Permalänk
Medlem

Lagg-moment

Hellu

För ett par veckor sen började min dator få problem att hantera spel (wc3 tft) på samma sätt som tidigare. Allting flyter på normalt de första 5 min, sen börjar lagg tillta mer och mer. Efter ca 1 h så är det ospelbart. Laggen finns även i Windows men är endast kännbara när man arbetare med kraftiga program som CAD, Photoshop osv.. Loadingtimen på allt har försämrats (uppstarten skulle jag säga att den går lite saktare, 5-10 sec kanske).

Jag har försökt att installera om spelet och även Windows (om det skulle ha kommit in nå skit där) men utan önskat resultat. När jag först började känna av laggen har jag minskat i grafik osv men problemet kvarstår.

Vad är det som kan orsaka detta? Enligt Norton 2006 (med senaste uppgraderingarna) har jag inget virus och jag har inte hittat något spyware heller.

Följande tråd har tagit upp ett likande scenario men där blev ominstallering hjälpen för honom..
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...

Datoregenskaper (Den är ungefär 2½ år gammal)

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro med SP2 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Pentium 4E Prescott 3.0GHz Hyperthreading 1Mb 800MHz Boxed (with
cpu-cooler!)
Moderkort: SL-865Pro2-FGR i865PE 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN
Minne: 2 st Kingston KVR400X64C3A/512 512Mb DDR PC3200 400MHz 184pin Unbuffered CL3
Grafikkort: Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro 128Mb
Hårddisk: 2 st Maxtor DiamondMax Plus9 6Y200P0 Fluid 200Gb 7200rpm 8Mb cache UDMA133 IDE
Nätaggregat: oklar, fick datorn färdigmonterad db.com.
Övrig kylning:
Zalman 1 st 92x92x25 40/53cfm 20/36.1dBA
1 st Zalman 80x80x25 38.6/20.6cfm 34.4/20dBA 3pin
Övriga komponenter: en DVD och en CD, kan editera in de om det är relevant.
Temperaturer: oklar

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

har du kollat temperaturen på ditt grafikkort och processor?

Permalänk
Medlem

Den har haft samma värden som tidigare.. vet dock inte vad som är normalt Har en Utility som kollar volt, temp osv.. och de ligger på samma som tidigare.

Edit: Idag har datorn gått ännu segare än vanligt och Temperaturen har gått upp. CPU Die ~86

Nya fläktar som gäller?