Permalänk

Att döma en kontroll efter dåliga förhållanden är inte rättvist.
En upplyst mässa med cancerstark strålning(överdriver lite)som flyger runt i hela lokalen kan mycket väl störa ut den kraftigaste apparatur.

I zelda ocarina of time var det meningen att bilden stanna till en mycket snabb tiondel när man gjorde snurrattacken och träffa en fiende.
I zelda Wind waker var det samma visa.

Kontrollen ska testas av en kräsen person under optimala förhållanden.
Då kan den få ett sant utlåtande gällande hur den funkar.

Inget nytt innehåll precis, vill bara klargöra det som många andra redan sagt, copycat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Om du bara behöver en switch till 360 och Wii så kan du köpa 1-2 splitter som kostar 1250, då blir det ju en femhundring billigare

edit: omformulering

edit2: upptäckte i manualen att de bara nämnde split till olika monitorer. Du skulle kunna maila in till butiken och fråga om det fungerar med två enheter till en monitor.. Eftersom det bara finns en input.

sant, skall göra det.....

men funderade mycket på den länken du sände

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010043892

Ifall denna fungerade bra så skulle det vara bäst .... billigt o bra

ps tack så mycket för hjälpen

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlowManCrap
Kontrollen ska testas av en kräsen person under optimala förhållanden.
Då kan den få ett sant utlåtande gällande hur den funkar.

Optimala förhållanden är ganska ointressanta, för hur många har det egentligen så hemma? Finns alltid någonting som kan störa, som fönster eller vissa elektriska produkter.

Jag håller med om att en mässa inte är en bra miljö för Wii men jag ser hellre att den testas i realistiska förhållanden och att den fungerar som tänkt när man väl får hem den, än att den testas i optimala förhållanden och fungerar otillfredställande för konsumenten.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
sant, skall göra det.....

men funderade mycket på den länken du sände

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010043892

Ifall denna fungerade bra så skulle det vara bäst .... billigt o bra

ps tack så mycket för hjälpen

Jag tror inte den fungerar så bra, den har ingen förstärkare så signalförslut är att räkna med. På sidan som du länkade finns det däremot scart-splitters med förstärkare, kolla på dom istället, dom är dock dyrare.

edit: http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?kat=14&sub=88&sud...
Den verkar bra i varje fall.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Jag tror inte den fungerar så bra, den har ingen förstärkare så signalförslut är att räkna med. På sidan som du länkade finns det däremot scart-splitters med förstärkare, kolla på dom istället, dom är dock dyrare.

edit: http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?kat=14&sub=88&sud...
Den verkar bra i varje fall.

Den verkar helt ok , blir nog nåt åt det hållet...
tack igen för hjälpen

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
men herregud va du ska överdriva, du är ju nästan löjlig, de sa ju själva att de kanske skulle köra hd, så d e iaf inom räckhåll.

Men att nästan fördubbla upplösningen och ändå ha samma prestanda är också orealistiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Nu har man testat Wii inne på nordstan i gbg och det var tyvärr som man fruktade. Första gången jag hörde talas om att spelkontrollen skulle vara trådlös så var den första tanken: hur illa kommer fördröjningen att bli? Svaret är ganska illa, det är väldigt tydligt märkbart hur siktet släpar efter när man siktar med pilbågen på nya Zelda, tanken på att spela ett fps med den kontrollen är inte det minsta frestande. Sen var det iaf på Zeldademot väldigt ofta att det hackade till så fort mycket hände på skärmen samtidigt. Resultatet blir att jag är ganska tveksam till att skaffa en Wii. Det verkar som om hårdvaran verkligen inte räcker till och den trådlösa kontrollen som är innovativ saknar tyvärr tillräckligt bra respons för att man inte ska bli irriterad på det i längden.

svaret är att demot är gammalt. Det är från E3 i maj i år och att Nintendo fixat problemen i final version. Jag har skitbra fps och känner ingen fördröjning med kontrollen.

styrningen med en tvådelat kontroller funkar perfekt för mig.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
svaret är att demot är gammalt. Det är från E3 i maj i år och att Nintendo fixat problemen i final version. Jag har skitbra fps och känner ingen fördröjning med kontrollen.

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tack så mycket skall leta så visar jag upp sen om jag hittar nåt..

http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=744
denna verkar vetig men kanske lite dyr , men ok

det är nog den under du vill ha.

sen kan du lika gärna sasa på en billigare ändå, rätt poänglöst med optiska switchar mm när Wii inte har sånt ändå. och för andra maskiner borde ju i stort sett alla förstärkare ha tillräckligt med såna ingångar för de flesta användare..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det är nog den under du vill ha.

sen kan du lika gärna sasa på en billigare ändå, rätt poänglöst med optiska switchar mm när Wii inte har sånt ändå. och för andra maskiner borde ju i stort sett alla förstärkare ha tillräckligt med såna ingångar för de flesta användare..

sant..
de ultimata som jag skulle vilja hitta är komponentsplitter eller Scartsplitter som är billiga (behhöver inga extra grejer ) vill bara kunna ha x360 o wii inkopplat samtidigt.....Sedan skall inte denna koppling påverka ljudet eller bilden (så att de blir sämre)
detta skulle varit de ultimata för min del

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tack så mycket skall leta så visar jag upp sen om jag hittar nåt..

http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?p=744
denna verkar vetig men kanske lite dyr , men ok

det är är ju för fler "bildvisare" eller hur jag ska säga. När du ska ha fler källor till samma kan du ha en sån här och det finns säkert billigare någonstans...

EDIT: här är en billigare, naturligtvis sämre. Men allt beror ju på vad du ställer för krav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
det är är ju för fler "bildvisare" eller hur jag ska säga. När du ska ha fler källor till samma kan du ha en sån här och det finns säkert billigare någonstans...

EDIT: här är en billigare, naturligtvis sämre. Men allt beror ju på vad du ställer för krav.

Frågan är tror du att ljud o bild kvaliteten blir sämre ifall man använder denna switch (x360 o wii)????

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

vad har du för tv? vad har du för preferenser? Allt handlar om smak och tycka.

Enkelt svar: JA! bild och ljud kommer att bli sämre (du behöver ju inte använda den för att ljud).

Kommer du att märka det? Ingen aning. Tv, kablar, eget tycke, egna preferenser allt har betydelse. Så vet du med dig att du är lite kinkig med bilden bör du inte köpa den billiga. Om man inte är det så funkar den billiga

Jag vet inte om den där stöder 720p heller. för jag antar att om du har en bättre tv vill du ha det från xboxen?

EDIT: hittade den billigare http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=AVSW-AV...

om du då har en tv som inte stödjer hdtv tror jag att du kommer klara dig den där tills du köper en bättre tv. då kanske du får uppgradera. 300kr är ändå inte så mkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Frågan är tror du att ljud o bild kvaliteten blir sämre ifall man använder denna switch (x360 o wii)????

den där för 500 verkar rent mekanisk, skulle säga att den påverkar bilden mindre än en elektronisk i lägre prisklass.

annars är du snart uppe på priser då du nästan kan köpa en bioförstärkare med ett par komponentingångar på. (trots allt mest praktiskt av alla alternativ)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
den där för 500 verkar rent mekanisk, skulle säga att den påverkar bilden mindre än en elektronisk i lägre prisklass.

annars är du snart uppe på priser då du nästan kan köpa en bioförstärkare med ett par komponentingångar på. (trots allt mest praktiskt av alla alternativ)

mekaniskt?? menar du att den styr om ledningarna med en arm inne i lådan eller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
mekaniskt?? menar du att den styr om ledningarna med en arm inne i lådan eller

Strömbrytare? Fast det ser ut som om den arbetar med elektronik enligt mig.

Permalänk
Medlem

¨fråga.. går wavebird kontroller använda till wii?
för har man trådlöst vill man ju flen ha alla det.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jucce
Strömbrytare? Fast det ser ut som om den arbetar med elektronik enligt mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
mekaniskt?? menar du att den styr om ledningarna med en arm inne i lådan eller

ni får la skruva isär den och dokumentera.

/ @Barry: ja, bara den där stora klumpen får plats så. (fast luckan ska visst gå att ta loss tror jag så det är nog inget problem)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Om man inte har en hd-tv utan en bildrörs-tv, duger då composite kablarna som följer med då eller finns det något bättre att köpa?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem

RGB är alltid att föredra till en bildrörstv.

Förövrigt så kan en splitter visst vara mekanisk, inget konstigt med det.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
vad har du för tv? vad har du för preferenser? Allt handlar om smak och tycka.

Enkelt svar: JA! bild och ljud kommer att bli sämre (du behöver ju inte använda den för att ljud).

Kommer du att märka det? Ingen aning. Tv, kablar, eget tycke, egna preferenser allt har betydelse. Så vet du med dig att du är lite kinkig med bilden bör du inte köpa den billiga. Om man inte är det så funkar den billiga

Jag vet inte om den där stöder 720p heller. för jag antar att om du har en bättre tv vill du ha det från xboxen?

EDIT: hittade den billigare http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=AVSW-AV...

om du då har en tv som inte stödjer hdtv tror jag att du kommer klara dig den där tills du köper en bättre tv. då kanske du får uppgradera. 300kr är ändå inte så mkt

Har en relativt ny bildrörs tv på 28 tum....Så behovet är som du säger nog av något åt detta hållet

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=AVSW-AV....

Det där rörande bild , svar jag kan vara lite kinkig rörande det men ifall bild kvaliteten dras ner mycket så är det bättre att gå o ändra vid tv:n när man vill spela en viss consoll. Men skall kolla up det

tack för tipset

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
¨fråga.. går wavebird kontroller använda till wii?
för har man trådlöst vill man ju flen ha alla det.

Har läst om folk som har använt wavebird med gott resultat till Wii. Du behöver nog inte oroa dig.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Avstängd

Någon som har importerat Wii från USA? isåfall från vilken sajt?

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
http://wii.justlikeed.net/europe/

har den som startsida nu ^_^ klarar fan inte att vänta 2 veckor alltså :S

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Frys ner dig. Precis som Cartman gjorde ^^

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
har den som startsida nu ^_^ klarar fan inte att vänta 2 veckor alltså :S

Haha, jag med xD
Har dock inget ex. till releasen

Fortfarande ingen som vet något om när andra färger har release?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

måla själv om vettja. verkar ju inte direkt besvärlig att demontera.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Har läst om folk som har använt wavebird med gott resultat till Wii. Du behöver nog inte oroa dig.

jag testade och det funkade fint

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Jag tror att Zelda TP kommer vara det bästa spelet jag kommer ha spelat sen Final Fantasy VII och Ocarina of Time. Just därför har jag inte läst om det alls. Jag vet verkligen ingenting om det. Noll. Vet att man är Link och att Epona är tillbaks. Det är verkligen allt jag vet.. vill inte förstöra nåt. Jag tom. undviker det på nätet för att inte skapa nån hype för mig själv.. men nu när det har kommit ut i USA så kollade jag på en screenshot och det såg underbart ut!

Längtar så jävla mycket. Fyfan va roligt det kommer vara att spela på nätterna när man är ensam hemma.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |