Köpa k800i, meramobil.se seriös affär?

Permalänk
Medlem

Köpa k800i, meramobil.se seriös affär?

Är påväg att köpa en k800i, och hittade detta erbjudandet
http://shop.meramobil.se/abo.aspx?kampanjid=1

299kr/mån i 12 månader. Få telefonen för 0kr
Man får ringa för allt.

Verkar nästan för bra för att vara sant.
Nån som känner till sidan? är den seriös?

Permalänk
Medlem

med tanke på att k800i för 3200 utan abb så är det väl inte för bra för att vara sant

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Kollar man på avd andra tar är detta långt under...
Och om man ringer för 299 varje månad så har man isåfall betalat runt 300 för telefonen... Ganska bra deal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem
med tanke på att k800i för 3200 utan abb så är det väl inte för bra för att vara sant

3400 annars.

Annars kan jag tipsa om att telia har ett erbjudane nu.. håller på att fundera om jag ska ta det.. 18mån bindning.. 179kr per månad som billigast.. då får du även med en GPS modul.. 0:- ..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Beställde en W850i i söndags (samma deal).

De ringde måndag förmiddag och abonnemang + telefon kom igår.

Hur smidigt som helst. Var själv lite osäker på hur seriösa dem var, men dem verkar jo vara ok!

Permalänk
Medlem

jaqob hur gick det med köpet. funderar på att köpa en n73 av dom men jag har inte fått svar på mailet jag skickat och jag verkar inte komma nånstans i deras telefonkö. var dom snabba eller långsamma med att leverera? vill helst inte missa ett telenor erbjudande som dom har nu (ring utan min. kostnad inom telenor).

edit: om någon annan har erfarenheter om meramobil och deras leveranstider så är ni välkomna att dela med er. kommer nog beställa i slutet på denna vecka.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte beställt, men är grymt sugen... Nu är det ju 100 billigare...
Men tycker fortfarande det är konstigt... Nu är det nästan en bättre deal för k800i än w810. Borde inte k800i vara betydligt dyrare?
Sen kolla priset på tex 1 gb m2 kort... 80kr billigare än billigaste stället enligt pricerunner... luktar detta
Men är väl många nog som beställt här för att det ska verka seriöst.
Och eftersom man beställer för 0 kr så borde de ju iprincip "bara" kunna blåsa en på startavgiften i värsta fall.

Ni som beställt, är telefonerna brandade?

Ett alternativ är ju att försöka uttnyttja katshings deal
"Alltid lägsta pris! Köp din mobiltelefon tillsammans med ett abonnemang från Comviq, Telia eller Telenor, så garanterar vi dig marknadens lägsta pris och du får frakten gratis!"

Edit: Massa edit nu...
Men hittade en länk som kan vara intressant
http://www.konsumentforum.se/6/mera-mobil-oseriosa/

Permalänk
Medlem

såg den också. dock verkar den handla om telefonförsäljare som försöker få folk att byta till telenor. kom fram till deras support och hon kollade ifall det skulle bli problem vid tecknandet pga några räkningar ag missade i somras. inga problem enligt henne. dom verkar ha lång kötid dock till kundtjänst dock.

Permalänk
Medlem

Har bäställt nu en k800i nu ska bli intressant hur det går. 1309 ska jag betala 750 kr dyrare för att jag redan har telenor och 250 i Inträdesavgift (vilket är konstigt när jag redan är kund hos telenor) och 309 för minneskortet ( som plötsligt blev 1 kr biligare än vad det står på sidan)http://shop.meramobil.se/productdetails.aspx?productid=100812

Ska försöka hålla er uppdaterade med hur det går.

De stod utanför affären när jag var och handlade då skulle de ha 399 i 12 månader tror jag. Deras erbjudande på hemsidan ville de inte kännas vid först. Men sen kom det någon chef och han sa att deras erbjudande på hemsidan var helt sjuka.

meramobil: 2388 som du får ringa för plus 250 i Inträdesavgift 2388+250=2638
biligaste enligt prisjakt: 3365 + frakt
det skiljer alltså 727 kr + frakt mellan meramobil och den biligaste på prisjakt
det tycker jag är sjukt biligt med

titta lite till på sidan och såg

FÖRLÄNGNING
Om ni är intresserade av att förlänga ett nuvarande Telenorabonnemang, så tillkommer 750 kr. Vid förlängning av befintligt abonnemang debiteras EJ inträdesavgiften på 250 kr.

undra varför jag fick betala inträdesavgiften det får jag fråga när de ringer

Permalänk
Avstängd

köp "dvärg" erbjudandet Tele2 har. fan vad billig k800i blir då (köpte så själv).

det enda du betalar är 200kr i månaden i 1 ½ år. (Tele2/comviq bjuder på comviq kompis abonnemanget.)( som jag plocka ur, kör med mitt knockout kontantkort)

du sms`ar och mms`ar GRATIS till alla comviq, du ringer hur länge du vill till alla comviq för 69 öre. (alla andra operatörer 69 öre/minuten).

priset blir alltså bara 3600kr för själva telefonen. niiiice.
typ 90% i min telenfonbok kör med comviq, så det blir nästan gratis att använda abonnemanget för min del.

edit. jag fick även med ett par hpm-70 och ett 512mb M2 kort på köpet, gäller ej alla affärer. (kostar ca 800kr ihop)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

beställde en n73 idag, hoppas jag hinner få den innan telenor till alla erbjudandet går ut, flaska när beställde du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
beställde en n73 idag, hoppas jag hinner få den innan telenor till alla erbjudandet går ut, flaska när beställde du?

Igår runt 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
köp "dvärg" erbjudandet Tele2 har. fan vad billig k800i blir då (köpte så själv).

det enda du betalar är 200kr i månaden i 1 ½ år. (Tele2/comviq bjuder på comviq kompis abonnemanget.)( som jag plocka ur, kör med mitt knockout kontantkort)

du sms`ar och mms`ar GRATIS till alla comviq, du ringer hur länge du vill till alla comviq för 69 öre. (alla andra operatörer 69 öre/minuten).

typ 90% i min telenfonbok kör med comviq, så det blir nästan gratis att använda abonnemanget för min del.

edit. jag fick även med ett par hpm-70 och ett 512mb M2 kort på köpet, gäller ej alla affärer. (kostar ca 800kr ihop)

Erbjudandet i tråden är faktiskt ännu billigare
199kr i månaden i 12 månader, ring för ALLT.

Citat:

Borde inte detta räknas från när man beställer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Borde inte detta räknas från när man beställer?

tror man måste skicka ett sms eller regga tel nr hos telenor, så det gäller att jag hinner porta innan tror jag. ska ringa deras support och kolla, kan passa på att kolla kötiden, antar att den är hemsk:)

Permalänk
Avstängd

Någon som vet om dessa telefonerna är vodafone live brandade? Samt märkte med fula loggan?

Tänkte på k800 och w810.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Någon som vet om dessa telefonerna är vodafone live brandade? Samt märkte med fula loggan?

Tänkte på k800 och w810.

Jag har mejlat och frågat, och då hävdar de att den inte är brandad.

Beställde min k800i idag

Permalänk
Avstängd

Blev en K800i för mig också, bara hoppas den är unbrandad nu ;O

Permalänk
Medlem

tror det står i telefonrubriken om den är bunden till telenor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB

Skulle hellre satsa på Telias erbjudande.. 219kr/mån 1.5 år .. ringer gratis till alla Telia/Halebop mobiler.. då majoriteten har Telia eller Halebop..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Då är ändå telenors erbjudande mycket bättre med 199kr/mån i 12 mån ring för allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Då är ändå telenors erbjudande mycket bättre med 199kr/mån i 12 mån ring för allt.

Sant kollade på det också.. men är mycket i landsbygden på sommaren och Telenor är ju inte den bästa täckningen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

En sak är ju säker, det går fan inte ringa till meramobil

3h försök att få tag på meramobil, helt omöjligt. Via telefon då såklart.
Verkar iaf vara ett litet putteföretag pga så dåliga support tider samt ingen telefonkö osv.
Undrar hur lång tid ett service ärende skulle ta hoss dessa.

Permalänk
Medlem
Citat:

En sak är ju säker, det går fan inte ringa till meramobil

3h försök att få tag på meramobil, helt omöjligt. Via telefon då såklart.
Verkar iaf vara ett litet putteföretag pga så dåliga support tider samt ingen telefonkö osv.
Undrar hur lång tid ett service ärende skulle ta hoss dessa.

Samma här... Totalt omöjligt...
Dock verkar de svara på mejl efter några dagar
Bara att be till gudarna att telefonen inte krånglar

Permalänk
Medlem

Som jag har skrivit högre upp i tråden så beställde jag en k800i
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=713...
Beställde måndag kväll i dag onsdag ringde dom och prata med mej. dels priset som jag tyckte var konstigt, det var fel ska betala 250kr mindre
Sedan så läste han upp villkoren samtidigt som de spelade in det och jag fick säga namn och personnummer och godkänna avtalet.
Han sa att telefonen kommer någon gång nästa vecka.

Permalänk
Medlem

samma här snackade med dom för en stund sen. fast n73 me var slut enligt dom, men han ringde och kollade och då fanns det ett par kvar. tyckte dock att det var konstigt att dom körde med mobiltelefoner på orderavdelningen, typ 070 nr.

Permalänk
Medlem
Citat:

samma här snackade med dom för en stund sen. fast n73 me var slut enligt dom, men han ringde och kollade och då fanns det ett par kvar. tyckte dock att det var konstigt att dom körde med mobiltelefoner på orderavdelningen, typ 070 nr.

från 076-86720 03 till 076-86720 57 Verkar gå till dom
http://privatpersoner.eniro.se/query?what=wp&search_word=076-...

Permalänk

Anledningen till att vi kan hålla dessa låga priser är för att meramobil är en exklusiv partner till Telenor.

Företaget har funnits i 3 år och är uppe i 200 anställda i hela Sverige. Meramobil är relativt nya på nätet med shopen och förbättras kontinuerligt på den fronten.

Vi är medvetna om att det för tillfället är långa telefonköer till meramobils kundtjänst. Förbättringar på den fronten håller på att göras. Service och garantiärenden är absolut inga problem.

Ni som lagt ordrar på hemsidan kommer bli uppringda och telefonerna borde komma inom en vecka efter samtalet. De flesta som lagt en order de senaste dagarna borde få sina saker nån gång nästa vecka.

Mvh
Jonathan
IT-ansvarig
Meramobil

Permalänk
Medlem

Och idag är priserna höjda igen, känns bra
Vill ha min telefon nu!

Permalänk
Medlem

hmm verkar vara ostabila priser på k800i, nån som har klantat sig??? tyckte att att det lät lite bra, om man ringer för 2400 under ett år så får man en 4000 kr mobil på köpet, ser inte riktigt logiken eller rimligheten

Permalänk
Medlem
Citat:

hmm verkar vara ostabila priser på k800i, nån som har klantat sig??? tyckte att att det lät lite bra, om man ringer för 2400 under ett år så får man en 4000 kr mobil på köpet, ser inte riktigt logiken eller rimligheten

Snackade med meramobil om det, och de hävdar att det är en så kallad boost, för att marknadsföra sig själva, och framför allt sin hemsida.
Subventionerade telefoner under en kort tid istället för att ha reklamskyltar och tvreklam.