Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sådär har uppdaterat den nu... Ska senare när jag kommer hem finputsa den lägga in en länk vart man hittar NSS samt lite annat småfel.

Edit: det är bara att pma mig om ni vill att flera frågor/svar ska ligga i faqen så slipper vi att en massa personer frågar hela tiden i tråden.

Jättebra. Men man måste få fråga nya frågor(saker som man inte hittar i sin manual o dylikt) samt frågor som man kanske har frågat nån´gång och som är relevanta till tråden men som man ej har fått svar på ännu.

Och då passar jag på att fråga om denna superviktiga funktion(NOT!) som albuminformation i ME: Är det nån´som har hittat nåt´riktigt smidigt sätt att få till detta med albuminformation utan att behöva använd windows mediaplayer(om man använder den så måste man köra med wma eller mp3format)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
jag har lagt in tomtom 6 i mobilen nu och får ingen gps signal, är det så att man måste köpa till en bluetooth mottage/sändare eller finns det inbyggt i telefonen så att man ska göra någon inställning bara??

Finns tyvärr ingen gps inbyggd du är tvungen att köpa en gps modul om du vill använda din tomtom.

papphammar Jo självklart men som att tex fråga efter hur man flashar telefonen när det har beskrivits typ 5 sidor tillbaks flera gånger så känns det lite onödigt men visst alla frågor/tips/ider är ju välkommna, men märkar man att fler o fler frågar efter samma fråga och det har redan besvarats så kommer jag lägga in den i faqen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Finns tyvärr ingen gps inbyggd du är tvungen att köpa en gps modul om du vill använda din tomtom.

papphammar Jo självklart men som att tex fråga efter hur man flashar telefonen när det har beskrivits typ 5 sidor tillbaks flera gånger så känns det lite onödigt men visst alla frågor/tips/ider är ju välkommna, men märkar man att fler o fler frågar efter samma fråga och det har redan besvarats så kommer jag lägga in den i faqen.

Jupp. Det är selfclear!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför står det "Samtal ej tillåtet" vad jag än ringer. Fick det här problemet idag. Ringde till Comviq och de sa att jag har en inställning som heter "Samtalsbegränsning" och den ska sättas till AV. Jag har något som heter samtalspärr men för att ända den så måste jag ha en spärrkod och enligt min manual så ska min tjänsteleverantör, dvs comviq ha den koden.
Wtf ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan tipsa om nokias egen gps modul som finns hos katshing för 799:-
Medföljer cigg-kabel som även går att använda till telefonen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Varför står det "Samtal ej tillåtet" vad jag än ringer. Fick det här problemet idag. Ringde till Comviq och de sa att jag har en inställning som heter "Samtalsbegränsning" och den ska sättas till AV. Jag har något som heter samtalspärr men för att ända den så måste jag ha en spärrkod och enligt min manual så ska min tjänsteleverantör, dvs comviq ha den koden.
Wtf ska jag göra?

Varit å pillat lite i menyerna å råkat spärrat?
Är det inte puk-2 koden som ska låsa upp detta? Den får man med sitt sim-kort. Men jag kanske är helt ute och cyklar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Varit å pillat lite i menyerna å råkat spärrat?
Är det inte puk-2 koden som ska låsa upp detta? Den får man med sitt sim-kort. Men jag kanske är helt ute och cyklar.

vettefan vad jag ska göra.. Jag har inte ändrat nått i min mobil.

Permalänk
Citat:

vettefan vad jag ska göra.. Jag har inte ändrat nått i min mobil.

Men leta efter din puk-2 kod och den där andra långa koden som du fick med ditt sim-kort/abonnemang. Hittar du inte dessa eller om dom inte funkar så kontaktar du comviq. Annars så har jag för mej att vissa koder är fabriksinställda på koden: 0000. Går ju å testa det med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

0000 gick inte iaf..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Testa en gång till så låser den sig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Testa en gång till så låser den sig

Å det hjälper inte att starta om telefonen? Och testa igen? Mitt systemlås låste sej bara i fem minuter å sedan gick det att köra igen. Men det är INTE det samma som pin-o puklås i.o.f.s
Men leta efter dina pin o puk-koder!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

säkerhetskoden brukar vara 12345

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Är inte det där gammalt? Pin koden brukade ju vara 1234 förr i tiden men nu så är koderna individuella från telefon till telefon.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Är inte det där gammalt? Pin koden brukade ju vara 1234 förr i tiden men nu så är koderna individuella från telefon till telefon.

Pin koderna har med kortet å göra och inte telefonen, Pin koden brukar vara 0000 som original.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

säkerhetskoden brukar vara 12345

Den ska vara fyr-siffrig. Kan inte skriva nått längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den ska vara fyr-siffrig. Kan inte skriva nått längre.

Min låskod aka säkerhetskod var 12345, min pin kod var 0000 och min pin2 kod var 0000

sen hittar jag inga andra koder att pilla med altsså måste du ha ändrat koderna till något annat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har skrivit om detta tidigare... Ang. smailies i N73:an så finns det ju inga som ni kanske vet. Kom på att man kan lägga in dem i ordlistan så kommer de automatiskt fram när du trycker tre ggr på 1:an, tryck sedan på * för att växla mellan de smailisar som du har lagt in. Höll på att bli tokig i början innan jag gjorde så här... Lägga in dem som mallar är också ett alternativ, men omständigare...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Jag hör ett svagt brus mellan låtarna också men jag tror att det stängs av när låtarna börjar spelas. Ni som hör ett markant brus i låtarna har nog ett hårdvarufel(jag tror detta eftersom att jag har kört på samma firmware som ni) Dock så kunde det lika gärna vara ett mjukvarufel- jag hade det problemet när jag uppgraderade firmware på min SE W800i. Det brusade som tusam efter min uppgradering och jag fick strida o tjafsa som fan för att få tillbaka min gamla firmware.

Bruset som jag hör är mellan låtarna men det är störande. och hoppas att de löser detta i kommande uppdatering

Visa signatur

|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

http://cnn.cn/shop/nokia-n733250-joystick-internal-parts-p-11...

För er med joystickproblem råder jag att köpa 1 eller 2 härifrån...Allid bra att ha som reserv ifall att
Slipper man lämna in skiten för en sån löjlig sak

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
http://cnn.cn/shop/nokia-n733250-joystick-internal-parts-p-11...

För er med joystickproblem råder jag att köpa 1 eller 2 härifrån...Allid bra att ha som reserv ifall att
Slipper man lämna in skiten för en sån löjlig sak

varför betala för den när man får det gratis utbytt :D, men tack för länken kanske beställa sådanna efter att garantin har gått ut om man har kvar luren dvs.

Visa signatur

Permalänk

Hur gör man en printscreen på telefonens display så man kan få det som en bild på datorn?

Har sett ett par stycken i denna tråd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr_pepper68
Hur gör man en printscreen på telefonens display så man kan få det som en bild på datorn?

Har sett ett par stycken i denna tråd.

http://www.s60.com/life/application/displayDetails.do?appId=6...

Kanske kan vara nåt`för eder?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det fler teman än det gröna i den "ríktiga" me:n?

Har svårt att bestämma mig om jag ska köpa den vanliga 73:an eller den svarta me:n.. Någon som kan komma med några råd??

Stöder den vanliga luren minneskorten på 2 gb förresten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freud71
Finns det fler teman än det gröna i den "ríktiga" me:n?

Har svårt att bestämma mig om jag ska köpa den vanliga 73:an eller den svarta me:n.. Någon som kan komma med några råd??

Stöder den vanliga luren minneskorten på 2 gb förresten?

Om du ska använda musikspelaren i din lur mycket så ska du absolut köpa ME! DEn mjukvaran ger en mycket bättre bas och fyllighet i ljudet!
Dock kostar den 600 kronor mer än vanliga N73. (kollade häromdan på nätet)

Annars så gör man som mej och många andra här- med lite tricks uppgradera din vanliga N73 till ME-versionen. Inte säkert att garantin gäller om du gör det dock. Och som vanliga uppgraderingar via hemdatorn och usb-kabeln, så kan det ju gå fel och luren dör men det händer inte ofta. Men jag anser att det är värt risken eftersom att det blir så mycket bättre ljud i ME-versionen. Dock behöver man vettigare lurar än dom som följer med vanliga N73.

Jo vanliga N73 stödjer 2gig-kort står lite om det i första posten(uppdaterad) Och det förljer med ett 2 gig-kort med N73ME. (det är väl det man betalar lite extra för) Jag gjorde dock en bra deal som jag tro står sej fortfarande: Köpte telefonen på avbetalning till ett bra pris av comviq och fick med ett 1gig-kort på köpet.
Teman som är "unika" för ME är det gröna och nåt´mer som var ganska trist har jag för mej. Och så får du med en låt av Moby(också trist enligt min smak hehe) Detta följer också med vid en "fuluppgradering" från vanlig N73 till en ME. I övrigt så är dom nästan identiska! ME stöder albumart- du kan få upp en liten bild på telefonen på skivomslaget från den skiva/låt du spelar.(följer också med vi en "fuluppgradering" till ME.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för svaret Papphammar!

Då har jag bara kvar att bestämma mig för om jag vill ha det svarta skalet eller någon av de andra....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freud71
Tack för svaret Papphammar!

Då har jag bara kvar att bestämma mig för om jag vill ha det svarta skalet eller någon av de andra....

Vassegod!
Men ME finns bara i svart. Och vanlig N73 finns inte i svart. Eller ska du byta skal på en vanlig N73 menar du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, faktum är att jag tycker att varianten med "plum/silver" är lite snyggare än den helsvarta ME:n..

Så om man nu får den nya utseendet på mp3 spelaren samt bättre ljud m.m med en fuluppgradering så lutar det nog åt att jag köper den vanliga luren.

Permalänk
Medlem

NSS hittar inte telefonen?

Varför hittar inte NSS min telefon när man ansluter den, ska man välja att ha den i pc suite läge?

Visa signatur

=)

Permalänk

Re: NSS hittar inte telefonen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan_kj
Varför hittar inte NSS min telefon när man ansluter den, ska man välja att ha den i pc suite läge?

Jag hade nog min i pc-läge. Tryck på scan i NSS. Kommer ej ihåg vilket läge jag anslöt telefonen i men det är bara att testa sej fram.

Visa signatur