Köpa k800i, meramobil.se seriös affär?

Permalänk
Medlem

Har fått min telefon idag, tillsammans med skälig ersättning för väntetiden och kostnaderna för abonnemanget.
Så det var väl ett seriöst företag trots allt, som tyvärr tog sig lite vatten över huvudet.
Tre veckor är kanske inte hela världen egentligen, men svider när man väntar på tekniska prylar.
Eller problemet i sig är var väl snarare bristen på information. Att inte veta vad man kunde vänta sig.
Får väl hoppas att de lärde sig nåt på allt, och att nästa kampanj går bättre.
Sen är väl kanske detta smällen man får ta när man jämnt och ständigt letar bästa pris.

Ska även säga att jag är väldigt nöjd med hur allt hanterades när det väl satte igång.
Hade sista 3-4 dagarnas information och service varit jämnt utspridd över hela väntetiden hade jag inte varit alls lika upprörd tidvis.

Permalänk
Medlem

får man fråga hur mkt du fick i ersättning?

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
får man fråga hur mkt du fick i ersättning?

Nej, det får nog vara mellan butiken och mig tror jag.
Kan väl säga som så att jag inte fick ersättning i pengar, och att jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

fick ett mail i fredags

Citat:

Ursprungligen av Mera Mobil Sverige AB
Hej!

Jag har blivit kopplad till din order för att du ska få snabbaste möjliga service.

Jag beklagar verkligen detta dröjsmål. Jag har jobba lite på din order och kan nu garantera att du får din telefon i mitten av nästa vecka

men ingen mobil med posten i dag

Permalänk
Medlem

tele2 e bra och då ringer du gratis ti alla som har tele2 o 69öre till alla andra..billigt med kompis abonamang själv haar ja beställt k800i comviq abonamng kompis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaska
fick ett mail i fredags

men ingen mobil med posten i dag

Du har fortfarande inte fått din alltså?
Riktigt illa

Permalänk
Medlem

ja hitta de här i thepiratebay tänkte hur fungerar det me att ha win xp vista i mobilen någon som har testat det eller? och upplåsningen finns det nån chans att mobilen pajar om man gör ett fel vid upplåsningen?
*bort* Läs §7 i forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

-

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

I början av vecka 5 beställde jag en k800i
Nu har jag blivit lovad att jag ska få den vecka 10
Så det är lite strul med web butiken Kan jag garantera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaska
I början av vecka 5 beställde jag en k800i
Nu har jag blivit lovad att jag ska få den vecka 10
Så det är lite strul med web butiken Kan jag garantera

Ska inte behöva ta så lång tid. K800 finns i lager enligt deras hemsida så att du inte har din telefon redan det förstår jag inte. Det är väl visserligen leverantörens lagerstatus de visar. Inte varit några problem med ditt tecknande av abb som ställt till det?

Permalänk
Medlem

Bindningstid till och med 2008-01-31
står det på telenor sida
så 2 dagar efter jag beställde så var mitt abonnemang förlängt med 12 månader
hade telenor innan
Nu skyller de på att det är strul med de som ska skicka ut telefonen

Permalänk

låter som de är värt att lägga nån hundring till och köpa den på annat håll..

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Jag har nu efter 1 månad inte fått min telefon (som fanns i lager när jag beställde)

Jag har blivit lovad 3 ggr då jag ringt och pratat med dom att den skulle kommit "garanterat i början av nästa vecka"

Så nu avbeställde jag den helt istället

De har bra service å så på telefon, men det tar ALLDELES för lång tid att få sina varor

Permalänk

Är sugen på en ny mobil via dem. Men vad är det för telenor abbonemang som de säljer? Undrar mest med priser mm.

Sen kan man besöka deras adress i nacka?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*
Bättre sent än aldrig. Så kan det gå ibland när ingen anmäler inlägg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
*tråd flyttad*
Bättre sent än aldrig. Så kan det gå ibland när ingen anmäler inlägg.

Saken var att den börja handla om k800i och sedan vart det mer och mer en tråd om meramobil.se. Efter det så tänkte nog ingen på att den passa bättre i konsumentforumet.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Har tyvärr mycket dålig efrarenhet av Meramobil...

Beställde en telefon med abonnemang i slutet av Mars via Meramobils hemsida. Efter en vecka skriver jag ett email och efterfrågar status, får till svar att en försäljare kommer kontakta mig samma dag. Försäljaren ringer upp mig efter 3 dagar, har nu redan gått 10 dagar sedan jag beställde telefonen som var lagervara på deras hemsida. Dagen efter dimper Telenors abonnemangs uppgifter ner i min brevlåda, det gick snabbt i alla fall.. Efter ytterligare en vecka utan telefon, dvs 3 veckor sedan ordern är laggd på deras hemsida skickar jag ytterligare 3 email och efterfrågar status.. Får inget svar på något.. MEN jag får följande E-MAIL till svar;

Bästa kund!

För närvarande ber vi er ringa till vår kundtjänst på 08-410 015 00 -
Vår
mail service beräknas vara igång igen på måndag den 28e April.

Med vänliga hälsningar
www.meramobil.se

Då jag kontaktar "Kundtjänst" får jag sitta 32 minuter i kö innan någon svarar. Det svar dom ger mig är att leveranstiden räknas från det SÄLJAREN behagar ringa upp MIG, INTE den tidpunkt då jag gör beställningen via deras hemsida.. Fick dock till svar att min telefon var bokad och kommer levereras inom 2-3 veckor... Grattis Meramobil 5-6 veckors leveranstid på en telefon som var och fortfarande är lagervara..

Om ni kan, handla inte av Meramobil....