fungerar. Har provat coolbits, rivatuner, expertool,ati tool och nvtray men inget funkar. Blir sne på allvar snart. Det funkade fint när jag köpte kortet. Använde då coolbits tillsammans med kontrollpanelen och det gick hur bra som helst. Sen uppdaterade jag drivisar till 97.02 och sen blev det skit. När jag ska ändra klockning under kontrollpanelen får jag upp en dialogruta som säger att denna funktion numera är en bla bla funktion och att jag ska ladda hem nTune. Problemet är att nTune inte funkar att ladda ner för mig då jag inte har nforce chipset eller vad det nu heter.

Någon som har något tips? Ska jag installera tillbaka drivisen som följde med kortet kanske?

tanka senaste betan av NVTray, där kan du köra klassiska nvidia menyn och
även använda coolbits. Det är mitt recept.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpaw
tanka senaste betan av NVTray, där kan du köra klassiska nvidia menyn och
även använda coolbits. Det är mitt recept.

Har provat att köra NVTray med klassiska menyn. Det är när jag ska ändra överklockningsfunktion som meddelandet kommer upp att det numera är en nTune funktion osså é man tillbaka på ruta ett *suck* kan ju testa en gång för säkerhetsskull.

Nu funkar det igen. Vet inte om det var för att det är senaste nvTray eller om jag inte haft hjärnan påslagen när jag testat.
Thanx!

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Medlem

Fick mitt Asus 8800 GTS i går. Som någon har nämt här på forumet så är det lite trist att mitt var grönt, men det går över så fort man stänger case:et och kör igång datorn.

Jag bytte från ett 6800GT och kan lätt säga att jag är imponerad.
Har en 21" CRT och kör 1600*1200 och det flyter som en dröm!

Det flyter på bra trots att jag bara har en gammal P4D 830.

Fast för första gången har jag sett tearing, och det var i Far Cry, men det försvann när jag valde v-sync.
Typsikt att man måste jobba, vill hem o testa mera!