Permalänk
Robot

Hangar 101

Jaha, så var den klar. Byggnationen har varit igång sen april 2006, och f*n va skönt det känns.

Det finns egentligen inte så mycket och säga, utan här finns loggen: http://www.sweclockers.com/album/?id=199

Och på Bit-Tech:
http://www.bit-tech.net/modding/2007/02/26/hangar_101_by_slee...

Stort tack till : AC Ryan och FSP

Njut av bilderna.

//Sleepstreamer

Besök albumet: Hangar 101 av SleepstreameR

Permalänk
Medlem

FY FAN vilket jobb Riktigt najjs !!

Permalänk
Medlem

Japp man kan inte annat än att sitta och dregla:D

Grymt snyggt!

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk

att man orkar, helt sjukt snyggt

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

ja det tog sin lilla tid..Men vilket resultat super bra gjort =)...SKulle du inte kunna ställa den brevid ett miditower så man kan föreställa sig hur stor det är..eller iallafall skriva utt måten på det...Ja som sagt bra gjort hoppas man få se mer sånt här i framtiden..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

f*n va snyggt ;D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Grymt snygg! Grattis till ett lyckat bygge. Du ska inte sälja:D?

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk

gj! måste va skojj om man har tillgång till laserskärare m.m. ;D 10p lätt

Visa signatur

{Spelmaskin}
Intel q6600 ,Asus P5E Deluxe , 4096mb pc8500 Dominator, Nvidia gtx465, Fractal design r2, Corsair 750hx, ca 1tb hdd utrymme

Permalänk
Proffsmoddare

Ehhrm.. Allting på detta chassi är skuret med sticksåg Men det är lika roligt för det

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Ruskigt bra jobb, tyvär så gillar jag inte konstruktionen, men ett hyffsat högt betyg är du värd

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

måste säga att jag sett lådan i ett tidigare skede i rl och då var den snygg och då saknades det en hel del detaljer osv.. knappen är något som jag tycker är något utöver det bättre

ser gärna en bild på innandömmet med

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ja en ren 10p till Sleepstreamer. fortsätt så

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Proffsmoddare

Tacktack ch1n, och när ska du ha dina fläktgaller?

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Inaktiv

Riktigt nice, gillar det starkt. Följde projektet ett tag här på Swec men sen trodde jag det dog:P sen dök det upp på Bit-tech, det var kul. Ett helt underbart bygge, även om det inte är min stil så är det skitsnyggt. Som någon nämnde, fler bilder vore kul. Kanske hur den ser ut där du har den nu, bredvid skärm osv. Inisdan? längesen man såg:) Gott jobb hörru!

Permalänk
Medlem

Nice, nice..

Vad är det för komponenter i denna?

Visa signatur

---

Permalänk
Proffsmoddare

Än så länge är det inget speciellt, tillräckligt för att dra igång den. Iom att nätagget ligger på 350W så kan man ju inte ha toppgrejer i den. Jag ska få tag på hyfsade grejer senare, för just nu är jag pank

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Riktigt fint jobbat, har väntat länge på bilder! Tack!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

SCHUWANG!!
nicelly doned matey yarrrr!!!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

KAAAARONGA!!! nice

Visa signatur

- AMD athlon64 4200+ X2 AM2 | MSI K9NU NEO-V, nVidia M1697 | Sapphire Radeon X1950XT 256MB PCI-E | 1024MB DDR2 677MHz (2X512m) | SAMSUNG sp 250GB SATA-II | NZXT Apollo black 520W -

Permalänk
Medlem

Riktigt fin gjort, har följt tråden sen du börja med detta projekt. Detta är det bästa jag sett någonsin på Sweclockers
(10p)
//Nagel

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

saknar ord för att beskriva hur snygg den är!

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Medlem

Ja det finns inte mycket att säga! Dina detaljrika byggen fortsätter att imponera på mig...och det är det inte många byggen som gör kan jag säga. Keep up the good work!

Visa signatur

Är det nåt speciellt? Skicka ett pm...

Permalänk

Ja, den har du ansträngt dig hårt på för att få den färdig!

Dock undrar jag, hur gör du ifall du behöver byta ut några delar innuti chassit?

Hur mycket väger den?

Jag skulle vilja se dig bygga ett mer funktionellt chassi i framtiden, tror du att du kommer göra det?

Visa signatur

Webb:
Liendeborg (under konstruktion)
Server + Dator

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liendeborg
Ja, den har du ansträngt dig hårt på för att få den färdig!

Dock undrar jag, hur gör du ifall du behöver byta ut några delar innuti chassit?

Hur mycket väger den?

Jag skulle vilja se dig bygga ett mer funktionellt chassi i framtiden, tror du att du kommer göra det?

Det är ju bara att ta bort skryuarna på toppen, och lyfta bort den... inget problem alls.

Den väger ca 12kg totalt med alla komponenter i, och nej, du kommer aldrig se mig göra ett chassi som bara är till för att vara praktiskt. dvs "Stilrent"

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

:'( Sleepstreamer. Jag fäller en tår för dej. För det där chassit är så förbannad vackert. Mer tänker jag inte säga, för så avundsjuk är jag.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk

Wow.. du är en talang, verkligen. Man ryser verkligen. Häftigt!

Visa signatur

Hoppas på det bästa men förvänta dig det värsta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathwisher
Wow.. du är en talang, verkligen. Man ryser verkligen. Häftigt!

word

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Än så länge är det inget speciellt, tillräckligt för att dra igång den. Iom att nätagget ligger på 350W så kan man ju inte ha toppgrejer i den. Jag ska få tag på hyfsade grejer senare, för just nu är jag pank

oki bästa bygget hitills . genom att du tänkt "outside of the box"

helt genialt, du borde bli sponsrad av intel / amd / nvidia / ati (någon av dem)

sen kan du låna ut lådan till ngt de behöve den till å sen får du behålla grejerna ;D

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

omg den va nice!!

hur mycket ligger vikten på?

såg nu 12kilo.. d:

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Medlem

solklar 10:a , du verkar vara en man med stora möjligheter och stora kunskaper och skicklighet.

Visa signatur

Jforce - The Carrot In Your Eye

Firefox - Rediscover the web