SweClockers drop!

Microsoft vinner konsolkriget tror analytiker

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag Wii har grymt många fördelar. Har aldrig gillat playstation nått nämnvärt, Xbox är okej så sett, men inte så bra att jag vill ha en. Sen så har jag inte ägt en konsoll sedan mitt N64, men det är helt klart den roligaste konsollen jag har haft.

Wii fick mej att vilja köpa konsoll igen. Och vore det inte för Wii hade jag nog inte köpt någon annan heller.

Jag tror att Wii kommer att hamna på en andra plats, vet inte varför men det känns så. Bland annat på grund av priset, det är många som kommer välja Wii framrför PS3 och Xbox360, tack vare priset.

Sen en annan faktor som kommer sälja många Wii:n: Zelda The Twilight Princess.

Det är min åsikt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Zaturn är här för att rädda dagen kära sweclockare...

Här har ni, ingen inloggning är nödvändig....

http://video.google.com/videoplay?docid=-9136575504838642038&...

illustrerar väl hur eftersatt Wiis processeringskapacitet är antar jag.. (den kopplar inte ens gokart = ratt)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Varför skulle man inte ha någon nytta av HDDVD läsaren??

Har svårt att tro att Sony låter användarna byta operativsystem på maskinen ohindrat. Isånnafall skulle PS3 vara ett riktigt bra kap för mig

jag sa inte "man", jag sa XBox 360 har ingen nytta av den. (dvs, det kommer aldrig att komma ett spel för formatet) och vad har MS gjort då? jo fördyrat konsollen på exakt det sätt som Xbots kritiserar Sony för samtidigt som de inte får några av fördelarna med det. oh the irony..

det andra har du redan fått svar på såg jag. ett kap.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

vad kostar hd-dvd spelare till xbox360? syftet med den är väll inte bara att man ska kunna köra spel på en hd-dvd utan att man ska använda den för filmer och dylikt. om en blurayspelare kostar runt 10 papp så känns en hd-dvd spelare för runt 4000 kr (gissar vilt nu) inte så pjåkigt. jag personligen tror att det medium som pressar priserna fortast kommer att vinna kampen om stödet från film industrin. hade sony kört samma lösning som microsoft så hade nog ps3:an kostat ungefär vad en 360 kostar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
vad kostar hd-dvd spelare till xbox360? syftet med den är väll inte bara att man ska kunna köra spel på en hd-dvd utan att man ska använda den för filmer och dylikt. om en blurayspelare kostar runt 10 papp så känns en hd-dvd spelare för runt 4000 kr (gissar vilt nu) inte så pjåkigt. jag personligen tror att det medium som pressar priserna fortast kommer att vinna kampen om stödet från film industrin. hade sony kört samma lösning som microsoft så hade nog ps3:an kostat ungefär vad en 360 kostar.

Syftet med MS HDDVD är endast för film, spel och övrigt kommer ej fungera. Hade varit dumt att köra samma lösning som MS för då hade Sony inte kunnat utnyttja sin blu-ray spelare i spel, å kan lova dej att man tjänar mkt mer på att ha en blu-ray spelare direkt i maskinen än att bli tvungen att köpa en extern som bara klarar av att spela upp filmer..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Jag ska då köpa Wii av dom 3 pga priset (jaa jag är snål! ), ett nytt sätta att spela på, Zelda och sen så har jag haft Nintendo sen SNES (kan nämna att när jag var 5 år så spelade jag på SNES från kl 6 på morgonen fram tills 10 på kvällen efter att min morfar dog, sörjde på det sättet sen så var det så i 4-5 månader så jag kommer aldrig lämna Nintendo ) Sen så ser jag inga fördelar med 360 eller PS3. Sen så är det ju emulatorer till Wii och Mario. Sen så kommer ju även Metroid Prime 3 ut, så jag ska då köpa Wii av dom och jag tror Wii kommer sälja mest. Helt klart!

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem

alla konsoller kommer ha sin marknad..

Jag tror inte på den "äldre ekonomin" där EN regerar.. utan det kommer bli en bra delning mellan ps3 och xbox. Eftersom Ps3 är sen, kan det ha kostat de en aning.. typ likasom när första xboxen var sen..

sen kommer det ALLTID finnas folk som i stort sett köper maskinen baserat på ett PAR spel som de tycker om.

Tycker att det finns mycket till Xbox redan nu, har inte ens nog med tid att spela allt. Vi får se vem som kammar hem de bästa versionerna av spelen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Den där artikeln känns mest som att han säger att dåliga programmerare tycker bäst om Xbox360 för där har de någon som håller dem i handen.

Lite irriterande att du ens tar orden "dåliga programmerare" i din mun i detta sammanhanget.
Artikeln förklarar ju varför det är svårt att programmera till dem!
De flesta spelutvecklarna klarar det nog hyffsat efterhand men man vill ju inte gärna vänta 5 år på att det skall komma något som verkligen utnyttjar cpu'erna som det är tänkt.
Hur länge har det funnits dual-core cpuer till pc och när kommer spelen som utnyttjar det ordentligt? Inte ens spelutvecklarna till PC klarar att göra bra multitrådade spel i en handvänding och de spel som kommer är nog inte speciellt effektiva nu i början även om tex valve's tekniker verkar lovande. Hur kul kan det då vara att ta sig an xbox360 där man dessutom använder "in order execution". Det borde då ta ytterligare något år innan man fått fart på grejerna. För att då inte prata om cell-processorn som är ytterligare värre än cpu'n i xbox360.
Jag tvilar inte på att det kommer spel som verkligen kan utnyttja konsollernas cpuer men vid den tidpunkten så kommer det nog vara dags för en ny generation konsoller.
Jag beundrar verkligen de programmerare som orkar sitta flera år och nöta med de processorerna.

Det bästa hade klart varit om xbox360 hade använt typ AMD Athlon X2 3800+
Tillsammans med den fina GPUn i 360'n så hade det snabbt kommit riktigt feta spel. Och det borde inte varit så dyrt heller.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
"Alla vet dessutom att PS3 har bättre hårdvara än 360 och är således bättre förbered för framtiden, alltså kommer PS3 ligga snäppet före 360."

Menar du blue-ray då?

För snart kommer det ju vara att alla trodde PS3 hade bättre hårdvara och så var inte fallet.

http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?spage=1

Hm... när man läst igenom det där så blir man lite kluven... men jag bryr mig inte om specifikationerna för hårdvaran när det gäller en konsol. Det är som sagt vad spelen som är det viktiga (därför man skaffar sig en konsol). När det gäller en dator får man kolla lite mer på hårdvaran eftersom det finns lite fler valmöjligheter. Men iallafall... PS3 kommer ju med ny teknik. Blueray t.ex. och det är som alltid med ny teknik dyrt i början.

Men med tiden så sjunker priset. Och de skryter med att spelen kan göras större och med mer innehåll... men på vilket sätt? Att spelen ska bli större i "storlek på skivorna". Eller blir det så som man hoppas (knappt troligt)? Att det blir spel som har betydligt mycket mer speltid? Om så vore fallet skaffar jag mig en PS3 direkt. Förutsatt att det är bra spel också... de spel som finns just nu har ju inte fått TOPPbetyg. :-/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Nintendo ska visst ha velat ha ett lägre pris på Wii, men återförsäljare har klagat för att dom inte kommer tjäna särskilt mycket på att sälja en så billig konsol.

Permalänk
Medlem

jag har en 360 och är nöjd med den. men ja tror ändå att om ca 1½år så kommer PS3 hamna till sitt rätta och få större tittlar och sälja mer spel. PS3 är ändå mer avanserad tekniskt och man måste ju låta den få 1år på marknaden precis som 360 haft innan de kom med några bra spel.
Wii är i en klass för sig, Nintendo kommer käna massor på den konsolen.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

Xbox360 har aldrig varit den stora säljnings-succén som Ps2 var och Ps3 kommer att bli. Wii däremot kommer att sälja grymt bra i början som vi har sett men tappa om ett par år som någon sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Den box som lättast crackas vinner helt enkelt. Så är det.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos

Man kan ju ha homebrews på PS3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
Lite irriterande att du ens tar orden "dåliga programmerare" i din mun i detta sammanhanget.
Artikeln förklarar ju varför det är svårt att programmera till dem!
De flesta spelutvecklarna klarar det nog hyffsat efterhand men man vill ju inte gärna vänta 5 år på att det skall komma något som verkligen utnyttjar cpu'erna som det är tänkt.
Hur länge har det funnits dual-core cpuer till pc och när kommer spelen som utnyttjar det ordentligt? Inte ens spelutvecklarna till PC klarar att göra bra multitrådade spel i en handvänding och de spel som kommer är nog inte speciellt effektiva nu i början även om tex valve's tekniker verkar lovande. Hur kul kan det då vara att ta sig an xbox360 där man dessutom använder "in order execution". Det borde då ta ytterligare något år innan man fått fart på grejerna. För att då inte prata om cell-processorn som är ytterligare värre än cpu'n i xbox360.
Jag tvilar inte på att det kommer spel som verkligen kan utnyttja konsollernas cpuer men vid den tidpunkten så kommer det nog vara dags för en ny generation konsoller.
Jag beundrar verkligen de programmerare som orkar sitta flera år och nöta med de processorerna.

Det bästa hade klart varit om xbox360 hade använt typ AMD Athlon X2 3800+
Tillsammans med den fina GPUn i 360'n så hade det snabbt kommit riktigt feta spel. Och det borde inte varit så dyrt heller.

Det är väl endå lite bakåtsträvande att tänka på det sättet? Med modernare processorarketekturer och flera kärnor kommer det ju ta mycket längre tid innan tekniken blir föråldrad och passe. Det är bara att inse att multitrådade program och flera kärnor är framtiden. Att bygga en ny konsoll med gammal teknik bara för att dagens programmerare skall känna sig lite mer hemma är otroligt kortsiktigt. Dessutom är multitrådad programmering inte alls så svårt som man kan tro. Det kan tom bli enklare och mer naturligt att dela upp ett program i trådar (som ev. körs på olika cpu:er), istället för att fejka någon slags samtidig exekvering mha diverse fulhack.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

nintenDON'T

Hade tänkte mig att köpa Pee..doh! sorry ..Wii.. bara för att lira Metroid.. men jag tror att jag avstår.. och väntar till consolen den blir 249:_

http://www.slate.com/id/2154157/

Nöjd med min XO och väntar febrilt på Mass Effect..

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Det är väl endå lite bakåtsträvande att tänka på det sättet? Med modernare processorarketekturer och flera kärnor kommer det ju ta mycket längre tid innan tekniken blir föråldrad och passe. Det är bara att inse att multitrådade program och flera kärnor är framtiden. Att bygga en ny konsoll med gammal teknik bara för att dagens programmerare skall känna sig lite mer hemma är otroligt kortsiktigt. Dessutom är multitrådad programmering inte alls så svårt som man kan tro. Det kan tom bli enklare och mer naturligt att dela upp ett program i trådar (som ev. körs på olika cpu:er), istället för att fejka någon slags samtidig exekvering mha diverse fulhack.

När PS3 lanseras kommer datorn redan vara förbi prestandamässigt. När sedan spelen använder PS3s kapacitet något så när ett år senare ligger datorn just ett år före och vem vill sitta med föråldrad grafik? Jag säger alltså att PS3 kommer ligga efter en PC i början, långt efter, för den är svårprgrammerad och sedan blir den, precis som all hårdvara föråldrad.

Xbox 360 och PS3 är båda helt idiotiska och helt värdelösa konsoller som endast kan uppskattas av tappade själar. Wiis handkontroll kan konkurera ut musen om den fungerar riktigt. Detta är jag dock inte alltför optimistisk till för jag vet att alla som producerar något är eller styrs av idioter så det mest sannolika är att även Wii suger, rent ut sagt. Vi kommer då behöva återuppleva de senaste 5 åren och använda datorn och får hoppas på att de till nästa generation lyckas producera något vettigt. Det kan ju tänkas att det kommer en förbättrad variant av Wii-kontrollern som ersättning till mus för PC om Wii är dåligt konfigurerad och lider av barnsjukdomar. Med detta har jag inte sagt att jag inte tänker testa Wii så snart som möjligt med höga förhoppningar: Jag har dock sagt att jag alldrig vill komma i närheten av de andra två skitkonsollerna!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

en sak jag tänkt på.

känns som om ps3 an kan bli hackad/crakad ganska snabbt. kan inte det göra att filmbolagen inte vill släppa sina filmer på blu ray.

och om ps3 an tappa den marknaden, blir det ju inte kul för dem. Fast å andra sidan, de som är teknisk insatta kan strema sina filmer direkt via nätverk eller från hårddisken för att se.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Den box som lättast crackas vinner helt enkelt. Så är det.

Visst är den dyr men går den att cracka så man har spel på hårddisken så är det lätt den jag väljer. Nu kan man ju bara flasha om DVD-enheten på Xboxen och det suger.

Men jag tror också det, den som går att cracka enklast och på bästa möjliga sätt vinner. Skillnaden mellan PS1 och PS2 var betydligt mindre än mellan Xbox och Xbox 360, piratmässigt. Det säger en del om företagen.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

lite lustigt med en ekonom som siar om vilken konsoll som kommer sälja bäst...

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

XBOX 360 känns mest som ett futtigt och framhetsat försök till nextgenkonsoll. Den saknar de flesta av de innovationer sony och nintendo har implementerat i sina system.

360core såldes utan hdd, därför kan en spelutvecklare aldrig utgå från att den finns där under utvecklingen av ett spel. Detta är en nackdel.

HDDn som finns ligger på futtiga 20GB (enbart 13 till förfogande) Detta är väldigt handikappande redan i dag. I PS3 kan man stoppa i vilken 2,5tums sata drive man vill det är en riktig fördel. HDDn 360 använder är inkapslad i ett plastchassi och är inte lika smidigt utbytbar.

http://www.slashgear.com/ps3-hard-drive-upgrade-132464.php

I PS3 kan man välja vilket os man skall köra, det är frihet. Finns tom beskrivet i PS3s manual hur man installerar "annat os" för den som undrar hurvida sony stödjer det..

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settin...

Feodora på PS3
http://www.engadget.com/2006/11/19/fedora-linux-up-and-runnin...

Sedan litar jag mer på techzones artikeljämförelse mellan PS3/360 än XBOXforumens favvolänk som altair4 posta.

http://www.thetechzone.com/?m=show&id=306&page=2

Vilket som än stämmer så är PS3an betydligt bättre rustad för att hålla sig fräsch i framtiden. En jämförelse med nintendo blir svårare eftersom de valde en helt annan linje än någon annan tillverkare. vilket förtjänar respekt.

http://reviews.cnet.com/Sony_PlayStation_3_60GB/4505-6464_7-3...

http://reviews.cnet.com/Microsoft_Xbox_360_20GB/4505-6464_7-3...

http://reviews.cnet.com/Nintendo_Wii/4505-6464_7-31355104.htm...

smaken är som baken men mina pengar hamnar inte i MS fickor that's for sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Alltså varför drar alla upp att det är så schysst att få en blueray för 6k istället för 10k som dom kostar lösa, det är väl ändå inte så att dom kommer fortsätta kosta 10 000 kr i all oändlighet, det är bara tillfälligt. Och varför ska man ha blueray idag, finns väl inte mycke filmer på det formatet och det är fortfarande inte bestämt vilket format som är här för att stanna...

tänkte precis på samma sak!

Permalänk
Avstängd

Jo 20GB kanske är lite litet... "om det gäller en pc". Men nu är det en konsol och då förstår iallafall inte jag varför man skulle ha en större. Ok, till XBOX så kan man lägga in spel direkt på hdd:n och spela. Bekvämt och bra... men spelar man bara spel så tar inte alla "savegames" upp så mycket plats.

Och nej, jag bryr mig inte ett dugg om vad konsolerna kan användas till mer utöver spel. För mig så är de en spelkonsol och inte något media center. När jag kollar på film så använder jag hemmabion... och samma gäller för musik.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Grafikmässigt är Xbox360 och PS3 samma.
Sett en hel del videos och läst recensioner och de skiljer inget.

Wii är inget för mig för ja gillar inte sånna bebisspel.
Ja kommer behålla mitt underbara 360 länge till

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Grafikmässigt är Xbox360 och PS3 samma.
Sett en hel del videos och läst recensioner och de skiljer inget.

Wii är inget för mig för ja gillar inte sånna bebisspel.
Ja kommer behålla mitt underbara 360 länge till

Bebis-spel? Sen när blev twilight princess eller Red Steel bebis-spel?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Skulle jag köpa mig en consol så skulle det bli Wii, utan tväkan.
PS3 Sony har jag tappat intresset för. Sen känner jag personligen att vill inte sponsra Sony som företag längre genom att köpa deras produkter.
Xbox faller mig inte i smaken. Sen har jag sponsrat M$ tillräkligt för att lägga ytterligare pengar på dom.
Wii eller Nintendo gillar deras speltitlar och stil helt enkelt. Har alltid varit nöjd med dom.

Permalänk
Hedersmedlem

Om man ser till hur konsollerna karar av släggslag så ser PS3 ut att hålla bäst men stackars Wii håller inte ut så länge tyvärr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Bebis-spel? Sen när blev twilight princess eller Red Steel bebis-spel?

Vet inget om de där spelen. Men ärligt talat så måste jag säga att Wii... och ja Nintendo generellt sett känns mer som, "för barn". Det är väl för att t.ex. de populära Super Mario och Donkey Kong-spelen är de första man (iallafall jag) tänker på i samband med Nintendo. Men visst finns det många bra spel där som inte är lämpliga till de små barnen.

Och ja... just nu så ligger Playstation 3 och XBOX 360-spelen på samma nivå angående det visuella. Men som sagt ge PS3:an lite tid så... efter att ha läst lite artiklar så vet jag inte riktigt vilken av dem som verkligen har den bästa hårdvaran. Jag fick uppfattningen av att deras brister och styrkor gör dem jämlika. Sedan beror det helt och hållet på spelutvecklarna... hur pass bra de kan programmera spelen och fullt ut utnyttja resurserna.

Det spelar ju ingen roll vad tusan man har för hårdvara om man inte utvecklar något mer sofistikerat än något i stil med MS Röj...

Hur många är det som skaffar sig en PS3 bara för att man haft en PS och PS2?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nä, lite roligt att alla enbart beskriver vuxenspel som att de innhåller mer blod och våld. spel som är svårare eller taxar intelligensen hårdare har jag aldrig sett som argument..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Hur många är det som skaffar sig en PS3 bara för att man haft en PS och PS2?

är det så bara? det betyder ju att man tyckte de var bra och ser PS3 som ett uppenbart bra alternativ. (sen om den blir det eller ej är en annan sak)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Nja nejdå... jag har själv haft PS och PS2. Tyckte båda var riktigt bra, med en hög bra spel... ångrar att jag sålde min PS2 för jag saknar GT4 sååå mycket.

Hm...
PS: CD
PS2: DVD
PS3: Blueray
PS4: ?

Hehe...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

XBOX har fortfarande inte släppt mer än 2 spel jag velat spela under den tid den har funnits, PS2 absolut 0 (Avskyr alla japanska RPG, att ens kalla dem RPG är en förolämpning. OCH MG4 är mer film än spel precis som tidigare). Och idag har 360 redan över 15-20 titlar jag är sugen på och massor på väg. Så nån repeat av XBOX1 har MS redan kommit förbi i mina ögon. Och nu vet de ju att 360 säljer bara det bundlas med spel Japanerna gillar (Blue Dragon), så de kan om de har rätt spelutvecklare på sin sida med rätt Japinpirerat spel.

Den dag de knäcker 360 kommer jag inhandla en, och vad hindrar en då dem från att köpa en extern HD och koppla den genom USB2 uttaget om man vill ha mer utrymme. Om MS fick upp ögonen så hade de sett till att det gick redan nu.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|