Optimus kommer att vara dyrt, mycket dyrt

Permalänk
Medlem

Coolt tangentbord...... tycker det är bra att de satsar, detta kan ge oss dödliga en chans om några år OLED is tha future gogogo!

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acateon
Haha! 8k och det är då för det svartvita?! LOOOL

Du har lite annorlunda humor!

Men visst, lite saftigt är det.
Dock minst lika nödvändigt som D & G-mobilen.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Kän jämföras med en Band & Olufsen Tv/stereo whaterever, det är coolt och lyxigt

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Bojkotta och låt bolaget ta en tidig död. Spara era pengar till Playstation 3 det är mer värd kan jag lova er.

Permalänk
Medlem

Det här den mest misslyckade hypade produkten någonsin. det enda som kulle kunna slå det här är om duke nukem forever lanseras i mitten på nästa år för nästan 10 tusen för den svartvita versionen.

Permalänk
Medlem

Det får Logitechs Dinovo att verka billigt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tycker bara själv idén är så grym att jag hoppas de får den såld, synd att man själv inte har råd till ett.

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Medlem

8k är säkert en vettig prissättning när efterfrågan är så pass mycket större än tillgången - men hela produkten börjar likna ett skämt.

Jag kommer inte köpa det iaf

Visa signatur
Permalänk

Tragiskt att läsa inläggen på deras forum. Folk säger att de slösat bort ett par år av sina liv med att vänta på det här och nu blir det dyrare och sämre så då tänker de inte köpa. Om man tror att det enda man gjort i ett par år är att sukta efter ett tangentbord så kanske man skall prova att dra ut huvudet ur röven och starta hjärnan innan man skriver inlägg...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag hade inte klarat det, jag måste ge mitt tangentbord en riktig pärla en gång i månaden minst, oftast när jag spela CS.

Permalänk
Medlem

Dom måste ha någon form av cp skada ^^

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Genomsnittsåldern och genomsnittsintelligensen här sjunker ju för varje dag iaf. För en produkt som utvecklats som ett ensamt projekt i ett litet företag så är det kanske inte mer än väntat att priset ligger som det gör i början. 103st, vet ni hur få det är? Det är folk som snyter sig med tusenlappar som kommer köpa denna produkten i början för att ha ytterligare en cool pryl att stila med.

Var den första CD-spelaren billig? Priset kommer sjunka, färg kommer komma, konkurrenter kommer komma. Sen hamnar priset på en helt annan nivå.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Första DVD-brännaren jag såg i en tidning som riktade sig till vanliga konsumenter: 39 000 :-.

Det behövs inte sägas mer.

Permalänk
Medlem

Det är inte vad man kallar ett pris riktat till "den stora massan" , men det är ju knappast en product med en upplaga på 103 exemplar. ge det tio år så kommer det kanske vara vardagsmat och kosta 500-1000 kr

Permalänk
Medlem

Jag tänker vänta och se om priserna går ner, man kan ju alltid hoppas att dom börjar massproducera sina tangentbord så att priserna går ner.

För det skulle vara ganska grymt med ett sånt här tangentbord i färg... *drömmer*

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Dom måste ju vara helt ifrån vettet!
Den skulle ju kosta som en normal mobiltelefon, uppskattningsvis 2-3000:- Vet inte riktigt vad dom kör med för mobiler dock..

Och den som påstår att 8k inte är så dyrt, visst folk kan lägga ut 30k på en dator men för att vara ett tangentbord är det gigantiskt dyrt!

Plus att det inte är färg och alla knappar har inte en display och displayen är relativt liten (den fyller inte ut knappen) så känns detta ganska mycket som om dom just grävt sin egen grav..

Bra idé, dålig realisering

är inte tangentbordet tillverkar i ryssland? där kostar väl en sjysst mobil typ 8 lakan

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Det här tangentbordet har jag spanat inn länge. Trode det hade funnits i några år readn.. :/

Äkligt dyrt var det. Om priset var några K lägre skulle jag nog överväga att köpa det.

Visa signatur
Permalänk

Till alla som gnäller om hur dyrt det är (och jag hoppas att ingen tar illa upp):
Håll käften!
Det är den första produkten av det här slaget, det är ett enormt genombrått, och det behövs riktigt rejält eftersom tangentborden har sett likadana -i stort sett- sen start! Det är en ny, asgrym designprodukt! Vill ni gnälla om priset så KÖP inte, vi (dom flesta av oss ivf) förstår att 8 000 kr för ett tangentbord är mycket pengar, men som Fjafjan sa, det är inte ett pris riktat till den stora massan. Kan vi snälla få lite kommentarer om produkten i sig, inte om priset?

Väx upp för helvete

edit
Jag inser att nyheten handlar om just priset, men att ha 40 inlägg som alla går ut på att "oj vad dyrt det är den här tänker jag inte köpa" känns lite onödigt. Det står ju redan i nyheten.

[size="0.1"]note
Vill helst slippa få en varning för offtopic så om någon har kännt sig förolämpad och vill ta ut sina aggressioner, ta det genom pm.[/size]

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Billigt skräp.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

tycker fortfarande det är rätt billigt med tanke på hur besvärligt det måste vara att tillverka skiten. hade varit en annan sak om det bara vore en slags touchskärm eller så.

men synd att färgen försvann, vore perfekt för märkta videoredigeringslayouter och liknande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
är inte tangentbordet tillverkar i ryssland? där kostar väl en sjysst mobil typ 8 lakan

visst, men du kan betala den i vodka åas.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

...och endast 103 förhandsorder kommer att accepteras...

Det är lugnt, tror inte att det finns 103 som är beredda på att lägga 8laxar på ett tagentbord. Jag själv älskar ett tagentbord för 79kr, som jag köper några ggr om året efter att det blivit utslitet.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

8k är rätt kostsamt ,fast vafan borde ju hylla dem för att de var först att våga ta steget fullt ut, om några år och efter några utvecklade modeller kanske en vanlig dödlig också får råd att skaffa en!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
rätt bra rabatt ändå, 3 knappar kostade väl 1200 kronor i recensionen av den andra totalt onödiga prylen...

Verkligen den mest meningslösa produkten någonsin, vi ska kanske inte skratta än, det kanske blir en storsäljare när produkten fått mogna lite...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Jag behåller hellre min Ak47:a aka Steelkeys 6G.

Jag kan tänka mig att Oled tangetbord kan vara fräckt i en Laptop dock men de är redan dyra som de är. Kanske vi kan köpa nått sånt om 5år.

Permalänk
Medlem

geekwarning, men det ser coolt ut

http://www.artlebedev.com/everything/mus2/

mus också

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Hedersmedlem

Trist att så många klagar, var är problemet egentligen? Uppenbarligen går 90% av de som postar på socialbidrag eller är minderåriga. Trist att tillverkaren får ta all skiten.
Vad förväntar de sig, 299:- på Siba? Imorgon? Oändligt antal?

Finfin idé. Att utveckla och producera något sådant här i början innebär mycket stora kostnader något som är svårt om man sitter utan stabila finansiärer. Klart att de första kommer kosta pengar! Jag är också 100% säker på att alla kommer sälja, de kommer vara sålda strax efter möjligheten finns att boka.

Tänk efter lite innan ni postar..

Som skrevs ovan, vänta en smula, snart kommer tekniken vara enklare och var och varannan dödlig kan köpa dem på Komplett, Datorbutiken eller OnOff.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

hade knapparna varit i glas istället för plast så och tangentbordet i aluminium istället för plast så.. hade det varit en dyr lyxprodukt och jag hade förstått att rika människor köpt det men.. plast och plast? det är inte lyx.

annars cool idé som kommer kännas "hur kunde folk inte ha dessa tangentbord för 10 år sen?", om 10 år..

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Dom måste ha någon form av cp skada ^^

Och du är uppenbarligen en synnerligen upplyst människa, tillika en briljant lingvist med extraordinärt vokabulär.

Nåt säger mig att priset kommer sjunka förr eller senare, och om ett år eller två får man varianten med färg-OLED's för några tusenlappar, vilket jag skulle köpt om jag inte levt på lånade pengar. (Tack CSN, för att ni höjde låndelen av studiemedlet! Det gör mig verkligen en tjänst.).

Tålamod, folks.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peppo
Nån måste ju vara först med att introducera ny teknik. Lovar att om 5-10 år så är det där standard. Kolla bara på vad en skärm kostade för 10-15 år sen. 30 lök för en svartvit 17"

I vilken dimension lever du i?

Klart de kommer att få ynka 103 tangentbord sålda.

Permalänk
Medlem

103 ex lär de bli av med fortare än kvickt. Fatta potentialen för high end show rooms med detta tangentbord hela lagret kan antagligen utan problem gå åt till företag som vill kunna glassa lite för kunderna.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end