Permalänk
Medlem

Japp, det var det jag menade också

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Alltså borde man ju bara kunna koppla in ett batteri eller flera batterier till sensorbaren för att få den wireless (nästan iaf, man behöver iaf inte dra någon sladd till konsolen). Det gäller bara att mäta upp hur mkt spänning den behöver, vilket inte borde vara något problem. För man kan ju inte säga att sensorbaren är speciellt stor och ful... Har svårt att se en smidigare faktiskt... kanske lite kortare.

Permalänk

Till alla ensamma "gamers" (dvs killar) därute, här kommer den bästa anledningen till att skaffa en Wii:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=130436

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Nej inte direkt jag bara svär i normala meningar

http://www.kotaku.com/gaming/nintendo+64/zomg-the-nintendo-wi...

den var ganska kul om man sett orginalet

Edit: Ökar det effekten på något sätt att använda flera stycken ir dioder på din hembyggda sensorbar eller är två bara det minsta man kan ha och det blir billigast så :P?

nej den var inte kul. Orignalet är minst 27 gånger bättre.

Permalänk
Medlem

vilken är originalet?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
nej den var inte kul. Orignalet är minst 27 gånger bättre.

Det är för att orinalet är seriöst fucked

herr Ormberg:
Det är ju bara en nackdel, jag har 4 småsyrrar för tusan! Och flickvän redan, de kommer ju okkupera min wii.

Btw de som inte hann boka wii kan jag ju tipsa om att elektronikkedjor (som elgiganten, siba, pccity) inte tar emot bokningar, så sover ni utanför nån av dem lär ni få ett ex, ringde till elgiganten i helsingborg idag och de sa att de skulle få in den 8:e och det var först till kvarn så jag har tjing på först i kön på elgiganten XD

Permalänk
Medlem

ang tjafset om var mottagaren sitter, varför skulle den sitta i maskinen när man ändå har en lämplig mast att sätta upp som säkert ger bättre mottagningsförhållande?

hoho, she looks a bit like jesus, like I imagined when I was young..

(notera så lustiga effekter kameran kan ställa till med) den lägger på 5 kilo ..ansiktshår.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ang tjafset om var mottagaren sitter, varför skulle den sitta i maskinen när man ändå har en lämplig mast att sätta upp som säkert ger bättre mottagningsförhållande?

http://photos-330.facebook.com/ip002/v47/141/4/31108813/n3110...

hoho, she looks a bit like jesus, like I imagined when I was young..

(notera så lustiga effekter kameran kan ställa till med) den lägger på 5 kilo ..ansiktshår.

1. What, vi snackade om sensorbaren som skickar ut ir. har inte läst hela tråden så om du syftar på något annat så ignorera detta

2. Haha hon är nog inte så snygg ändå :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sodnik
Det verkar som det förbjudet att sälja importerade Wii på Tradera.Jag har ett par Wii-konsoller som samlar damm som jag la ut till försäljning där.

Men i morse( fem timmar senare) tog de bort auktionen med motiveringen "otillåten auktion",får inte säljas före svenska releasen enligt Bergsala. Såg att de även har tagit bort PS3-auktionerna.

Storebror ser dig!

Snart kommer väl SuperMario och knackar på dörren och vrider näsan av mig med rörtången. Det är som att importera blöjor men att bli tvingad att använda dem själv.
Jag hade ingen aning om att det var så.

omg, hur många har du?
Hur mycket ska du ha för en? ;o

Permalänk
Permalänk
Medlem

va roligt att dom 50första i kön till webhallen får köpa ett wii för endast 2299:- rätt skyst pris ändå!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

http://spel.feber.se/feber/art/2120/stiftelsen_friends_auktio...

Det är därför du inte får lägga upp aktioner på wii på tradera

Permalänk
Medlem

http://www.tradera.com/category/auctionlist_catid_302515

nu vet vi varför Bergsala bråkade kanske. (dom körde nått liknande för DS också)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
1. What, vi snackade om sensorbaren som skickar ut ir. har inte läst hela tråden så om du syftar på något annat så ignorera detta

2. Haha hon är nog inte så snygg ändå :/

hmm, är det ens IR? dom lyser ju på bilder jag sett.

men jodå, jag menar att Blåtandsmasten eller hela motager lika gärna kunde suttit där ja.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
http://www.tradera.com/category/auctionlist_catid_302515

nu vet vi varför Bergsala bråkade kanske. (dom körde nått liknande för DS också)

hmm, är det ens IR? dom lyser ju på bilder jag sett.

men jodå, jag menar att Blåtandsmasten eller hela motager lika gärna kunde suttit där ja.

Det är för att videokameror plockar upp ir ljus :D.

Jag tycker de kunde byggt in alla reciver komponenter i sensorbaren just nu är det bara IR LED:s i ett snyggt skal

Förresten nu när jag tänker på det, hade inte nintendo ett helt annat system först för att den skulle kuna veta var i rummet du var osv?

btw, jag var en minut före dig med auktionen ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Det är för att videokameror plockar upp ir ljus :D.

Jag tycker de kunde byggt in alla reciver komponenter i sensorbaren just nu är det bara IR LED:s i ett snyggt skal

Förresten nu när jag tänker på det, hade inte nintendo ett helt annat system först för att den skulle kuna veta var i rummet du var osv?

btw, jag var en minut före dig med auktionen ^^

öhm,, ja. så förklara en gång till, varför lyser dom?

you wiin, råkade se den på Tradera bara.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bildsensor

Kan tänka mig att bildsensoren i kameran snappar upp det osynliga IR-ljuset.*

edit:

*Ungefär vad Shino_San sade.

Grejen är att dioder är halvledare, de börjar inte leda frammåt förän spänningen överstiger 0,5V(beroende på material). Det är därför det lyser på tvkontrollerna när man trycker på knappar, men lyser hela tiden i sensorbaren eftersom den hela tiden tar emot en spänning på minst 0,5V.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bildsensor

Kan tänka mig att bildsensoren i kameran snappar upp det osynliga IR-ljuset.*

edit:

*Ungefär vad Shino_San sade.

Grejen är att dioder är halvledare, de börjar inte leda frammåt förän spänningen överstiger 0,5V(beroende på material). Det är därför det lyser på tvkontrollerna när man trycker på knappar, men lyser hela tiden i sensorbaren eftersom den hela tiden tar emot en spänning på minst 0,5V.

jo jag är med på hur en CCD funkar. men nu var det ju inte riktigt svaret på frågan.

men nu ska man ju inte se IR (eftersom det per definition är under 700nm) fjärrar lyser ju inte heller. bara gamla åttitalsmojänger som körde på högre våglängd möjligen.

*ger upp* ..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jadu, jag har faktiskt ingen aning. Hoppas du får svaret på din fråga och sedan kan säga det här

edit: Jag prövade med min fjärrkontroll och webbkamera, det lyste

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jo jag är med på hur en CCD funkar. men nu var det ju inte riktigt svaret på frågan.

men nu ska man ju inte se IR (eftersom det per definition är under 700nm) fjärrar lyser ju inte heller. bara gamla åttitalsmojänger som körde på högre våglängd möjligen.

*ger upp* ..

Det har smygit in ett litet faktafel här, synligt ljus ligger mellan väglängderna 400-700 nm. Medans IR ligger mellan våglängderna 700nm-1mm och det går inte se. Däremot går det att att se på bilder tagna av vissa kameror.

För mera info om IR och varför vissa kameror visar så ska du kolla in :
http://en.wikipedia.org/wiki/Infrared
Under rubriken Other imaging.

Permalänk
Medlem

Wiimote pointern är definitivt IR. Alla moment in Wiimoten går igenom väggar men inte pointern.

Jag har också märkt att pointern är kinkig om man inte sitter rakt framför den. Jag skulle spela lite när jag låg i sängen i kväll (ligger några meter snett från TVn) och då fick pointern spunk.

annars när jag sitter centrerad i soffan så funkar det jättebra.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
Wiimote pointern är definitivt IR. Alla moment in Wiimoten går igenom väggar men inte pointern.

Jag har också märkt att pointern är kinkig om man inte sitter rakt framför den. Jag skulle spela lite när jag låg i sängen i kväll (ligger några meter snett från TVn) och då fick pointern spunk.

annars när jag sitter centrerad i soffan så funkar det jättebra.

Beror väl på var du riktar din sensorbar

Om den inte fotar tvskärmen, då är den också en faktor.

Skulle du kunna testa att rikta din senorbar åt sidan och se om det förändras

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Beror väl på var du riktar din sensorbar

Om den inte fotar tvskärmen, då är den också en faktor.

Skulle du kunna testa att rikta din senorbar åt sidan och se om det förändras

visseligen. Men man fäster den med dubbelsidig tejp

aja det går ju att ändra sensor baren om man vill

fick zelda nyss

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk

Wiimote går väl på Blåtand

Permalänk
Avstängd

Ok så man får alltså en dyrare elräkning med en XBOX 360 jämfört med Nintendo Wii om de där uppgifterna stämmer. Men PS3 fattades?

Och blåtand... är inte det sämre än den teknik som t.ex. Logitech-musen G7 använder?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
visseligen. Men man fäster den med dubbelsidig tejp

aja det går ju att ändra sensor baren om man vill

fick zelda nyss

http://www.student.hig.se/~nd02lsm/zeldatpwii.jpg

Requestar en minirec av det spelet
Vad jag helst vill veta är vilka kommandon som lräver att du viftar med handen

Permalänk
Medlem

SectionX2 är det någon bekant till dig som skickar Wii till dig eller bara en du pratat med via internet?

Permalänk

"Hej!

Tack för ditt mail.

Vi vet ännu inte hur många konsoller vi kommer att bli tilldelade. Det är först till kvarn som gäller så välkommen in till butiken den 8 december!

Ha en trevlig helg!

Med Vänliga Hälsningar
Tina
El-gigantens Contact Center"

Score

Ska lätt vänta utanför

Permalänk
Medlem

Jag har nummer 33 på Game i Täby. Jag ska åka dit fort som fan på releasedagen. Måste ha en...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sodnik
Det verkar som det förbjudet att sälja importerade Wii på Tradera.Jag har ett par Wii-konsoller som samlar damm som jag la ut till försäljning där.

Men i morse( fem timmar senare) tog de bort auktionen med motiveringen "otillåten auktion",får inte säljas före svenska releasen enligt Bergsala. Såg att de även har tagit bort PS3-auktionerna.

Storebror ser dig!

Snart kommer väl SuperMario och knackar på dörren och vrider näsan av mig med rörtången. Det är som att importera blöjor men att bli tvingad att använda dem själv.
Jag hade ingen aning om att det var så.

Ja hur många har du? vart bor du? vilket pris vill du ha för dem?
många frågor på en gång.
du kan ju slänga iväg ett mejl till mig om du vill: wii@tobbe.be