Dell förinstallerar Vista

Permalänk
Melding Plague

Dell förinstallerar Vista

Datortillverkaren Dell har börjat att förinstallera Windows Vista för sina företagskunder. Men det krävs att de har ingått ett volymlicensavtal med Microsoft.

Läs nyheten: Dell förinstallerar Vista

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en bärbar dell ( se sign) för ca: 1 vecka sedan. Den levererades med XP media center. Kontaktade dem ang. Vista. De sade att om man köpt en dator efter slutet av oktober har man rätt till gratis vista uppgradering. Enligt utsago sade Dells kundstjänst att man kommer att få uppgradering i mars 2007.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

hah

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi
Jag köpte en bärbar dell ( se sign) för ca: 1 vecka sedan. Den levererades med XP media center. Kontaktade dem ang. Vista. De sade att om man köpt en dator efter slutet av oktober har man rätt till gratis vista uppgradering. Enligt utsago sade Dells kundstjänst att man kommer att få uppgradering i mars 2007.

Ja för du är inte en företagskund?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

jaha det var ju intressant (var faktiskt redan medveten om det)

Men jag undrar en sak ang. vista. Hörde av en på jobb att Microsoft valt att bygga om windows från grunden när dom gjorde vista. Vilket i sin tur skulle leda till att vi skulle kunna få återse gammla kära Windows 98 problem. Kan någon demetera detta eller är det verkligen så illa?

Visa signatur

In Tyler we trusted

Permalänk
Medlem

Tror att Vista blir väldigt populärt i företagskretsarna.
När det gäller privatpersoner så tror de flesta svenssons kör med piratversionen med tanke på priset!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cezar
Tror att Vista blir väldigt populärt i företagskretsarna.
När det gäller privatpersoner så tror de flesta svenssons kör med piratversionen med tanke på priset!!

Nej, de flesta "Svenssons" kommer köra med det Vista som låg förinstallerat på nya datorn eller köra vidare med XP på sin gamla burk - för de har inte en aning om hur man gör för att installera ett operativsystem och kommer därför aldrig att köpa eller ladda ned en version av Vista.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.