Produkttest: Iriver S10

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Iriver S10

Iriver S10 ska enligt tillverkaren vara världens minsta mp3-spelare med färgskärm. Den kan förutom att spela upp musik även visa bilder och ta in radiostationer. Vi har testat om den trots sitt minimalistiska format fungerar som utlovat.

Läs produkttestet: Iriver S10

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Haha. Söt liten sak. Förresten, är det bara jag som garvade när jag såg denna bilden?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

what? varför har de mixtrat med bilden och lagt till en gradient?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Haha. Söt liten sak. Förresten, är det bara jag som garvade när jag såg denna bilden?

http://www.sweclockers.com/imagebank/30fa4/QWpeKR.jpg

Nej du var inte ensam. Jag förväntade mig faktiskt en sladd.

Citat:

what? varför har de mixtrat med bilden och lagt till en gradient?

Är väll ett ganska vanligt trix när man gör reklam för sina produkter.

Permalänk
Medlem

Hade köpt en direckt om det nu inte vore så att jag hade en Iriver redan. Med ett par bättre lurar så får man underbart fint ljud. Å priset är tämmligen bra för vad man får låter det ju som.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Iriver S10 ska enligt tillverkaren vara världens minsta mp3-spelare med färgskärm. Den kan förutom att spela upp musik även visa bilder och ta in radiostationer. Vi har testat om den trots sitt minimalistiska format fungerar som utlovat.

Läs produkttestet: Iriver S10

Lite synpunkter :

Skulle varit trevligt med en jämförelse med nån annan spelare när det gäller ljudkvaliten, samt eventuellt för och nackdelar jämfört med nya "shuffeln" som också är en väldigt liten spelare.

"Gapless playback" kan också vara intressant att ta reda på om den stöder eller inte.

Efter vad jag erfar har s10 också en OLED skärm, det senaste jag hörde om den tekniken var har jag för mej att "blått" bara hade en livslängd på 2000 timmar, iochmed att skärmen inte är på så ofta skulle det väl inte vara nån direkt katastrof, men kunde ändock varit värt att slänga iväg ett mejl till iriver och fråga hur det är med den saken

Kunde också ha jämfört rippningsprogramet med EAC :

http://www.misticriver.net/showthread.php?t=14081

kollat vilken version av OGG det använder, inställningar osv......

Kul att ni börjat recensera ljudprodukter, men ni får gärna göra de mera utförliga.

För övrigt tror jag det är första gången jag sett "sony" och "högklassiga hörlurar" omnämnas samtidigt

Permalänk

JAS39,
Du borde provlyssna ett par sådana här. Lite synd att de går på $4.000 bara...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _simis_
what? varför har de mixtrat med bilden och lagt till en gradient?

Vad menas med det? tubi<-n00b

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem

Mycket fin recension och högklassiga bilder. Måste säga att jag blev sugen på en sån här nu, men jag har redan en U10, så jag håller mig till den.

Permalänk
Medlem

Det bästa med iRiver är deras firmware, jag vet inte hur det är (blir) med den här men tidigare modeller har fått utökad funktionalitet (minst sagt) efter ett par månader. Och då pratar vi inte buggfix utan hipp som happ kan den spela upp film, visa jpeg och spela upp något obskyrt ljudfilsformat...

Att komma med uppdaterade recensioner (vid nytt firmware, t.ex.) är inte det lättaste, men det skulle vara kul om det gick...

Permalänk
Medlem

bra..äntligen kan ja har hörlurarna i öronen och spelaren i näsborren

den ser lite klen ut

Permalänk
Medlem

Såg riktigt fin och stilren ut, formatet var ju minimalt överraskande.
Har alltid hållt på iRiver och gillat deras produkter, Apple kan slänga sig i väggen.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av h0psi
[B]Har alltid hållt på iRiver och gillat deras produkter, Apple kan slänga Håller med. *stolt ägare av U10*
Min U10 pajade iofs för några veckor sedan utan anledning, men det var inga problem att få en ny.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tror knappast det, står på alla andra sidor " 20Hz - 20kHz". Önskar nämligen en sådan spelare i julklapp

Visa signatur

Datorn: i7 3770k, Gigabyte GA-Z77-DS3H, Corsair Vengeance 16gb, Gtx 680, Samsung 830 SSD 256gb, Seagate 1Tb, Fractal design R4, Corsair HX750 750W, DELL U2711.

Studerar: Civilingenjör IT på KTH, började HT 2009 och blir klar sommaren 2014.

Permalänk
Medlem

Har haft en N10 sedan länge och det är väl någon form av förgångare.
Den har också fungerat bra, bortsett från att batteritiden är lite kass då man drar upp volymen.

Porta pro är varmt rekommenderade då dom är lättdrivna.
Man fick mer spel tid med dom än dom som ingick.
Sedan är dom så billiga också. men är man håröm kanske man borde tänka efter.

Visa signatur

Imac 27" 2011, I7, 8GB, 6870M, ingen SSD. :'(.

Permalänk

hmm lite halvoff men vilken spelare skulle ni köpt om ni var i samma sits som mig? har nämligen tänkt köpa min första mp3 spelare...

något som jag vill ha är iaf att man kan dra o släppa filer till den utan onödiga program
någon som vet en som skulle passa?

förövrigt garvade jag ochså åt den bilden trode den skulle typ vara som en medelstor mobiltelefon

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Wii.. Har den äntligen kommit nu. Har väntat på denna.

-=FULLMOON=-: Den är UMS kompatibel, d.v.s. att den fungerar som ett USB minna med dra och släpp.

Jasgripen: Jag skulle vel tro att det är senaste versionen. Men om det skulle visa sig att det inte är det så tvivlar jag inte på att iRiver uppdaterar det i firmwaren.
OLED skärmarna i dag skulle jag också tro är mycket bättre än så.

Småttingar i test: Ipod får stryk av Iriver

Ni kanske borde fixa till eran artikel då det står 10kHz.. ska vara 20kHz
Iriver Nordic
MysticRiver
Prylportalen Test

Permalänk
Medlem

Som det även nämndes senare, så ligger dessa spelare inte i samma prisklass, bara samma viktklass.

"Sen håller jag med vad andra sagt också; det enda dessa spelare har gemensamt är storleken. Om inte priset ses som ett argument så är det väl självklart att Iriver'n vinner? "Hej, idag tänkte vi testa en Mazda Miata och en Porsche 911. Vi har kommit fram till att Porschen är ett bättre köp." Wow vilken journalistik." Erik Pavletic

Permalänk
Medlem

Ser ut som en smidig liten spelare!

Jag finner det dock lustigt att programvaran ser ut som en billig klon av iTunes. Hela gränssnittet är uppenbarligen rippat, kolla "scrollbars" och knapparna, mycket tydligt kopierat rakt av.

Visa signatur

---------------------------------------------
AMD XP2800+, 768 MB DDR, Radeon 9800XT, Win XP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
hmm lite halvoff men vilken spelare skulle ni köpt om ni var i samma sits som mig? har nämligen tänkt köpa min första mp3 spelare...

något som jag vill ha är iaf att man kan dra o släppa filer till den utan onödiga program
någon som vet en som skulle passa?

förövrigt garvade jag ochså åt den bilden trode den skulle typ vara som en medelstor mobiltelefon

Vill du ha ett bra pris, bra ljud och en hållbar design så är Creatives flashspelarserier väldigt bra. En MuVo går att hitta väldigt billigt idag.
(Deras hårddiskspelare är klart sämre däremot).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Random-Person, du postade 13-37 :)!!

I alla fall är S10an helcool
Älskar den lille

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Den finns aven i helsvart

Saknar cradle som tillbehor... Varfor inte till S10 nar det finns till U10?!

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Snygg liten ask Kanske ska köpa en.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Vill du ha ett bra pris, bra ljud och en hållbar design så är Creatives flashspelarserier väldigt bra. En MuVo går att hitta väldigt billigt idag.
(Deras hårddiskspelare är klart sämre däremot).

tack iaf.. men nu ser de nog ut som morsan har köpt mig en S10

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Som det även nämndes senare, så ligger dessa spelare inte i samma prisklass, bara samma viktklass.

"Sen håller jag med vad andra sagt också; det enda dessa spelare har gemensamt är storleken. Om inte priset ses som ett argument så är det väl självklart att Iriver'n vinner? "Hej, idag tänkte vi testa en Mazda Miata och en Porsche 911. Vi har kommit fram till att Porschen är ett bättre köp." Wow vilken journalistik." Erik Pavletic

Ja det är ju inte jag som skrivit recensionen. Och så finns det ju en hel del som väljer en spelare med ett pristak över iRiverns. Så varför inte denna artikel är intressant förstår jag inte. Och nej, det är inte lika självklart att iRivers spelare är bättre än iPoden, som det är mellan en Mazda och Porsche! Men vet du att iRivern är en självklar vinnare så behöver du ju inte läsa artikeln heller

Permalänk

Har fått en svart liten sak nu .. jiddrans liten den är och ljudet är rätt kraftfullt för en sådan här liten spelare

Rekomenderas skarpt
men vet inte om det är jag som flummar men jaf kan iaf inte blädda upp o ner i bild mappen om jag kollar på bilden det kan man med låtarna iaf..

men men.. värd sina pengar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Löjligt det går inte med en usb2,0 enhet.
Vi testade också hur bra överföringshastighet Iriver S10 har genom att föra över ett antal olika mp3-filer till det inbyggda flashminnet. Det visade sig då att hastigheten låg på kring tre megabyte per sekund. Det är fullt acceptabelt, men ändå inte särskilt snabbt. Genom att föra över lite större filer lyckades vi som mest få upp hastigheten till 3,8 megabyte per sek

sluta löjla er och skriv sanningen istället please:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

någon mer än jag som fått reseta min ca 10 gånger då jag överförfiler?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Min funkar klockrent, inga resets.

Äckligt liten och smidig.
iPod kan fara och flyga i min mening.
Var sugen på en iPOD nano men sen jag läste denna rescension blev jag helsåld och beställde ett par veckor senare. Älskar denna spelare.

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.