Film med RIKTIGT BRA surround ljud Tipps tack :)

Permalänk
Medlem

Kill Bill filmerna har väll också hyffsat bra ljud har jag för mig?

Visa signatur

Amd 3700+ 2.2 @ 2.9, ocz 2x512 ddr @ 580, Asus A8N5X, 200gb sata2, 6800Xt:)
Dator2 Dell p4 2.8HT,256ddr2,40gb och ett 250watts nätagg.

Permalänk
Medlem

tycker alla här bara rekomenderar en bra actionfilm eller en fet film med mycket pangpang och bom bom=/

den film som faktikst jag har regerat bra på och där alla högtalare används ganska flitigt (har jag för mig?) är pearl harbour, eller mer ingående det stora slaget.

kan tänka mig att matrix2 på motorvägs scenen också leker med ditt system väldigt bra

prova pearl harbour. och lycka till med o hitta nån bra film. du verkar ha fått mycket och välja på=)

Visa signatur

jag e jag

Permalänk

Ett litet wild card, Apocalypse now redux är riktigt grym, i början är det en helicopter som åker fram och tilbaka, låter som den åker runt i rummet. Sen finns det fler bra ljud ställen. tex helikopter anfallet

/Magnus

Permalänk
Medlem

Jag hittade det här, jag rekommenderar staaaarkt att ni utnyttjar surroundet
http://www.dvdloc8.com/list_dvd_clip.php

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fox
tycker alla här bara rekomenderar en bra actionfilm eller en fet film med mycket pangpang och bom bom=/

den film som faktikst jag har regerat bra på och där alla högtalare används ganska flitigt (har jag för mig?) är pearl harbour, eller mer ingående det stora slaget.

kan tänka mig att matrix2 på motorvägs scenen också leker med ditt system väldigt bra

prova pearl harbour. och lycka till med o hitta nån bra film. du verkar ha fått mycket och välja på=)

Det stora slaget är inte en actionscen med mycket pangpang och bom bom eller vad menar du?

Permalänk
Medlem

*suck* jag pratar om scenen där dom hånglar juuh!!!

nä men.. jo där är mycket pangpang, bombom men det som gör just den actionscenen unik är just flygen som dyker och kommer in, skjuter och sedan flyger iväg.

det är riktigt jävla coolt o höra planen komma från vänster, ljudet blir högre o högre och sen börjar han panga på med kulsprutorna, för att sedan flyga över och fortsätta bortåt...

visst det gäller o ställa in sitt system beroende på hur man har sina högtalare i rummet, men det unika med denna "bombom" scenen är just att flygen rör sig och du är still på marken=)

sen kanske ja inte direkt ska yttra mig, har inte lyssnat på så många surroundfilmer men av alla jag har hört är just pearl harbour slaget fräckast.

ps. en annan film folk säger man ska ha en surroundanläggning till är filmen silent hill.

Visa signatur

jag e jag

Permalänk

T2 - terminator 2

Permalänk
Medlem

Slither hade grymt bra ljud när jag kollade i helgen med några kompisar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Flying daggers (tokbra miljöskildring och högfrekvenstestare)

StarTrek - First contact (testar av systemets subtilare förmågor)

Fightclub (tunga köttiga dunsar matar basen och musikmixen skiljer effektivt sunksystemen från de bättre)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Heat
Superman Returns
Batman Begins
The Cronicles Of Riddick
War Of The Worlds 2005

Permalänk
Medlem

Gladiator. Striden i början av filmen är underbar.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

saving private ryan och the hulk med Jennifer Connelly.

Permalänk
Avstängd

Dead birds, sagan om ringen (alla tre), AVP och så finns det T3 :D:D

Edit: Glömde Troja.